Morgen wil ik gehaktballetjes maken voor bij de borrel. Wie heeft een lekker recept zodat het heerlijke malse balletjes worden?
Gewoon simpel: een lekker kruidenmixje uitzoeken (ik vind Italiaanse kruiden of paprika altijd erg lekker), of gewoon zelf flink veel kruiden door het gehakt mengen (paprikapoeder, knoflookpoeder, peper, zout, kerrie, uitje, verse knoflook, wat je lekker vindt), eitje erbij en draaien maar! Dan kort op hoog vuur even aanbraden, daarna ze op laag vuur rustig gaar laten worden, kan niet mis gaan, altijd lekker. Wat ik ook altijd erg lekker vind is om halverwege zo'n pakje van die Sugo-tomatensaus/gezeefde tomaten toe te voegen en ze daarin verder te laten garen. Je hebt er allerlei variaties in, en kunt ook zelf alle kruiden toevoegen die je wilt, wordt heerlijk.
Gemengd gehakt met nasikruiden of griekse kruiden, kleine balletjes maken en dan bakken zonder boter in een wok, mmmmmmmmm
bij de lidl verkopen ze kant en klare overheerlijke gehaktballetjes (met een vleugje ui erdoor, staat niet op de verpakking) je hebt ongeveer 20 balletjes voor 1,55 en ze zijn zowel koud als warm te eten
Wij maken altijd een recept uit een kookboek: Spaanse gehaktballetjes in tomatensaus. Het is even werk en is het lekkerst als je het een dag tevoren maakt, maar als je zin en tijd hebt, wil ik het recept wel voor je uittypen...? Echt onwijs lekker met een stokbroodje erbij om door de saus te halen
Hmmm, ik dacht dat het een recept was dat mijn man via via had gekregen, maar het komt uit een kookboek, zie ik nu. Dan mag ik dat niet zomaar hier neerzetten, gok ik, dus ik doe het wel via PB, just 2 be sure @ zussi: ik typ zo snel ik kan...
Ik doe altijd een eitje en wat paneermeel door het gehakt. Lekkere kruiden beetje maggi en curry. Ze zijn altijd heerlijk mals.
Wij doen als de bal grdraaid is juist nog twee laagjes paneermeel om de bal heen en dan pas bakken we hem aan, dan zijn ze nog heerlijk sappig van binnen als je ze op eet. Toevallig eten wij vanavond ook weer een balleetje gehakt, jammie ik kijk er nu al naar uit!
zakje javaanse kruiden van conimex erdoor en lekker war parneermeel. dan heb ik iig heerlijke ballen!
italiaanse kruiden beetje geknipte peterselie erdoor en een ei... heerlijk!! ik laat ze altijd flink bruin worden omdat ik die knapperige korst lekker vind