zalm...

Discussie in 'Gezondheid' gestart door hanna76, 18 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Ik heb zo'n zin om vanavond pasta met zalm te eten... maar ja, in de supermarkt kan ik zeker geen verse zalm krijgen? Alleen maar voorgepakte.
    Sjemig! Kan ik dan ook geen zalm op toastjes doen dan?
    Wat een gedoe allemaal! :rolleyes: :(

15w

2. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Kijk even op dit forum zou ik zeggen: je komt van alles tegen... Ik zeg: gerookte zalm halen bij de visboer... je risico is echt heel klein. Zalmsnippers bij de AH zijn niet vacuüm verpakt dus heel geschikt voor pasta (plus je verwarmd de boel ook nog eens). Lekker eten dus (maar... de meningen verschillen... geef ik eerlijk toe)

3. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    hoi hanna,

Ivm besmettingsgevaar (geloof listeria etc.) kun je beter geen voorverpakte zal uit de supermarkt eten.
    Je kan wel naar de visboer om verse te halen
    jammer he ik ben ook zo n visfanaat

4. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hoe zijn die zalmsnippers dan verpakt? Hoe ziet dat er uit? In een glazen potje ofzo? :(:

15w

5. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Bij verhitting boven de 70 graden heeft de listeria geen kans meer.
    Dus bijv. gerookte zalm uit zo'n vacuumverpakking kun je wel door een ovenschotel mikken. Door de verhitting heb je dan geen risico's meer, listeria doet het alleen goed in de koeling ;)

Op toastjes kun je idd beter geen vacuumverpakte vis uit de supermarkt doen.

Uit de vriezer kan trouwens wel!

6. Anna1978

Anna1978 Actief lid

7 okt 2007
    419
    0
    0
    Den Haag
    Het gaat alleen om vaccuumverpakte geen voorverpakte, dit omdat ze bij vaccuumverpakking iets toevoegen aan de zalm.
    En idd bij verwarming sowieso geen gevaar.

7. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Nou gewoon in een plastic bakje op de visafdeling.

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

zelf bij de vis boer komt het uit de vacuüm dus dat zou ik bij de vis boer vragen.

9. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0

AAAAAAAAH! (sorry)

10. Talitha

Talitha Lid

9 mei 2007
    78
    0
    0
    Is dat zo? Ik had het zelf ook al zitten denken. Ik heb zo'n zin in lekkere gerookte zalm op een toastje! Zou dat dan wel kunnen als je het eerst ingevroren hebt gehad?

Vanavond heb ik trouwens wel lekker gerookte zalm door de rijst gedaan (goed verhit natuurlijk) Hmmm lekker met groenten en cashewnoten!

11. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Ja, de lage temperatuur zorgt ervoor dat er geen listeria kan overleven. Dus dat scheelt weer.

Moet je alleen wel de diepgevroren versie kopen, en natuurlijk niet zelf zo'n pak in de vriezer mikken :)

12. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik heb bij de nr 1 visboer van nederland gewerkt en zelfs daar kwam sommige vis ook de gerookte zalm uit de vacuüm.wij zeiden het trouwens wel altijd dat zwanger dit niet mogen.maar anders kunnen ze niet voorkomen dat de vis uitdroogt in de cel

13. Amfy

Amfy Niet meer actief

en listeria overleeft in de vriezer

14. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Volgens het voedingscentrum en andere (redelijk) betrouwbare bronnen niet.

Bron: http://www.voedingscentrum.nl/ActiesEnA ... n+eten.htm

15. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    nou ik eet het gewoon wel in minder maten. maar vroeger wisten ze dit ook niet

Deel Deze Pagina