Dus als er een paar flinke scherpe punten ergens te vinden zijn in de speelhal, dan moet je daar als ouders ook maar goed opletten dat je kindje daar niet tegen aan knalt? En gebeurt dat wel, dan is dat je eigen schuld?? Ik geef je gelijk dat je denkt over een schadeclaim! We moeten geen Amerikaans toestanden krijgen hier, maar een schadeclaim dwingt een bedrijf wel veel meer om kritisch te kijken naar hun product/ruimte/ enz. Ik vind het echt niet kunnen dat in een speelhal voor kinderen zulke enorme ijzeren palen ( die er ook nog redelijk hoekig uitzien) staan, en al helemaal niet naast een springkussen! Zij exploiteren die hal, zij verdienen daaraan dus zij hebben ook de verantwoording om de veiligheid te garanderen. En dit hebben ze dus niet goed gedaan. Ik denk wel dat je een kans maakt! En dit garandeert veel meer dat er echt niets verandert! Nu zeggen ze wel "dank je voor de tip" maar of er echt iets verandert?? Als ouder heb je je kind in de gaten te houden, maar je moet er wel op kunnen vertrouwen dat de omgeving veilig is. Dat ze een keer vallen of stoten is natuurlijk niet te voorkomen, maar ze moeten niet ergens hoog vanaf kunnen vallen, op iets hards of tegen iets hards! Wij hebben ook een schadeclaim ingediend tegen de fabrikant van de boormachine, toen de slipkoppeling die erop zou moeten zitten niet werkte: gevolg was dat mijn man een gebroken hand had, weken niet kon werken waardoor we hulp hebben moeten huren, enz, een flinke kostenpost al met al! Dan kun je zeggen: je moet goed opletten dat je boormachine niet vast slaat, nee: het product moet doen wat het beloofd en veilig zijn! We hebben binnen die schadeclaim ook smartengeld gekregen voor "gedorven levensvreugde", dus ook dat is absoluut mogelijk. Zeker bij een kindje, dat pijn heeft en echt een operatie moet ondergaan, lijkt me dit aan de orde. Buiten de kosten die je maakt voor vrije dagen opnemen, reiskosten naar ziekenhuis, eigen risico voor de zorgverzekering enz enz. Al met al heel vervelend! Voel je geen slechte moeder, dit zijn van die dingen die je gebeuren en waarvan je achteraf denkt: waarom heb ik niet eerder ingegrepen. Zoek een goede letselschadeadvocaat, ( no cure no pay) en beterschap voor je dochtertje!
Wat een fijne reactie! na alle andere reacties die niet allemaal even aardig waren vaak (geen probleem hoor dames, ga me hier niet op aanvallen) ben ik wel blij dat er ook wel meiden tussen zitten die mij dus WEL gelijk kunnen/durven te geven.. Ik heb vandaag een email van de organisatie terug gehad dat ze zich enorm schuldig voelen over het letsel van mijn dochter en dat ze het verhaal bij de accountant neer hebben gelegd. ik heb aangegeven dat ik voor hun wil dat de veiligheid goed is. en als dit niet aangepast zou worden na alle ellende van mijn dochter ik dan pas stappen zou gaan ondernemen. nu hebben hun zelf al aangegeven het doorgestuurd te hebben naar de accountant van hun. voor de rest richt ik mij voorlopig volledig op mijn dochter. vandaag hele dag heb ze lopen zeuren om pijn aan der bult ...
@jannanas Ik zeg toch nergens dat ts zich schuldig moet voelen. Of schuldig is aan het ongeval. Lees de reacties daarna ook even. Die ehbo- er heeft wat betrerft het letsel van ts haar dochter de grootste steken laten vallen. De organisatie had achteraf beter op het plaatsen van dat springkussen moeten letten. Maar toch vind ik dat je als ouder, zeker wanneer je ook al ziet dat het risocovol is, heel alert moet zijn. Helemaal bij kleinere kinderen.
Tja, ik ben van mening dat je hier zelf bij bent geweest. ( ja i know, beetje mosterd na de maaltijd mijn reactie ) . Maar aangezien je je zo heerlijk aangevallen voelt en ineens roept dat ALLE ouders het zus en zo zouden doen... Nou, neuh.... Het springkussen zelf was veilig? Je kind had deze verwonding ook op kunnen lopen wanneer ze met haar hoofd vol op de grond terecht was gekomen, had je dan schade geclaimd voor de vloer die er niet mag liggen? En je kind 'zeurt' niet wanneer ze pijn heeft ( zo noem je het in je laatste post ) , klinkt zo naar. Succes verder!
