Hallo Ik ben nu ongeveer 2/3 weken gestopt met de pil (was 3 maandjes aan de pil). Nu voel ik zo'n drukkend/kramp gevoel in mijn buik sinds gisteren. Eisprong heb ik (nog) niet gehad in ieder geval niet de 14e dag omdat ik ovulatietest had gebruikt. Voelde ook niks, maar sinds gisteren een soort van zwanger gevoel in mijn buik, kramp/drukkend gevoel en ik moet ontzettend vaak plassen! Mijn dromen zijn sinds een week ook ontzettend sterk, lijkt net of het echt is! Vanmorgen droomde ik dat ik heel nodig moest plassen, en toen ik eindelijk op de wc zat was ik zoo opgelucht! En toen werd ik wakker, in een plas!!! Dat heb ik dus nog nooit mee gemaakt, hahaha Moet echt naar de wc sochtends terwijl dat nooit hoefte. Wat is dit? Hoort dit bij het ontpillen ofzo? En hoelang duurt die "zwanger" gevoel dan? Alvast erg bedankt! Groetjes, Mandy
Hoi Menvintai Ik begrijp precies wat je bedoelt,het voelt alsof ik zwanger ben/was nadat ik nu ben gestopt met de pil maar inmiddels geworden.. Ik had hetzelfde als jij had ,veel plassen enz.. Nou ik weet niet wanneer er regelmaat komt ,maar ik hoop heel snel ,ik hoop nog voor een wondertje Sterkte XXX Speransa.
Nou das gek voel me ook zo raar, ben 2 weken geleden met de pil gestopt... Ik denk toch dat het mijn eisprong is... Hoop dat dit gevoel snel weg is, want lekker is het niet....
ja precies, het is alleen lekker als je echt zwanger blijkt te zijn, haha! Ik dacht ook eisprong, ovulatietestje gedaan, streepje is wel iets donkerder, maar niet zo donker als de controlestreep. Dus misschien was gister of eergister mij ei gesprongen (als ik een eisprong heb gehad dan) ???
Hoi Mandy, Ik ben eind april gestopt met de pil na heel wat jaartjes en we zijn nu in september en ik ben nog steeds aan het ontpillen. Variërend van pijnlijke borsten tot steken in buik. Lijkt alsof je elke maand zwanger bent, wat dus niet zo is en je lichaam je dus enorm fopt. Tenminste dat zijn mijn ervaringen tot nu toe.
Tja, moeilijk te zeggen. Ik had erg pijnlijke borsten in de eerste maanden dat ik met de pil was gestopt. Je hoort wel vaker dat meiden ontpilverschijnselen hebben die erg veel lijken op zwangerschapsverschijnselen.
vervelend he? Ik heb precies het zelfde... ben ook vorige maand gestopt met de pil en heb dezelfde klachten..bleeh.. het kan natuurlijk een zwangerschap zijn en ook een menstruatie... die onzekerheid blijft tot je zwanger bent... liefs
Hoi, Ik ben in maart gestopt met de pil. Na een redelijk stabiele cyclus, is het sinds juli anders. Ook ik heb sinds die tijd last van krampen, pijnlijke borsten, drukkend gevoel en allerlei andere kwaaltjes. Dacht ook dat ik zwanger was, maar helaas negatief. Inmiddels eind augustus weer ongi en nu halverwege cyclus. Het hele circus van kwaaltjes is sinds een aantal dagen nu weer aan de gang. Om gek van te worden. Volgens de HA heeft het wel degelijk met ontpillen te maken. Ik hoop dan ook dat dit toch snel over mag zijn. Blijkt maar weer hoe je lichaam je behoorlijk voor de gek kan houden en wat een rotzooi de pil kennelijk is...
goedemorgen allemaal ik kan mij helemaal vinden in jullie reacties. Heerlijk om te lezen dat ik niet de enige ben. ik ben sinds 3 weken gestopt met de pil. Vanaf die tijd elke dag misselijk en last van mijn buik. Hoop dat dit snel beter wordt, heb continue het idee dat ik wel zwanger zou kunnen zijn. Heb zelfs al een test gedaan, terwijl ik zeker weet dat ik niet zo snel zwanger kan zijn. groeten Suzanne
Ja tis zeker irritant... en de pil is zeker een rotzooi, ik heb nog een grote kinderwens, dus weet nu dat na de volgende bevalling dat ik niet aan de pil ga weer. Wel aan iets misschien waar geen hormonen inzitten en dat ik meteen weer vruchtbaar ben als ik er mee stop/eruit laat halen. Spiraaltie ofzo. Ik kijk wel tegen die tijd, maar die hormoon bommen zijn voor mij verledentijd!(enigste voordeel was dat ik super veel zin in sex altijd had hahaha)
nou dat de pil rotzooit is...daar kan ik over mee praten. ben in februari gestopt maar nu einde ronde 7...begint het allemaal langzamerhand wat gelijkmatiger te worden.... ontpillen is volgens mij nu langzaam afgelopen gelukkig. en ik ga ook nooit meer aan de pil....doe het wel anders tussen door maar nooit meer aan de pil....voel me zoveel beter zonder
tja, daar kom je dan nu achter nu je stopt he? wat voor troep het eigenlijk is... je lijf gaat nu ineens natuurlijk draaien, i.p.v. op hormomen.. ik voelde me bij de vorige keer stoppen ook zo anders... helemaal niet mezelf, terwijl je dat natuurlijk wel bent... nu de tweede keer stoppen is het weer net zo heftig....ik zil hierna eigenlijk ook gewoon niet meer aan de pil...maargoed, eerst maar eens zwanger worden!
fijn te zien dat meer mensen zo denken over de pil! ik wilde 2 jaar geleden eigenlijk zowiso niet aan de pil maar zwanger worden toen ook nog niet.. dus toch aan de pil. Ik merkte het echt van week 1 dat ik gestopt was met de pil, ik voelde me meteen anders.. soms gewoon beter maar na de eisprong heb ik er wel veel last van.. eigenlijk gewoon veel misselijk, rugpijn, hoofdpijn.. bah de pil is echt niet goed voor je, die hormonen.
Ja inderdaad, ik weet niet of ik mijn eisprong inmiddels al heb gehad, maar voel mij sinds gister ook met vlagen ineens zwaar misselijk! En hoofdpijn! Wel irritant.. hoop dat het snel over is, of als ik zwanger ben in de toekomst dan pas vind ik het "leuk" om misselijk te zijn en hoofdpijn te hebben haha.
Ik heb wel eens ergens gelezen dat het ontpillen wel 6 maanden of langer kan duren, vooral als je de pil wat langer hebt gebruikt, nou ben je lekker mee. Dat zou betekenen dat ik vanaf volgende maand wat minder klachten zou moeten hebben. Voor mij geen pil meer, eerst maar eens zwanger zien te worden natuurlijk , en daarna me eens goed inlezen over de prikpil en spiraaltje wat daar de voor- en nadelen zijn. Ik heb vorig jaar van de aportheek 4 maanden een vervanger van de microgynon 30 gekregen....1 groot drama, spontaan migraine, woede aanvallen, extreem veel pijn in borsten en rug. Belde de huisarts op en die werd woedend dat de apotheek iets anders had gegeven dan voorgeschreven door de huisarts, dat hadden ze nooit mogen doen, daarna me eigen pil gehad...was een verademing. Wat ik ermee zeggen wil dat het echt troep is.... wel meer zin in sex na het stoppen van de pil hahahaha en dat heeft niets met zwanger willen worden te maken