Ik zag net dat ik vandaag een beetje bruinverlies heb gehad. Ik heb dit sinds week 7 niet meer gehad. Kan dit iets betekenen? Of komt het vaker voor? Hebben jullie er ervaring mee?
Kan misschien een gesprongen adertje zijn? Heb je toevallig seks gehad? Ik heb ook meerdere keren bruinverlies gehad, maar niet bij de termijn die jij nu bent. De laatste keer bij mij was met 14 weken. Als je het niet vertrouwt, bel je je vk toch even? Succes ermee!
Een beetje bruin kan niet zo heel veel kwaad. Maar als het niet over gaat, zou ik toch wel even bellen voor de zekerheid.
Heb je alleen bruinverlies of ook nog harde buiken erbij? Ik had dat nl vorige week (28+6) en moest op stel en sprong naar de vk, word dus wel heel serieus genomen!
Ja ik heb geen idee hoe harde buiken voelen.. Heb mijn moeder gebeld en die probeerde het uit te leggen, maar ik heb nog steeds geen idee. En bij jou bleek het dus ook niks te zijn?
Euh... helaas wel, door de harde buiken en bruinverlies (en ongesteldheidsgevoel) werd ik vanuit de vk doorgestuurd naar het zkh en mocht daar een nachtje blijven, meerdere keren aan de CTG ivm de premature weeen (die kreeg ik er uiteindelijk van, maar verschilt per persoon). Nu absolute rust (niet meer werken of mezelf druk maken). Ging een aantal dagen goed en helaas gisteravond te druk gemaakt over iets en voila het bruinverlies etc is weer terug. Sta onder behandeling van de gynaecoloog nu en kan ze dag en nacht bellen als ik er een slecht gevoel bij heb. Heb jij je te druk gemaakt toevallig?
oja, bij mij (en bij vele anderen) voelt een harde buik als een soort voetbal, echt keihard, en dan zo'n beetje de hele baarmoeder.
Ik heb net even gebeld en ze zeiden dat ik het even aan moest kijken. Als ik meer ging vloeien of als het rood werd sowieso bellen. Volgens mij had ik net wel een harde buik, maar niet mijn hele buik is dan hard ofzo, maar een stukje. Kan dat? Ik heb net ook even gekeken of ik nog wat verloren had, maar dat was niet zo.
Oh jeetje jouw situatie is inderdaad heftig. Ik sta ook onder behandeling van de gyn, maar ergens anders voor. Ze vroeg of ik krampen had, maar die heb ik niet. Misschien wel een harde buik dus, maar dat voelt niet als kramp? En ja ik heb me wel druk gemaakt vandaag, al een paar daagjes, emotioneel vooral. Niet fysiek.
Goed dat je toch ff gebeld hebt! Als is het maar voor je eigen gemoedsrust! Harde buik kan idd ook een stukje zijn ipv de hele buik. Toen ik werd opgenomen was mn bruinverlies voorbij gelukkig. Ik had dus wel krampen erbij naast de harde buiken. Mij werd ook nog gezegd door de vk dat bruinverlies ook kan komen als je moet niezen oid, ik probeer dus nu steeds het niezen op te houden Bruinverlies moet idd geen roodverlies worden dan was t niet goed. Als je t echt niet vertrouwd moet je ze gewoon nog een keer bellen hoor!
Oja, en je te druk maken om dingen speelt zeker mee. In het zkh had ik geen dingen meer om me druk over te maken en zakte het af gelukkig. Maar nu thuis weer genoeg om me druk over te maken helaas... Zit nu ook 100% in de ziektewet, medisch advies van de gyn.
goed dat je de vk hebt gebeld. Inderdaad, als het rood/ roze is dan kan je ontsluiting hebben. ik had dit met 26 weken al. toen voelde ik heeeel soms een beetje menstruatigevoel, heel licht. ik denk die dag iets van 2 keer 2 minuten heel licht. ik heb toen alle inlegkruisjes bewaard en elk uur naar de wc om te kijken of er wat inzat en een nieuw inlegkruisje ingeplakt zodat ik het zelf goed kon controleren. ik denk dat met oud bloed er niets aan de hand is, maar blijf het controleren. oja reactie op Tizzy, je te druk maken heeft dat wat te maken met bruinverlies of een vroegtijdige bevalling? soms is het voor de baby niet meer goed in de baarmoeder en daardoor worden veel vroegtijdige bevallingen veroorzaakt. Ik heb geen stress gehad.
Oke bedankt voor jullie reacties! Vandaag is het weer rustig, geen bruinverlies meer gehad, het is weer gewoon wittig zoals anders. Dus zal wel niks geweest zijn maar ik hou het in de gaten!
ik heb ook bruin verlis gehad zelfs rood, maar hier kwam het door de ligging van de placenta. Maar bij twijfel altijd bellen. Gleukkig is het nu niks meer dus dat is helemaal super en hopelijk keert het niet meer terug
Dat kan zeker invloed hebben op, maar hoeft niet. Bij de ene levert stress veel harde buiken op en zorgen die harde buiken (samen met bruinverlies en ongesteldheidsgevoel) voor premature weeen, zoals bij mij. Een ander kan veel harde buiken hebben zonder gevolgen, dus geen bruinverlies e.d. Maar goed, ik ben geen gyn of vk he, dit is hoe mijn gyn mij het deze week vertelde. (en mijn kleine heeft t erg goed in mn buik) En ik maakte me wel degelijk te druk om een aantal dingen, zoals bv werk met als resultaat bruinverlies etc en premature weeen. Maar Ons Kleintje, heb jij een vroegtijdige bevalling gehad dan? En hoe kwam dat dan?
@Ons Kleintje, zie net dat je idd al bevallen bent met 28 weken... Jij had dus roodverlies? Als ik er vorige week niet zo snel bij was geweest dan had ik nu ook een prematuurtje gehad, gelukkig hoefde ik nog net niet aan de weeenremmers.