ongeveer 10 kg afvallen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Silke27, 19 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leesteken

    Leesteken Fanatiek lid

    14 okt 2018
    3.646
    3.458
    113
    Pfff gisteren ging goed, tot het einde van de dag.

    We waren even het centrum in gegaan om wat kleertjes voor de kleine te halen. We waren alleen even vergeten dat er een wandelvierdaagse was met als afsluiting een enorme optocht. Dus toen we het centrum uit wilden rijden bleek dat we vast stonden. Enorm veel wandelaars en fanfares gezien :roflmao:.

    Na 3 kwartier konden we eindelijk weg maar was de winkel dicht. Het enige restaurant in de buurt is een Italiaan. Je raadt het al ik heb een pizza gehad :(.

    Vanavond gaan we uiteten omdat we gisteren 5 jaar samen waren. Zondag ga ik maar weer met frisse moed beginnen. Het voordeel van warm weer is dat ik nooit trek heb. Het zou dus een goede week moeten worden.

    Ik sta soms wel 3 keer per dag op de weegschaal:oops:
     
  2. Dreamer

    Dreamer VIP lid

    17 mrt 2011
    6.147
    32
    48
    Ik ga me proberen azn te sluiten. Hier mogen er ook wel ongeveer 10 kilootjes af en wellicht wel meer. Heb al tijden niet op een weegschaal gestaan :roflmao:
     
  3. medj1983

    medj1983 Fanatiek lid

    12 jun 2012
    3.176
    499
    83
    Hoi, mag ik ook meeschrijven? Heb ook in een ander topic mee geschreven, maar afgehaakt. Kon die knop toen niet vinden.
    Ik weeg al jaren iets teveel, maar na de geboorte van de tweede wel echt veel teveel. Na een heerlijke vakantie stond de teller op 79,2.. oeps haha.
    Ik ben 1.62, dus een goed gewicht zou 65 zijn. Maar zelf lijkt alles onder de 70 me ook prima. Daar voelde ik me altijd heel goed bij.
    Ik ga niet een bepaald dieet doen, maar vooral focussen op meer caloriearm eten en minder van het calorierijke. Soms denk ik er niet over na en kauw ik bijvoorbeeld 12 oreo's op.. dat zijn gewoon 600 calorieën! Tja, dan kan ik beter een komkommer eten. Valkuil is hier echt mijn heerlijk Bourgondische man, die as we speak chips zit te eten naast me. Maar die wil er ook wat aan gaan doen begrijp ik haha. Qua sporten en bewegen, wandel ik veel, probeer af en toe naar de sportschool te gaan en fiets wel vaak de kids naar school. Succes allemaal!
     
    Leesteken en Silke27 vinden dit leuk.
  4. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Indiana ik sport samen met een nichtje. Dat scheelt ook hoor.

    Lekker uit eten geweest? Hier ook wezen uit eten met vrienden in een pannenkoekenrestaurant

    Soms weeg ik me dagelijks. Dan weer 1x per week. Heel wisselend dus. ;)

    @Leesteken gefeliciteerd! :)
    Lekker gegeten?

    @Dreamer welkom

    @medj1983 welkom!
     
  5. Silke27

    Silke27 Lid

    4 jun 2019
    42
    23
    8
    Vrouw
    Heej :) Hier wordt lekker verder gekletst, gezellig! Ik heb even drukke dagen gehad..

    Jammer dat de kapper niet zoveel heeft gedaan @Indiana

    @rijo dat kan ik me heel goed voorstellen! Dat is echt sneu als een kindje komt trakteren en je neemt het niet aan, maar aannemen en in een soort snoeppotje in de lerarenkamer leggen is best een goede oplossing toch? Allicht dat je zelf ook eens wat uit de snoeppot pakt, maar altijd minder dan wanneer je het er uberhaupt niet in legt toch ;)?

    Ik kom trouwens ook van de 104 kg nu hoor! Dat was met 35 weken zwangerschap. Daarna wilde ik het niet meer weten en ben ik niet meer op de weegschaal geweest dus de echte top weet ik niet :p Daarna dus in een jaar tijd van 105 naar 73 ofzo gegaan op alleen maar borstvoeding geven (ok en bepaalde dingen niet eten ivm allergie van mn kindje).

