inboedel+schadeverzekering

Discussie in 'De lounge' gestart door Snoopy82, 21 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Ja ik had er al een tijd terug een topic over geopend wie welke verzekering had. Sindsdien ben ik er nog steeds niet uit en durf ik de stap niet te nemen een verzering te nemen...bang dat ik de verkeerde maatschappij kies, een dure, 1 die niet uitbetaald wanneer nodig is etc.

Ik had bijna 1 afgesloten bij achmea inboelde en schadeverzekering waar je ook een pakket kunt nemen voor schade door jezelf aangericht aan je spullen in huis en komt op ong 10/11euro per maand. Niet duur, maar waar ik twijfel is: ze delen de 100.000 die je vaak hebt in categorieen dus bv meubels 5000, siraden 5000 etc.. en daar twijfel ik over want andere maatschappijen hebben gewoon een max van 100.000 of 150.000 en niet in hokjes gedeeld. Maar voordeel van achmea is wat ik bij andere verzekeringen neit tegenkwam is dus vergoeding bij zelf aangebrachtte schade of door je kids.

Dus bij deze welke raden jullie aan, heb je goede ervaring mee, betaal je niet veel, goede service, redelijk max bedrag en niet ingedeeld etc..

Ik wil deze week nog een verzekering afsluiten en een keus gemaakt hebben en ben blij met jullie tips adviezen en hulp!Ik wilde eerst inshared, maar die hebben geen telnummer en dat vind ik niet fijn dus valt dan af, stom?

lees graag wat jullie te zeggen hebben :)

2. mveenzoon

mveenzoon Actief lid

11 jan 2010
    178
    0
    0
    heb het bij ing en die betaald wel uit en betaal ruim 17 euro per maand;)

hoe het ingedeeld is weet ik nu effe niet moet ik opzoeken

3. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    mag ik vragen wat er was en hoe snel je bent uitgekeerd ervoor? 17 euro is best een hoop, maar service dus verder prima? Ik zit zelf bij de abn en heb wel een ing pas maar doe verder niets met die bank eigenlijk... ik wil namelijk niet alitjd netjes betalen en als t er ooit een x van komt ( hoop van niet) dat ze dan moeilijk doen over t vergoeden...

4. mveenzoon

mveenzoon Actief lid

11 jan 2010
    178
    0
    0
    doe ik je effe pb;)

5. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    wij hebben centraal beheer achmea
    betalen ook iets van 11 euro.

en inderdaad ze keren heel snel uit, o.a schade aangebracht door bv je kindje hond enz.

daarom hebben ook wij deze verzekering genomen, en ik moet nog gaan bellen om hem op te hogen!

6. Rooz88

Rooz88 Niet meer actief

Onze inboedel verzekering hebben we bij Interpolis via de Rabobank. Laatst had onze kat een peuk uit de asbak op het tapijt gemikt en er zaten flinke brandplekken in. Ik kon online de schade declareren (95 euro) en de dag erna werd ik gebeld om het te bevestigen. De dag daarna stond het geld op mijn rekening :) Geen gedoe met aankoopbewijs en lekker snel geregeld. Het zou kunnen dat het bedrag relatief laag was, maar ik vond het heel netjes.
    Weet zo even niet wat we per maand betalen, maar niet zoveel geloof ik

7. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

18 nov 2011
    990
    52
    28
    mh
    Wij hebben alles bij Bovemij/ Woonrust.
    Heb er tot nu toe hale goede ervaring mee. Geen eigen risio, en ontving binnen een paar dagen een brief dat er binnen 2 weken uitbetaald zou worden en is ook keurig gedaan. Ben + - 20 euro per maand kwijt aan glas, inboedel, opstal en aansprakelijkheidverz.

8. Zus

Zus Fanatiek lid

25 jun 2008
    1.081
    0
    0
    Vraag eens een offerte op bij Unive. Die hebben ook een product dat schade door jezelf aangebracht gedekt is. Ook zij hebben een max. bedrag verzekerd en 3 extra rubrieken voor kostbare inboedel.

9. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    @ maaike: hoe bedoel je ophogen? Ze vroegen mij telefonisch is je inboedel lager og hoger als 5000 euro..? Maar wat zien zij als inboedel? Ook alles in je kledingkasten, keukenkasten, merkschoenen etc? ja idd ik zou ook 11euro kwijt zijn bij achmea, dus ze keren netjes uit? Maybe morgen nog maar een keer bellen :)

@roos: kun je kijken als je wilt en kunt hoeveel je betaald?

@kopjethee: ik hoef geen glas en opstal dus zou goedkoper dan 20 uitkomen, ga even neuzen thanks! deze kende ik nog niet ;)

@zus: zal unive ook ff contacten bedankt! die 3 categorieen snap ik dus niet zo, is dat normaal? achmea heeft dat dus ook, audio etc tot 5000, sieraden tot 5000 etc. Maar mijn apparatuur is meer als 5000 hoe doe ik dat dan?

ppfff wat is dit moeilijk zeg een keus maken! Maar zal wel moeten risico nemen want zonder verzekering is t ook niet slim!

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik heb toen ook via centraal beheer achmea binnen een week mn 500 euro gehad van mn kapotte raam.

11. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ik heb achmea en ben heel tevreden.. ik heb dat niet dat het in hokjes is gedeeld.. ben verzekerd voor een bepaald bedrag en klaar.. ik ben ook verzekerd voor eigen schade en daar al paar keer gebruik van gemaakt.. betaling is supersnel, binnen paar dagen na melding.. enige is: als je geclaimd hebt, heb je de eerste 2 jaar een eigen risico van 100 euro.. maar achmea is top qua service..

12. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Wij zijn verzekerd tot 1000.000 euro voor 24 euro per maand bij avero Achmea. Zowel inboedel, aansprakelijkheidsverzekering etc

Ook geen eigen risico, dus stel er gaat wat kapot door bijv stormschade of glasschade ( waar bij veel verzekeringen een eigen risico voor geld van bijv 150-250 euro)ook niet als we een schade hebben gedeclareerd

In de zomer was de vriezer uitgevallen en konden we al het vlees weggooien, en toen gedeclareerd, en een paar dagen later stond het bedrag er netjes op

@snoopy: een inboedel van 5000 euro is wel heeeeel laag en daar kom je zo aan. Alles telt mee, ook kleding etc. Stel je huis brand totaal af, wat is dan de totaalwaarde wat je kwijtraakt ( dus alles wat in je huis staat is je inboedel)ik zou liever een hogere inboedelwaarde schatten. Beter over dan onderverzekerd

13. Zus

Zus Fanatiek lid

25 jun 2008
    1.081
    0
    0
    Dat geldt dus alleen voor die 3 rubrieken, de zogenaamde kostbare inboedel. Denk wel dat alle verzekeraars dat hebben. Schrijf eens op wat je aan Audio hebt. Het bedrag boven de 5000 kun je dan extra verzekeren. Je normale inboedel, meubels, kleding, speelgoed etc zijn gewoon gedekt.

14. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    doordat jij mij had geholpen toen met vorige topic ben ik blijven hangen met achmea in mijn kop hahaha , maar die hokjes van alles apart verzekerd voor bepaald bedrag is dat normaal? dat zit mij beetje dwars.

15. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    @ limmeke: dus als ik iets declareer voor de 1ste keer zijn de volgende schades uit eigen zak ofzo net als bij zorgverzekering?

@ daantje: dat vroeg ik me dus af wat ze verstaan onder inboedel, alleen t grote meubel wat je in huis hebt of ook kleding, speelgoed, schoenen, etc... ja dus? Ene heeft wel eigen risico bij achmea, de ander weer niet. Zal dit eens goed navragen aan de tel.

@ zus: ja ik heb gister globaal berekend maar wist dus niet wat ik mee mocht tellen , ook keukenmachines, borden pannen, kleding, merkschoenen etc ja dan zit ik ver boven de 5000 euro en zal dit aangeven bij verzekering om meer te verzekeren dan.

16. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

18 nov 2011
    990
    52
    28
    mh
    Bij woonrust ben je volgens mij niet verzekerd tegen kapotte spullen veroorzaakt door jezelf. Alleen door storm, brand, diefstal, vandalisme etc. Ik betaal iets van 4,15 euro, maar heb dus een geheel pakket, waardoor korting :p

Maar je kan je eigen wel uitgebreider verzekeren, ( zal niet zo heel veel duurder zijn) waar de sierraden etc. wel weer onder vallen. Misschien ook wel kapotte dingen veroorzaakt door jezelf.

17. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    thanks girl, heb gister rondgeneusd, ppffff blijft lastig hahaha.. wat een twijfelkont ben ik zeg! Ik twijfel nu tussen ING en Achmea.

Wie hebben een verzekering bij de ING en Achmea en wat zijn de ervaringen? Lees graag :)

18. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    daarom moet je even bellen :)

19. Zus

Zus Fanatiek lid

25 jun 2008
    1.081
    0
    0
    Keukenmachines, servies etc valt allemaal onder de inboedel. Die 3 rubrieken tot 5000 zijn extra. Die krijg je erbij. Dat zijn sieraden, audio- en computerapparatuur en overige (verzamelingen, antiek). Die 3 rubrieken zijn tot 5.000 verzekerd en het meerdere kan je meeverzekeren. De rest in huis, meubels, servies, kleding, speelgoed etc vallen onder je inboedel en die zijn gewoon verzekerd en niet maar tot 5.000
    Dat geldt denk ik bij elke verzekeraar, alleen kunnen de maximale bedragen anders zijn.
    Mocht het niet helemaal duidelijk zijn, bel dan verzekeraars op en vraag ernaar. Zij kunnen het uitleggen.

20. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    devilsache en zus: ik had achmea al gebeld, maar als de twijfel toeslaat .... vergeet je de helft weer ppfff ik ga denk ik gewoon de gok wagen op een tel gesprek nogmaals met achmea en ff langs de ing en tussen die 2 een keus maken...als ik t durf hahaha. Beetje rare vraag misschien die gek overkomt maar.... stel je bent 2jan verzekerd, hoeveel tijd moet eroverheen voordat je een schade kunt melden? daarmee bedoel ik bv stel je kindje stopt op 15 jan iets in de playstaion wat er niet hoort... kun je dta dan al melden of moet je minstend 3mnd ofzo verzekerd zijn?

Deel Deze Pagina