Wie ook net zwanger en onzeker?

Discussion in 'Eerste symptomen' started by butterfly89, Sep 12, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

Nov 24, 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Weet sinds vrijdag dat ik zwanger ben. Eigenlijk had ik pas gister mogen testen (14 dagen na terugplaatsing). Gelukkig was de test gister nog steeds positief.

Ik heb wel wat steekjes e.d. in m'n buik gevoeld, maar dat voel ik nu niet meer/heeeel weinig. Verder alleen heel moe en ik ruik wat meer. Geen misselijkheid, maar juist wat meer honger.

Voel me nu heel onzeker over de eerste weken. Zal 't wel goed gaan? Misschien te weinig HCG als ik maar zo weinig tot bijna geen symptomen heb? Spannende weken..
    Twee oktober heb ik de eerste echo (met 7 weken), dus daar zie ik wel naar uit. Ik hoop dat ik dan een kloppend hartje zie!

Wie ook net zwanger? En dezelfde onzekerheid?

2. ER14

ER14 Fanatiek lid

Apr 17, 2013
    3,127
    2
    0
    Ok, adem in adem uit! ;)

Doodeng, je bent zwanger en je wil maar 1 ding en dat is dat alles goed gaat. Allemaal scenario's bedenken helpt helaas niet meis.
    Ik had ook tot NOD veel steekjes etc en daarna niets meer. Tot week 5... Vanaf dat moment misselijk en overgeven. En dat is het ook niet kan ik je verklappen.
    Jouw kleintje is super sterk!! Een icsi-wonder! En hoe moeilijk en lastig ook te geloven nu maar het gaat veel en veel vaker goed dan fout.
    Ik weet hoe moeilijk het is en waarschijnlijk helpt niets tot aan de eerste echo maar probeer te vertrouwen op je lichaam. Tot wanneer mag je utrogestan gebruiken?

3. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

Nov 24, 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Bedankt voor je berichtje!

Het helpt inderdaad niets.. Maar ik ben altijd een stresskip en ben altijd van de doemscenario's, haha. ;) Ik probeer nu inderdaad te denken dat 't vaker goed gaat, dus dat ik van 't positieve moet uitgaan, tot 't tegendeel is bewezen (ipv net andersom..). De kans dat 't goed gaat, is zo'n 80%, toch?

De utrogestan (en ook estradiol) mag ik gebruiken tot week 9. Dus nog wel een tijdje :)

Wat goed, jij bent al bij de 11 weken! Ik wilde zeggen, dat je dan voorbij de echt wat onzekere weken bent, maar ik bedacht me nu dat er waarschijnlijk in de hele zwangerschap wel iets is om over te stressen ;) Maar toch, ook wel echt de tijd om te gaan genieten!!

4. pregzilla

pregzilla Actief lid

Aug 30, 2013
    117
    0
    0
    where the heart is
    Ik ken de onzekerheid, ben dan wel niet door de mmm gegaan maar heb een totaal andere zwangerschap als bij de eerste. Bij de eerste heb ik me 20 weken lang totaaaal beroerd gevoeld, en nu ben ik zo fit als een niet-zwanger hoentje. Ik voel absoluut niets, geen enkel symptoom maar had wel een heel mooie hcg-waarde met bloedprikken. Ik zou nu 8/9 weken zijn en moet nog even wachten, de eerste echo in het land waar ik woon doen ze ivm miskramen en teleurstellingen pas in week 12.

Ik wens je heel veel sterkte in de onzekere tijd en hoop dat je voldoende afleiding hebt! Probeer niet te veel te stressen, dat is natuurlijk ook niet goed voor het vruchtje.

5. ER14

ER14 Fanatiek lid

Apr 17, 2013
    3,127
    2
    0
    Begrijp me niet verkeerd hè, ik heb echt hetzelfde gehad.
    Ik moest met 5 weken stoppen met Utrogestan en had daar zo'n moeite mee. Maar alles is goed gegaan en helemaal zeker weten doe je het helaas toch nooit.
    Vertrouw op het stemmetje diep vanbinnen. Als dat zegt dat het in de basis goed zit, is dat vaak ook echt zo.