    Maar nu dus weer over de 80 en geen borstvoeding meer die werk voor me doet, dus nu moet het op eigen kracht..

    kwa eten..

    gister dus niet ontbeten, domme actie natuurlijk want had rond lunchtijd zoveel honger dat ik als lunch een gebakken visje heb gegeten (een hele vette haha) en een bakje excuus rauwkost..
    Als tussendoortje een appel (er lag een pak chocochip koekjes open op de bureau's dus ik vond de appel best een goeie actie).
    's avonds uit eten geweest omdat het onze trouwdag was. Vijf gangen gegeten en het kan me niks schelen hoeveel calorieen er in zaten want het was zalig en super gezellig haha;)
    Dus over die pizza @Leesteken zolang je er maar van genoten hebt:)

    @Dreamer en @medj1983 welkom trouwens! Ik hoop dat jullie er iets aan hebben..
     
  6. Silke27

    Silke27 Lid

    4 jun 2019
    42
    23
    8
    Vrouw
    Oh kwa ontbijt, normaal gesproken neem ik twee boterhammen en een cappuccino.

    Als ik iets gemotiveerder ben maak ik een kom havermoutpap met kaneel en een cappuccino ;) Maar ik weet dus bijv. niet waar meer voeding in zit en wat een beter ontbijt is als je wat kilo's kwijt wil. Iemand hier ideeen over?
    Ik maak de havermoutpap trouwens met havermelk of met water en niet met melk dus dat scheelt dan wel weer iets (maar dat is gewoon omdat ik dat lekkerder vind).

    Ik ben aan het overwegen om te gaan ontbijten met magere kwark en ... iets?
    Als ik er cruesli oid doorheen doe dan kan ik volgens mij net zo goed gewoon brood eten, en kale kwark gaat me te ver, het leven moet ook leuk blijven ;)

    Dus ik ben heel benieuwd naar jullie ontbijt tips!

    Waar ik ook nog benieuwd naar was: heeft er iemand leuke afslank-vriendelijke picknick tips:)?
    Wij gaan maandag met de kinderen via school picknicken 's avonds. Dat is een jaarlijkse traditie. Normaal gaat er een stapel pannenkoeken mee, en stokbrood met brie en kruidenboten, olijven, een wijntje.. Misschien een pasta salade en wat fruit. Oftewel, lekker maar niet echt voor nu :p

    Voor de kids maak ik natuurlijk hoe dan ook die stapel pannenkoeken, daar verheugen ze zich op.. Maar het zou natuurlijk beter zijn als ik voor mezelf iets lekkers (en niet te moeilijks) kan bedenken om mee te nemen..

    En zo pruts ik dus een beetje aan op het moment ;)

    Oja, ik ben wel begonnen om met de trap te gaan ipv met de lift.. en ik werk op de vijfde verdieping dus daar moest ik best gemotiveerd voor zijn hahahaha
     
  7. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Met dit weer kom ik tenminste wel eindelijk aan mijn 2 liter vocht! :)

    Zijn jullie ook van die slechte drinkers?
     
  8. Leesteken

    Leesteken Fanatiek lid

    14 okt 2018
    3.646
    3.458
    113
    Ja echt enorm slecht. Maar vandaag gaar het beter door de warmte! Ik weet nog steeds niet of ik aan 2 liter komt though :oops:
     
  9. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    blijf gewoon continue mijn dopper vullen. Dat werkt wel aardig.
     
  10. Soullady

    Soullady Bekend lid

    7 mei 2015
    509
    69
    28
    NULL
    NULL
    Zou ik mee mogen schrijven?

    Ben 7 weken geleden bevallen van mijn 2e kindje. En o, wat zijn er dit keer veel kilo's blijven hangen. Schokkend gewoon!!

    Ik ga afvallen met nieuwe boek van sonja bakker. Want heb geen tijd om calorieen te tellen of er ook nog over na te denken.

    Ik heb er nu in 3 weken tijd 2.8 kilo af. Maar ben nu weer bij week 1 begonnen. Had laatste week niet mn best gedaan. Maar was wel compleet stabiel gebleven (ondanks all you can eat en mac donalds).
     
