Ongeval, schadeclaim?

Discussion in 'De lounge' started by xSNDY19x, Mar 18, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Dat die EHBO-er jullie ook niet heeft geadviseerd heeft om alsnog even naar de huisarts te gaan. Raar.

Helemaal bij kinderen met een bult+hoofdwond

2. rums

rums Niet meer actief

Heel vervelend wat er is gebeurd. Maar ik zou daar verder geen werk van maken. Je had voor die tijd zelf al geconstateerd dat die balk er wel erg dichtbij zat dus had je ook ergens anders naar toe kunnen gaan.
    Op deze manier krijg je van die amerikaanse taferelen als een waarschuwing dat grond die bij de plant niet voor menselijke consumptie is.

3. Mnon

Mnon Niet meer actief

Whahaha +1!

4. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

Jun 4, 2012
    2,195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Sorry, Maar ik denk, waarom nu bezig zijn met wel of niet een schadevergoeding indienen.
    Het is veel belangrijker hoe het met je dochter gaat. Hopelijk houdt ze er uiteindelijk niets aan over...

5. Lorelai

Lorelai Actief lid

Feb 4, 2014
    207
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap het wel, al is het maar om te dekken dat je een of meerdere dagen vrij moet nemen van je werk voor de operatie en de benzine/parkeerkosten.

6. toetie

toetie Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    2,310
    7
    38
    noord brabant
    ik snap niet waarom je als je ziet dat de bult steeds erger dat je zelf niet eerder aan de bel trekt bij de dokter.
    schadevergoeding heel leuk en aardig maar vind dit ook een deel zelf opletten hoor.
    ongeluk zit een klein hoekje wel kan je het aanvechten dat ze de volgende keer gecontroleerd moeten worden inverband kind veiligheid

7. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Nee, vind ik ook wel. En voor iedereen over me heen valt... vooral omdat ts pas 2,5 week (!!!) na het ongeval naar de dokter is gegaan. Als ze meteen de dag erna was gegaan of dezelfde dag, was er misschien een betere behandeling mogelijk geweest.

8. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ik zeg cursusje EHAK

9. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    Ik vind het niet overdreven en vind dat bedrijven niet genoeg op hun verantwoordelijkheden gedrukt kunnen worden als het mo veiligheid van kinderen gaat. En wat is er nou overtuigender voor een gemiddeld bedrijf dan.. juist geld ;).

Dit maakt helemaal niets uit. Je kunt ook een sticker op je bumper plakken dat botsingen het eigen risico van fietsers zijn en dan lekker roekeloos rijden :p. Volgens de Nederlandse wet zijn organisaties die dergelijke kinderactiviteiten organiseren, vereist om een veilige omgeving te bieden. Dat is natuurlijk wat anders dan dat ze alle ongelukken kunnen voorkomen, maar dit lijkt me geen veilige omgeving. Ik zou er werk van maken en ik vermoed dat TS een grote kans heeft op een kleine vergoeding.

10. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ja daar heb je wel een punt.

11. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

Dec 2, 2009
    1,814
    691
    113
    Female
    Dus omdat ik pas na 2 weken naar een dokter ben gegaan omdat de bult niet minder werd is het meteen mijn fout?! Omdat ik naar een indoor festijn ben geweest en mijn dochter op een springkussen laat spelen die uiteindelijk te dicht bij een ijzeren paal staat is VOLLEDIG mijn schuld? dat ik mij bezig houd met een bedrijf aansprakelijk stellen ipv met mijn dochter bezig te zijn maakt mij eigenlijk zoals jullie zeggen een slechte moeder?

Here's the thing,

Ik ben pas naa 2 weken na de dokter gegaan omdat mijn dochter gewoon goed functioneerde, en ook heb ik de kinderopvang paar keer om advies gevraagd.
    En waarom ik mij hiermee bezig houd, ipv met mijn dochter zoals jullie benoemen, ik houd me elke dag met mijn dochter bezig, ik ben er elke dag in mijn kop mee bezig, ik voel me ontzettend schuldig dat wij naar een indoor festijn zijn gegaan die gewoon niet veilig genoeg bleek te zijn. dus ik probeer het voor mijn dochter nu goed te kunnen doen door mijn aandacht volledig aan haar te geven, en dat ik dan savonds denk aan een oplossing (OOK VOOR HET BEDRIJF!!!!) is toch niet zo erg? als mijn dochter een tegemoetkoming van het bedrijf krijgt kan ik haar pijn van een eventuele operatie nog meer verlichten.

jullie oordelen over iets waar jullie zelf niet bij waren.. jullie maken een moeder onzeker omdat ze haar verhaal kwijt wilt hiero, mensen om advies vraagt mbt aansprakelijk stellen van een bedrijf. en wat doen jullie, jullie geven commentaar wat iemand er nu niet bij kan gebruiken misschien?? en ja ik kan wel tegen kritiek hoor, absoluut zal er altijd van leren. maar ik plaats amper topics hiero omdat ik vaak zie dat er onnodig commentaar gegeven word.