Volgens mij geniet bijna geen enkele vrouw 100% van haar zwangerschap. Maar er zijn een aantal bijzondere momenten die het allemaal compenseren ;)

6. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

Nov 14, 2011
    2,616
    2
    0
    Hier ook hoor! Heb echt nergens last van, alleen vagelijk wat pijnlijke borsten maar zeer minimaal. De afgelopen week voelde ik me juist wel zwanger, maar de laatste paar dagen... niet echt. Maar goed, het is ook nog pril! Bij mijn dochter testte ik pas op 16 dpo, tot die tijd kon ik überhaupt niet geloven dat ik misschien wel eens zwanger zou zijn. Pas met 4.5 a 5 week zwangerschap kwamen toen de symptoompjes, maar die altijd gematigd gebleven, nooit echt beroerd geweest ofzo.
    We kunnen weinig anders doen dan afwachten vrees ik... ;). Hoe moeilijk het ook is!

7. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

Nov 24, 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Pregzilla: raar dat het zo kan verschillen he! Wat lijkt 't me spannend als je de eerste echo pas in week 12 hebt. Ik vind wachten tot week 7 al zo lang duren..
    Wat is 't ook verschillend dan per land. Want van ergens anders las ik weer dat er juist veel meer echo's zijn dan in NL.

Else: Moet er inderdaad meer op vertrouwen :) Krijg dat gevoel nu wel steeds meer, eerste dagen moest ik echt even aan 't idee wennen.
    Weet jij trouwens of je 't wel merkt als 't fout gaat, als je utrogestan hebt? Is 't niet zo dat dat altijd een bloeding tegen houdt?

Emily: Jij ook net 4 weekjes zwanger dus! Ja, het blijft spannend en we kunnen idd alleen afwachten, hoe lastig dat ook is.. Wanneer heb je de eerste echo?

Overigens vandaag wel echt steekjes en menstruatie-achtige krampen. Dus nu voel ik wel wat, maar ga ik daar weer over stressen. 'T is ook nooit goed. ;)
    Ruik ook wel echt onwijs veel, met de dag meer lijkt 't wel.. Dus dat geeft wel een zekerder gevoel :)

8. lamo

lamo Lid

Sep 11, 2013
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    pff ik ben ook verschrikkelijk onzeker.
    Ik ben iets meer dan 5 weken zwanger, ik ben misselijk,moe enz dus symptomen heb k wel,.heb ook maandag een echo gehad en daar zagen we het ienie mienie 'garnaaltje.
    Maar ik heb steeds krampen onder me buik en sinds vandaag gevoel van blaasontsteking.

Kent iemand dit of kan iemand me geruststellen :(

9. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

Nov 24, 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Lamo: Wat goed dat je al een echo hebt gehad en alles goed leek! Wat snel, al met 5 weken.
    Gevoel van blaasontsteking las ik wel vaker..

Overigens heb ik nu al bijna een half uur echt hele erge buikkramp, dus ik ben bang dat 't hier toch fout gaat. :(

10. Floortje27

Floortje27 Fanatiek lid

Dec 26, 2012
    1,029
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat naar die onzekerheid. Ik had in het vorige week ook vaak een zere buik vooral mijn darmen trok ook weer weg. Probeer te relaxen en stukje wandelen ter ontspanning, hielp mij erg goed!

11. Samsie

Samsie Fanatiek lid

Nov 11, 2012
    1,634
    3
    38
    NULL
    Noord-Holland
    Ik heb het ook hoor!
    Enige symptomen die ik lijk te hebben zijn last van mijn onderrug en krampen. Maakt me erg onzeker maar hoor van iedereen dat dat erbij hoort.
    Het gevoel van een blaasontsteking had ik gister! Maar vandaag in ene niet meer dus wellicht dat het meevalt?

