Ik heb zo'n zin om vanavond pasta met zalm te eten... maar ja, in de supermarkt kan ik zeker geen verse zalm krijgen? Alleen maar voorgepakte. Sjemig! Kan ik dan ook geen zalm op toastjes doen dan? Wat een gedoe allemaal! 15w
Kijk even op dit forum zou ik zeggen: je komt van alles tegen... Ik zeg: gerookte zalm halen bij de visboer... je risico is echt heel klein. Zalmsnippers bij de AH zijn niet vacuüm verpakt dus heel geschikt voor pasta (plus je verwarmd de boel ook nog eens). Lekker eten dus (maar... de meningen verschillen... geef ik eerlijk toe)
hoi hanna, Ivm besmettingsgevaar (geloof listeria etc.) kun je beter geen voorverpakte zal uit de supermarkt eten. Je kan wel naar de visboer om verse te halen jammer he ik ben ook zo n visfanaat
Bij verhitting boven de 70 graden heeft de listeria geen kans meer. Dus bijv. gerookte zalm uit zo'n vacuumverpakking kun je wel door een ovenschotel mikken. Door de verhitting heb je dan geen risico's meer, listeria doet het alleen goed in de koeling Op toastjes kun je idd beter geen vacuumverpakte vis uit de supermarkt doen. Uit de vriezer kan trouwens wel!
Het gaat alleen om vaccuumverpakte geen voorverpakte, dit omdat ze bij vaccuumverpakking iets toevoegen aan de zalm. En idd bij verwarming sowieso geen gevaar.
Is dat zo? Ik had het zelf ook al zitten denken. Ik heb zo'n zin in lekkere gerookte zalm op een toastje! Zou dat dan wel kunnen als je het eerst ingevroren hebt gehad? Vanavond heb ik trouwens wel lekker gerookte zalm door de rijst gedaan (goed verhit natuurlijk) Hmmm lekker met groenten en cashewnoten!
Ja, de lage temperatuur zorgt ervoor dat er geen listeria kan overleven. Dus dat scheelt weer. Moet je alleen wel de diepgevroren versie kopen, en natuurlijk niet zelf zo'n pak in de vriezer mikken
ik heb bij de nr 1 visboer van nederland gewerkt en zelfs daar kwam sommige vis ook de gerookte zalm uit de vacuüm.wij zeiden het trouwens wel altijd dat zwanger dit niet mogen.maar anders kunnen ze niet voorkomen dat de vis uitdroogt in de cel
Volgens het voedingscentrum en andere (redelijk) betrouwbare bronnen niet. Bron: http://www.voedingscentrum.nl/ActiesEnA ... n+eten.htm