Niet iedereen is PERFECT meiden, dit had ELKE ouder kunnen overkomen en ELKE ouder zou proberen om voor DIT ongeval een tegemoetkoming te kunnen krijgen. zoals ik eerder aangaf wij zijn hele nuchtere mensen die het in elk ander geval het erbij hadden laten zitten!

maar meiden, trek jullie eigen conclusies, BE PERFECT. Sorry dat ik dat dan niet ben ;')

12. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Het had me absoluut en zeker te weten kunnen overkomen, maar ik had het erbij gelaten. Zeg echter niet dat jij dat moet doen. ;)

13. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

Dec 2, 2009
    1,814
    691
    113
    Female
    Prima, IK respecteer het als andere mensen het erbij zouden laten zitten.

Dit was de eerste keer voor Go Planet dat ze dit evenement gegeven hebben. toen ik in eerste instantie alleen een klacht ingediend had waren ze hier ontzettend blij mee om dit voor een eventuele volgende editie te kunnen voorkomen. ook hebben ze mij gevraagd hun op de hoogte te houden over mijn dochter.

wat ik nu gedaan heb is die vrouw gemaild waar ik eerder mail contact mee heb gehad, in plaats van meteen aansprakelijkheids-brief te sturen. benieuwd wat ze daarmee doen nu. doen ze er niks mee en krijg ik woensdag te horen dat dochter geopereerd moet worden DAN gaat de aanprakelijkheids-brief erheen.

14. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    Los van het feit wat of wanneer iedereen iets had moeten doen of het heeft nagelaten: schadeclaims in Nederland zijn lastig. je kunt claimen voor geleden fysieke schade, dus je zou bijvoorbeeld kunnen claimen voor het eigen risico dat je hebt moeten betalen, maar dat hoeft weer niet voor kinderen en niet bij de huisarts. En je kunt claimen voor beschadigde kleren en zo. Maar gevolgschade, en emotionele schade en zo kun je eigenlijk niet claimen.

Dus mijn vraag is eigenlijk, welke schade heb je geleden die je moet claimen? Je kunt meestal alleen de directe schade claimen.

15. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

Dec 2, 2009
    1,814
    691
    113
    Female
    Ik wil gewoon dat hun voor de volgende keer hun fout erkennen en er wat aan doen! ik zie net op de website dat ze hetzelfde indoor festijn in oktober weer gaan doen!! ik hoef niet perse geld van hun te zien, ben geen geld wolf, geld interesseert mij niet. het gaat om het idee dat het voor geen elk kind eigenlijk veilig was en dat hun dit erkennen!!

16. twinkle star

Nee niet elke ouder, ik nl niet. Wanneer ik ergens ben vind ik dat ik altijd zelf verantwoordelijk ben. Speelgoed kan goedgekeurd zijn op een goede plaats neergezet zijn maar nog voor ongelukken kunnen zorgen. Wanneer ik iets onveilig vindt mogen mijn kinderen er niet spelen. Dit speeltoestel had niet onveilig hoeven zijn als jouw dochter geen zetje had gekregen van dat andere kindje.

Ik vind het gewoon bijzonder dat je ze mailt, zij komen je tegemoet met bioskaarten en daar was het mee afgedaan. Vervolgens ga je zelf pas na 2,5 week naar de dokter, ik had meteen naar de spoedeisende hulp gegaan voor controle. Nu na 2,5 week blijkt dat er wellicht meer aan de hand is zijn de kaartjes niet genoeg en wil je meer om het leed te verzachten.

Volgens mij had je, als je er echt een zaak van wil maken ze direct per brief aansprakelijk moeten stellen en had je niet op een schikking (de kaartjes) in mogen gaan. Tenminste, dat is mij verteld nadat ik ben aangereden 10 jaar terug.

17. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    Dat kun je ook gewoon aan ze aangeven en vragen om op de hoogte gehouden te worden van hun verbetermaatregelen, daar hoef je geen schadeclaim voor in te dienen.

18. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

Dec 2, 2009
    1,814
    691
    113
    Female
    als dat zo is dan is dit zo. dan merk ik dit vanzelf wel. maaar als ik iets niet weet kan ik er werk van maken. en nee het was niet veilig, en nee ik heb er niet meteen bij nagedacht, maakt me dat een slechte ouder? want jij had je kind er niet op laten spelen. geloof mij dat jij je kind er ook op had laten spelen.

19. twinkle star

Mij heb je niet horen zeggen dat je een slechte moeder bent hè?! Ja misschien had ik mijn kindje er op laten spelen, dat zou kunnen... Kan ook niet ik kan nl niet beoordelen hoe het eruit zag en hoe ik zou hebben gehandeld. Maar een ongeluk zit in een klein hoekje, een ongeluk kan overal gebeuren.

20. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

Dec 2, 2009
    1,814
    691
    113
    Female
    het feit is dat sommige meiden die hier gereageerd hebben iemand best wel de grond in kunnen stampen.

je had eerder na de dokter moeten gaan, je had je kind daar niet op moeten laten spelen, je had dit je had dat je had sus.

meiden kom op, niemand is perfect, iedereen maakt fouten, niet iedereen weet meteen wat die moet doen! het is makkelijk zeggen ik was eerder na de dokter gegaan, het is makkelijk zeggen ik had me kind daar niet op laten spelen. maar jullie hebben niet in onze positie gestaan!!!

Share This Page