Tja... Wat betreft het medische deel. Ik had inderdaad een echte arts bezocht ipv een leek met een EBHO cursusje...het spijt me maar dat volstaat bij mij niet als medische kennis. Maar ik kan me goed voorstellen dat je als leek zijnde ook wel een beetje vertrouwd op wat een EHBO'er zegt. Ik hoop dat het allemaal meevalt voor je dochtertje. wat betreft het verhalen van schade. Ik kan me in iedergeval voorstellen dat je een eigen bedrage/eigen risico zal moeten gaan betalen voor de onderzoeken en consulten voor je dochter. Helaas kan het ziekenhuis 5 jaar lang doen over het versturen van de rekening. Dus overleg ook dat je later kan komen met de nodige rekeningen want die zul je niet dezelfde maand ontvangen. Ik vind het redelijk als die kosten worden vergoed. Verder vind ik niet het nodig om nog extra te eisen...op zich staat de paal naar mijn inzicht op redelijke afstand en heeft het kussen ook nog een verhoogde zijkant. Naar mijns inziens stuiter je er niet zomaar tegenop.
Waarom ligt het bij een accountant? Zij moeten hun aansprakelijkheidsverzekering een slinger geven, want al jullie medische kosten moeten uit dat potje betaald gaan worden. Verder vind ik dat je voor de volle 100% in je recht staat, het is hun verantwoordig dat die springkussen op een veilige plek worden opgebouwd. Heb het hier in ons dorp ook wel eens gezien, opgebouwd met het glijgedeelte (was een glijbaantje bij) precies uitkomend bij een partij grote scherpe sierstenen... ik bedoel maar... dan denk je als organisatie gewoon niet na. Dus niet gaan twijfelen aan je eigen opletcapaciteiten.
Oh geen idee eigenlijk...ik krijg zo veel rekeningen dat ik het eerlijk gezegd niet meer allemaal bij kan houden.
Nou ben ik natuurlijk geen arts... maar boter op een open wond smeren... zou me niks verbazen als het ontstoken is. Die EHBOer heeft toch ook gezien dat het bloedde? Boter smeer je niet op een open wond. Elke EHBOer zou dat moeten weten. Een zwelling neemt af door te koelen, niet door boter. Voelt de bult zelf warm aan? Ik hoop heel snel dat je meisje er weer bovenop komt. Trouwens na het lezen van een aantal reacties in dit topic heb ik aan een aantal leden een behoorlijke vieze smaak in de mond overgehouden.
Kinderen <18jr zijn gratis mee verzekerd met de ouders en erg geldt geen eigen risico voor kinderen <18jr.
Dus je post iets waar je eigenlijk helemaal geen idee van hebt.... Kids onder de 18 zijn gratis meeverzekerd.
Dit soort springkussen horen tegen van die gymmatten te liggen, die 10 cm stugge hoge matten. Dus niet eraf en dan meteen op een betonnen vloer landen, maar eerst op zo´n dikke mat. De metalen pilaar had afgedekt moeten worden. Dat lijkt me duidelijk, zelfs voor een leek. Juist omdat ie ong een meter naast dat springkussen staat. Zo´n kussen lanceert je. Helemaal een klein kind met weinig gewicht. Ik vind de gehele constructie ondoordacht en gevaarlijk.
Ts, als je dochtertje echt last heeft, zou ik er wel mee naar de huisarts gaan morgen hoor. Als is het alleen voor je eigen gemoedsrust en natuurlijk voor je dochtertje
Nou ik stel dat als er kosten voor eigen bijdrage of eigen risico gemaakt worden dat die vergoed moeten worden naar mijn mening. Als je die kosten niet hebt...hoeven ze dus ook niet te betalen.. Als men niets meer mocht zeggen als ze er niet ' genoeg' verstand van hebben zou het hier ook erg stil worden
Waar haal je dat nou weer vandaan? Het zijn je eigen woorden dat je er geen idee van hebt. Misschien anders eerst googelen? Je bent toch niet boos of wel?
zo naar is het absoluut niet bedoelt hoor. inmiddels is de bult nog steeds niet minder geworden! woensdag duurt nog zo lang!!
Jeetje wat een nare reacties hier, dat jullie het niet met haar eens zijn betekend toch niet dat ze afgebrand moet worden. De opmerking "je bent er zelf bij" is nog wel de meest domme opmerking die ik las, dus jullie gaan allemaal achter de kindjes aan als ze in een speelhal aan het spelen zijn? Dat wordt een drukke boel in de hullies bijvoorbeeld, alle moeders die achter de kinderen de speeltoestellen inkruipen omdat er anders misschien wel iets gebeurd... Laat TS het op haar manier oplossen of je het nou wel of niet mee eens bent.
Net terug van het ziekenhuis. op haar schedel zit een bloeding die haar huid omhoog duwt (de bult). Ze wouden geen uitspraak doen verder of het nu geopereerd dient te worden of niet. morgenochtend 8.10 uur afspraak bij onze dokter die ons doorverwezen had voor een echo.