12. Skippy87

Skippy87 Actief lid

Mar 22, 2013
    438
    1
    0
    Hey meis, ik heb inmiddels 2 echo's gehad met een mooi kloppend hartje.. en ik ben nog onzeker! Tot week 12 en misschien ook wel langer zal ik dat nog wel blijven! Probeer uit te gaan van het positieve!

13. Mariann

Mariann Lid

Aug 29, 2012
    35
    0
    6
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar, ik ben ook nog niet zo lang zwanger en ik ben ook erg onzeker. Maar we moeten maar vertrouwen op ons lichaam en op onze kleine uk.

14. lamo

lamo Lid

Sep 11, 2013
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    haihai, bedankt voor je reactie.
    Ik heb vandaag de verloskundige gebeld en ik krijg 23 september nog een echo, omdat ik zo bezorgd ben.
    Maar ze zei ook dat buikkrampen vaak voor komt,ook erge buikkrampen.
    dit is de groei van de baarmoeder en er wordt van alles in je buik verplaatst.
    Ik hoop dat dit je een beetje geruststeld :)

15. saabenjelle

saabenjelle Bekend lid

Dec 27, 2010
    551
    0
    0
    zuid holland
    Ten eerste: van harte gefeliciteerd allemaal!

Hier nog een onzekere zwangere...
    Woensdag 2 positieve testen. eentje van kruidvat, dat was een knaltest, toen een digitale van clear blue gehaald met indicator, die gaf aan zwanger 3+. Door eerdere miskramen (ook al is ruim 2 jaar geleden) ben ik zo onzeker als het maar zijn kan. Ik zou heel blij willen zijn, maar durf het nog niet aan. Moet dinsdag naar verloskundige voor gesprek en dan prikken we gelijk een datum voor echo vanwege mijn voorgeschiedenis. Ik heb al 2 kids, dochter van 11 en zoon van 5 dus ik weet dat ik kinderen kan krijgen maar ik weet ook hoe het is als het mis gaat. (5keer)
    Pas als ik een kloppend hartje heb gezien durf ik te zeggen dat ik echt zwanger ben. Was gisteren echt heel moe, maar vandaag voel ik helemaal niks. pffff... dat wachten...

16. Samsie

Samsie Fanatiek lid

Nov 11, 2012
    1,634
    3
    38
    NULL
    Noord-Holland
    Ik heb vanmiddag ook nog een digitale van CB gedaan....wat een heerlijk gezicht als er zwanger in het schermpje staat i.p.v. alleen een streep :D
    Hij gaf alleen wel 2-3 weken aan terwijl ik volgens mij al verder moet zijn. Had wel al veel gedronken dus misschien daardoor?

17. djoon

djoon Niet meer actief

Hier ook zoo onzeker:( kan maar heel klein beetje genieten! Vind het zo onwerkelijk na 15maanden dat het dan echt raak is:) maar ik probeer het wel:) yes we zijn zwanger en nu gaan we genieten:)

18. Puggie

Puggie Actief lid

Apr 25, 2013
    388
    0
    0
    Bijsluiter lezen ;) staat een schema: indicator + 2 weken= 4 tot 5 weken :)

19. MiMully

MiMully Fanatiek lid

Jan 18, 2013
    2,405
    5
    38
    Female
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Hoi dames, hiér nog een onzekere truus.
    Na twee mk begin dit jaar, nu weer zwanger. Pas mijn banner nog niet aan. Ook hier steeds krampen ed dus blijf broekloeren.
    Heb over twee weken eerste echo bij gyn. Gelukkig pakte die flink door na de tweede mk en wordt ik nu goed in de gaten gehouden. Ik ben nu volgens mij 4+1.

20. Samsie

Samsie Fanatiek lid

Nov 11, 2012
    1,634
    3
    38
    NULL
    Noord-Holland
    Inmiddels gedaan idd ;) thanks!

Oh meissie dat is wel heel rot! Kan me voorstellen dat je onzeker bent. Ik wordt ook gek van die krampen maar vk zegt dat die heel normaal zijn. Ik duim voor je...maar komt vast goed!

Share This Page