  11. Soullady

    Soullady Bekend lid

    7 mei 2015
    509
    69
    28
    NULL
    NULL
    O ja hier enorme slechte drinker!
    Als koud is lukt nog wel met thee. Water vind ik niet zo top. Dus nu kan met water en halve citroen erin.
     
  12. Soullady

    Soullady Bekend lid

    7 mei 2015
    509
    69
    28
    NULL
    NULL
    @Silke27 hier ontbijt ik graag met yoghurt en aardbeien.
     
  13. Indiana

    Indiana Fanatiek lid

    3 mei 2015
    1.036
    1.271
    113
    Vrouw
    Flevoland
    @Silke27 hoe is het picknick gegaan? Had geen tips voor je, hopelijk toch iets leuks kunnen bedenken?

    Hier na een week Sonja -0.7kg best oké gezien ik me niet heel streng aan het dieet heb gehouden... en uit eten geweest, maar wel het toetjes buffet overgeslagen!!

    Qua drinken gaat het bij mij wel goed, lauwe thee is best re drinken of juist limonade (suikervrije) met ijsklontjes..

    Ik zit er over te denken toch weer naar de sportschool te gaan er is een concept dat kinderopvang er ook bij zit, maar goed daar betaal je dan ook wel voor.. dat houd me een beetje tegen...

    Hoe gaat het bij de rest?
     
  14. Indiana

    Indiana Fanatiek lid

    3 mei 2015
    1.036
    1.271
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Grappig, ik heb een zoontje van bijna 10 weken en ben ook met het nieuwe Sonja Bakker boek bezig.. nu de tweede week...
     
  15. Soullady

    Soullady Bekend lid

    7 mei 2015
    509
    69
    28
    NULL
    NULL
    @Indiana vind sonja bakker goed in te passen in druk leven. Als ik s avonds wat voorbereiding doe.

    En jij vind je ook goed toe te passen?
    Die pasta met spinazie vind ik erg lekker. En bloemkoolpizza vind ik ook goed te doen.
     
  16. Indiana

    Indiana Fanatiek lid

    3 mei 2015
    1.036
    1.271
    113
    Vrouw
    Flevoland
    @Soullady ja prima te doen idd, heb er alleen een hekel aan om een boodschappen lijstje rond te krijgen...
    Spinazie was lekker, hoewel ik hem zelf ook vaak op die manier met gerookte zalm maak, zit er net iets meer smaak aan..Mijn vriend vond het overigens totaal niet vullen, maar die doet ook niet mee haha
    Bloemkoolpizza nog niet gehad, heb nu ook een beetje de dagen door elkaar, gaan woensdag uit eten en heb met dit weer geen zin in aardappels, groente,vlees :rolleyes:
     
  17. Soullady

    Soullady Bekend lid

    7 mei 2015
    509
    69
    28
    NULL
    NULL
    Ja heb wel het idee dat je bij sonja bakker wel flink aan de slag moet met zelf kruiden. Tenminste ik doe dat wel.

    Maar ik vind sommige dingen weer heel vaag. Morgen die bananenhavermoutpannekoekjes. Die ik dan eerst door staafmixer. Hou niet van stukjes. Maar die pannekoekjes zijn zo vreselijk veel krijg niet op. En die snijbonen ook zoveel grammen. Maar ja... eet wat ik kan.
     
  18. Soullady

    Soullady Bekend lid

    7 mei 2015
    509
    69
    28
    NULL
    NULL
    Moeilijke dag vandaag. De ijsjes roepen in de vriezer mijn naam.
     
  19. medj1983

    medj1983 Fanatiek lid

    12 jun 2012
    3.176
    499
    83
    Nou hier ook, manlief had allerlei soorten meegenomen, heb ze allemaal geproefd haha..
     
    Soullady vindt dit leuk.
  20. Leesteken

    Leesteken Fanatiek lid

    14 okt 2018
    3.646
    3.458
    113
    Hier gebeurt niets. Gisteren weinig gegeten door de warmte maar ik ben bang dat er nog geen gram af is. Ik had alleen geen tijd om te wegen...

    Mogelijk pas in augustus naar de arts... dat is nog zo ver weg :(
     

Deel Deze Pagina