Goeden avond ! Ben nu 29 weken zwanger en heb vandaag een halfe zak pepermunt kussentjes op gegeten , tot ik net tot mijn schrik lees dat je na het 1e tremister geen pepermunt meer mag maar er staat niet bij waarom het niet mag .. Ik maak me nu behoorlijk zorgen !! Kan het echt kwaad ?waarom en wat zijn de gevolgen ? Groetjes en bedankt ..
Hoi Ano1, We adviseren niet in de zwangerschap geen pepermunt te eten; het is geen advies van de Gezondheidsraad. Er zou teveel Rozemarijnzuur in zitten dat zou kunnen leiden tot abortus of zou een menstruatie op gang kunnen brengen. Ook zou het tijdens de lactatieperiode worden ontraden. Rozemarijn als keukenkruid is veilig en naar mijn idee is het in pepermunt ook prima. Je moet er inderdaad niet de hele dag door van eten. Te meer omdat het ook ontzettend kan laxeren. Maar een keer een (half) zakje kan geen kwaad hoor. Niet meer druk om maken. Groetjes Brigitte
Oké bedankt ! De helft van de zak ligt er nog en ze zijn zo verslavend , ik mag ze dus rustig op eten ? Bedankt !!
Goedenavond, je mag zeker de rest van het zakje opeten, maar door de laxerende werking zou ik niet nog een keer een half zakje in een keer op te eten, maar af en toe een paar. Geniet ervan! Groetjes Monique