Ongesteldheidspijn bij 24 weken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door dieke660, 24 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dieke660

dieke660 Lid

30 nov 2009
    88
    0
    0
    Management Assistant
    Belgium
    Hallo,

Vanmorgen werd ik wakker en merkte ik dat ik last had van een soort ongesteldheidspijn, best wel vervelend.... Nu moet ik wel zeggen dat ik enorm slecht slaap.

Is dit een slecht teken? Heb soms (vooral na het plassen) ook 'steekjes' aan mijn vagina, ik vraag me ook af wat dat is?

Verder vraag ik me ook af hoe vaak je de baby moet voelen rond deze termijn? Ik voel haar vooral 's avonds als ik rustig zit, dan is het zeer duidelijk te voelen en te zien....Gisteren leek het ook wat minder. Overdag voel ik haar soms, maar zeker niet dikwijls...Daarom ben ik nu best wel ongerust.

Is dit een teken dat ik meer moet rusten of zo? Of is er iets mis?

Bedankt voor jullie antwoord!

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Ongesteldheidspijn heeft te maken met de groei van de baarmoeder het onderste deel van je baarmoeder word dan opgerekt. Dit kan geen kwaad.
    De steekjes die je voelt na het plassen zijn afkomstig van het zakken van je baarmoeder omdat je blaas deze omhoog duwt en na het plassen weer zakt. Dan voel je je banden.
    Bij 24 weken is het al heel fijn als je je kindje elke dag een keertje voelt, het is nog zo klein dat bewegingen heel makkelijk gemist kunnen worden, vaak voel je ze inderdaad pas op het moment dat jij rustig zit op ligt.

Ik zie een hele normale zwangerschap.

Imke

Deel Deze Pagina