regelmatige cyclus, maar nog geen eisprong...??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door sweet lilly, 20 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweet lilly

sweet lilly Bekend lid

27 okt 2010
    794
    1
    18
    Verpleegkundige
    he meiden,
    ik hoop dat jullie me kunnen helpen met een aantal vragen; wij zijn nu 7 rondes bezig met zwanger worden. Ik heb een redelijk regelmatige cyclus (28 tot 33 dagen) dus je zou denken dat ik ook ongeveer weet wanneer mijn eisprong is. Nou...dat weet ik dus niet...:( Ik ben deze cyclus begonnen met temperaturen en ovulatietesten. Ik zit nu op dag 22 van mijn cyclus en tot nu toe nog geen posi ovutest gehad. Wel begint er nu een licht streepje te komen in de testen. Wat betekent dit? Ook is er nog geen stijging in mijn temp...
    Stel nou dat ik pas een week voor mijn ongi een eisprong heb, wanneer zou ik dan kunnen testen? Kan dat dan wel op mijn NOD?
    Vind het allemaal wel spannend en snap het ook niet echt. Hoe kan ik een regelmatige cyclus hebben als ik nu nog mijn eisprong niet heb gehad?
    Het is een heel verhaal geworden...sorry:) Hoop dat jullie me kunnen helpen...
    xx

2. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Je hebt inderdaad een late eisprong zo te horen. maar bij mij worden de testen ook altijd eerst licht pos en dan snel daarna positief en dan weer wit. Stel dat je nu snel een pos test hebt dan heb je je eisprong hebt zo'n 24/48 uur later. Dus bijv op dag 24. Met een cyclus van 33 dagen heb je dan een LF (tijd na je ei totaan je ongi) van ongeveer 9 dgn. Dat is wat aan de korte kant (beste is min 10-14 dgn) en dan zou je een doorverwijzing voor een gyn kunnen vragen.
    Maar ik zou eerst een paar rondes temperaturen. je temp stijgt pas na je eisprong dus dat kan dan nog even duren. Gewoon volhouden. Mocht je na 2/3 mnd telkens geen eisprong kunnen vinden in je cyclus dan zou ik zeker even naar de gyn gaan!

Oja en voor het testen zou ik min 10 dgn na je eisprong aanhouden.;)

3. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    Het eerste wat ik me afvraag begin je wel op tijd met testen? En desnoods 2x op een dag?

4. sweet lilly

sweet lilly Bekend lid

27 okt 2010
    794
    1
    18
    Verpleegkundige
    ben op dag 11 begonnen met testen, iedere dag voor ik naar bed ga, rond dezelfde tijd. Volgens mij is dat goed, toch? 11 testen al gedaan...

5. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    en als je eens probeerd om s ochtends en s avonds te testen? word wel een dure hobby, maar t lijkt mij dat zo lang wachten op een ei niet goed is. Krijg serieus het gevoel dat je m mist met je testen.. hoe is je temp kaartje dan?

6. sweet lilly

sweet lilly Bekend lid

27 okt 2010
    794
    1
    18
    Verpleegkundige
    heb vanochtend getest en net, beide negatief. Temp schommelt tussen 36.5 en 36.7. Heb 1 dag 36.8 gehad, maar dat komt doordat ik toen een korte nacht heb gehad (4 uurtjes). Ben een aantal dagen voor mijn eerste dag van de cyclus begonnen tempen, zodat ik geen dag zou missen. Heb toen 2 dagen voor mijn ongi (1e dag van tempen) 37.1 gemeten. Kan natuurlijk eenmalig zijn door iets, maar kan ook door eisprong zijn, toch? Ik ga maar gewoon door met klussen en tempen en testen en hopen dat het een keer raak is...

7. sweet lilly

sweet lilly Bekend lid

27 okt 2010
    794
    1
    18
    Verpleegkundige
    temp is nog steeds laag, terwijl de streep op mijn ovutest weer lichter wordt. Ik snap er niets meer van...Kan je temp ook laag blijven als je wel een eisprong hebt gehad?

Deel Deze Pagina