Hallo, Afgelopen week was ik bij Dokter S. In Dusseldorf en daar is o.a. een immunologisch bloedonderzoek gedaan bij Dokter Pf. Uit dit onderzoek kwam ondermeer het advies lipid infusion te ondergaan. Het komt mij een beetje vaag voor en ik vroeg me af of hier mensen zijn die hier ervaring mee hebben? Groetjes, K.
Hi Maartje en Kiekske, Ik vraag me af hoe het praktisch in zijn werk gaat? Laat je het infuus daar aanbrengen of kun je dat ook zelf regelen en zo ja, is het moeilijk? Hoelang duurt zo'n infuus?En hebben jullie resultaat gehad? Wat zijn de kosten ongeveer? Groetjes, K.
Ik heb helaas niemand in Nederland gevonden die het wilde doen en ben dus 2 keer naar DD gereden. De zakjes zelf had ik gekregen van iemand die er 10 had en zo lief was er 2 af te staan. Anders is het ook via Pfeiffer te krijgen. Het infuus duurde ongeveer 50 minuten. Kosten: 35 voor het zetten. Ik weet niet wat bij mij uiteindelijk de doorslag is geweest, omdat mijn protocol sowieso anders was deze ronde, maar een volgende keer zou ik het weer doen!
Ik heb de infuzen op recept van Pfeiffer gekregen. Je krijgt het volledig vergoed van de verzekering. Sommige verzekeraars menen dat dit niet het geval is en rekenen voor 10 zakjes (je moet een hele doos afnemen) 200 euro. Dit mag niet! Want dit medicijn komt uit de basisverzekering. Ik heb het elke keer door een hele lieve kennis laten zetten welke verpleegkundige van beroep is: gewoon bij hem thuis met de zakjes aan de lamp boven tafel . Pure mazzel dat dit zo kon. Ik ben hem en zijn flexibiliteit heel dankbaar, Nu kan hij helaas mij de komende tijd niet helpen, hij is voor langere tijd op reis. Daarom verder rondgekeken wie mij kon helpen. Er is in Amsterdam een kliniek die het zou willen doen. Nadeel is wel dat deze kliniek, ik weet niet om welke reden, laatst een paar maand gesloten schijnt te zijn geweest omdat er iets met de inspectie was. Ook zou je het via de thuiszorg kunnen proberen te regelen. Nadeel: kosten zijn voor jou (net als bij die kliniek in Amsterdam). Nu heb ik uiteindelijk de meest fantastische oplossing voor elkaar gekregen: mijn huisarts wil het bij hem op de praktijk gaan doen. Dit gaat mij geen cent kosten en het is om de hoek. Hoe snel het infuus is hangt er vanaf. De eerste keer moet het wat langzamer dan dat je een volgende keer zou kunnen (ivm kijken hoe je er op reageert). Tip: houd de zak eerst een hele poos op je buik, onder je kleren. Zo kan het middel vast op kamertemperatuur komen. Ik kreeg dan een minder stijf gevoel ik mijn arm en werd minder koud tijdens het krijgen van het infuus. Ook een lekker warme kruik tegen je aan is aan te raden tijdens het infuus. Ik heb, ondanks dat ik met het infuus nog niet zwanger ben geraakt, er wel een groot vertrouwen in!!
Dankjulliewel voor de info! Ik ga me maar eens goed voorbereiden. Ik ben zowieso door mijn vergoedingen heen, dus ik kijk of ik ook een oplossing in de nabije omgeving kan vinden. Ik meen ook ergens gelezen te hebben dat je in de ziekenhuisapotheek de zakjes per stuk kunt afnemen. Maartje, wat super dat je huisarts dat wil doen zeg!
Hallo Allemaal, Ik haal het onderwerp weer even naar boven, want het ziet ernaar uit dat ik dit infuus wil gaan doen. Echter, Dr. P. geeft me (nog?) geen antwoord op de vraag welke hoeveelheid ik nodig ga hebben. Van de apotheek begreep ik dat het 100ml zakjes zijn, maar ik las ook ergens 250ml en dat is dus een verschil. Weet iemand hier antwoord op? Ook het aanleggen van het infuus wordt spannend. Vraag ligt nu bij de huisarts, maar mocht die weigeren, hoe kom je dan aan een erkende manier om het in Nederland aan te leggen? Nog iemand tips? Ik ben benieuwd! Groetjes, K.