heey allemaal ik ben vandaag weer ronde 13 ingegaan (had deze maand eindelijk wat hoop maar nee...) nu willen ik en mijn mannetje naar de dokter om maar eens te kijken waarom het allemaal zo lang duurt en of er iets is(of juist niet). ik ben nu dus ongestelt,kan ik dan terwijl ik ongestelt ben naar de dokter?ivm met een eventueel inwendig onderzoek,of doen ze dat niet meteen? ik ben benieuwd naar jullie antwoorden veel liefs mounia
Hai Mounia...Wat kut dat je ongi bent geworden, terwijl je dit x eindelijk weer hoop had..Als je ongi bent, dan doen ze sowieso geen inwendig onderzoek..Maar je zou al wel vast een afspraak kunnen maken toch? Liefs
dank je voor je reactie ja ik denk dat ik gewoon een afspraak maak op de dagen dat ik niet meer ongetselt ben voor het geval dat ze wel al zou kunnen onderzoeken.anders zou ik dus mischien de 1ste keer voor niks komen. ja echt balen dat ik weer ongi ben BAH! normaal heb ik elke keer zoiets van hup weer naar de volgende ronde,maar dit keer niet had symptonen enz ik had ook nooit van mezelf verwacht dat ik er traantjes om zou laten...
Je moet eerst naar de huisarts voor je naar de gyn mag. En daar is dan waarschijnlijk weer een wachtlijst. Mijn gyn deed gewoon een inwendig onderzoek terwijl ik ongesteld was. Hij heeft dat vaak genoeg meegemaakt waarschijnlijk en deed absoluut niet moeilijk!
oo oke,ik dacht mischien kijkt de HA eerst even.maar dat doet dus alleen de gyn?inwendig dus? haha oke wel goed om te weten dat de gyn er niet moeilijk over deed
De HA heeft me alleen doorgestuurd, verder niet gekeken ofzo, heeft ook geen zin volgens mij want hij heeft toch geen echo-apparaat. Wel moest hubbie gelijk even een potje inleveren om te laten testen.
bedankt voor je antwoord! dit groentje hier weet dat allemaal niet ,maar nu dus wel oke,de man word dus eerst onderzocht.(omdat ik lees dat dat bij de HA kan) ik ben benieuwd hoe het zal vergaan met me mannetje en ik.
zucht...zit een beetje naar me beeldscherm te staren met de gedachte wanneer me man en ik gezegend zouden mogen worden met het krijgen van een kindje. vroeger droomde ik van een kindje en dan in de gedachte dat je dat zomaar even snel overkomt, ik weet zoveel meiden zijn bijv in ronde 15 zwanger opeens,maar ja zolang je maar niet zwanger word ga je toch erg twijfelen. ik hoop dat ik bij de HA de duidelijkheid kan krijgen of het allemaal goed zit of juist niet.dan weet ik teminste waar ik aan toe ben ,of het nou vanzelf gaat of met behulp van de medichse wereld. zo moest dit even van me afschrijven, ik kan er namelijk met niemand over praten op mijn man na dan.maar die is nu op z'n werk en ik hier alleen met deze gedachtes...zucht. ik heb zoveel respect voor de vrouwen die nog langer dan mij bezig zijn,want ja kinderen krijgen gaat niet zonder geduld.en wachten kan soms heel zwaar zijn en daar kunnen veel meiden over mee praten. en vooral de eerste dag van je ongi is zwaar.teminste bij mij is het vandaag wel....normaal ben ik heel nuchter en ga ik volle moed naar de volgende ronde,maar nu is het officieel dat ik langer dan 1 jaar bezig ben. succes voor de andere meiden, en bedankt voor het lezen van me lange berichtje haha liefs mounia
Ik snap precies wat je bedoelt hoor. Wij zijn nu ruim een half jaar bezig en nog steeds niet raak. En zonder hulpmiddelen zal het waarschijnlijk ook niet lukken. Ik ben soms wel eens bang dat het voor ons niet weggelegd is. Succes bij de huisarts vanmiddag! Ik hoop dat hij je doorstuurt, ze zijn er niet allemaal zo makkelijk in. Heb je trouwens van jezelf wel een regelmatige cyclus?
ja opzich heb ik een regelmatige cyclus,het schommelt van de ene keer 26 dagen en de andere keer 33 dagen. maar heb nooit zeg maar een hele lange of hele korte cyclus gehad. als ik zo naar jou cyclus kijk is tie best onregelmatig,en zie ik ook goed dat je al bij de dokter bent geweest? was dat ivm met de onregelmatige cyclus? en verder ben ik er wel van overtuigd dat er oooit een moment komt dat we een positieve test hebben,maar wanneer en hoe weet ik jammer genoeg niet...
Mijn gyn deed geen inwendig onderzoek toen ik ongi was.. Maar ik denk zelf dat dat gewoon per arts verschilt. Vind het zelf ook niet zo prettig als ze dat doen als je ongi bent.. succes verder xx naatje
ja lijkt mij ook idd niet prettig,heb daarom ook maar voor zekerheid een afspraak gemaakt na me ongi dagen(al denk ik dus niet dat de HA me onderzoekt maar dan weet ik het dus alvast voor bij de gyn) en ik weet niet of iemand dit weet maar als er sperma onderzoek word gedaan,word het dan ter plekke verzocht om dat te doen?of hoe gaat dat in zijn werk? en maakt het uit of de man bijv die ochtend nog een zaadlozing heeft gehad? alvast bedankt!
Van wat ik uit het boek van Jools Oliver begrijp, moet het idd vers zijn. Hij wilde het niet "ter plaatse" doen dus ging meteen na de lozing op zijn scooter door Londen! Heel erg grappig stukje!
hahaha oke,dus dat word snel naar huis en weer terug naar de dokter dus voor me man haha zie het al voor me
Wij konden gewoon een afspraak maken in het ziekenhuis wanneer je het komt brengen. Je moet het wel binnen een uur geloof ik brengen en zo zijn er nog wat "spelregeltjes". Gelukkig hoef je niet in het zkh zelf een potje te vullen. Wij mochten ook tot 3 dagen van te voren geen sex hebben. @Mounia, wij zijn nu idd onder behandeling. Wat het precies is weet ik nog niet. Gaan nu kijken of ik wel of geen ei heb. Zit al weer op zo'n 33 dgn ondertussen, dus laat de ongi nu maar snel komen, dan kunnen we verder!
@wup spannend allemaal voor je zeg,ja laat die rode duivels maar snel komen dan kan je ook weer verder.heel veel succes!