Hallo verloskundigen, Afgelopen woensdag is mijn 4e miskraam op gang gebracht met cytotec. Dit was zo heftig dat ik `s avonds opgenomen ben geworden in het ZH. Het ergste was toen blijkbaar al geweest, maar moest blijven ter controle. Nu zagen ze woensdag nog 14 mm baarmoederslijm en verwachtten dat dit wel zelf af zou komen. Vrijdag op controle en toen was het nog 12 mm. De gyn had gehoopt dat het minder was geworden. Nu moet ik maandag terug ter controle, als het dan nog niet gezakt is, dan moet ik dinsdag alsnog gecuretteerd worden. Hoeveel mm is acceptabel om te laten zitten en vanaf wanneer is curettage toch beter? Ik wil me min of meer voorbereiden. Verder heb ik woensdag ijzertabletten meegekregen wegens te laag HB gehalte. Nu dacht ik zelf wel, dat ik me met een paar dagen beter zou voelen. Maar bij de minste inspanning ( b.v. de trap oplopen) ben ik kortademig en duizelig en slaat mijn hart wel 130 keer per minuut. Ik moet dan echt even gaan zitten om bij te komen. Ik voel me ook licht in mijn hoofd als ik te lang rechtop zit / sta en mijn handen en voeten voelen koud aan. Is dit allemaal ten gevolge van de bloedarmoede? Ik vind het vervelend om niks te kunnen doen, maar dit dwingt me bijna om niks te weinig te doen. Ik hoop dat jullie een antwoord op mijn vraag hebben en eventueel advies. Bedankt, Hope
Hoi Hope, wat vervelend allemaal. Ben je in het ziekenhuis wijzer geworden? En heb je nog een curettage moeten ondergaan? Ik hoop dat alles goed met je gaat. Ik weet niet hoeveel mm de slijmvlieslaag mag zijn om geen curettage te moeten ondergaan. De duizeligheid en de lusteloosheid kunnen inderdaad komen door een ijzertekort, maar wellicht ook wel door alle emoties. Ik duim voor betere tijden voor je. Groetjes Brigitte