Help, ik ben 6w5d zwanger en ben erg onzeker omdat ik meerdere mk's heb gehad en omdat ik nu niet zoveel kwaaltjes heb. Ik ben daarom (dom dom dom) vanmorgen nog eens gaan testen en tot mijn grote schrik zie ik dat de teststreep veel lichter is dan vorige week. Zijn er meer meiden die dit hebben gehad en hoe liep dat dan af?
Hai Annabeth, maak je zelf niet al te druk. Het hcg kan fiks heen en weer schommelen tijdens je zwangerschap. Net zoals je kwaaltjes meid. Hopelijk valt het allemaal mee.
Annabeth als je echt druk maakt gewoon gyn of vl bellen voor n echo, ons zkh kan ik altijd terrecht bij verloskamers in weekend of savonds
Ik zou heel graag nu heen willen voor een echo maar ik heb dinsdag al een afspraak staan. Vrees dat ik zal moeten wachten... Misschien is het een schommeling en ik kwam er net na veel googlen ook achter dat ze zeggen dat na 6 weken je hcg zo hoog is dat een teststreepje lichter wordt omdat de test het niet goed aan zou kunnen. Lijkt me wat een gek verhaal maar las dat een vrouw het testte met 3 testen. Eerste met gewone urine, tweede met beetje verdunde urine en derde met nog meer verdunde urine. Streepje werd donkerder... Weet niet wat ik ervan moet geloven. Jammer genoeg heb ik niet nog meerdere testen in huis om t zelf ook te proberen...
Meid, wil je aub stoppen met testen!!! Wacht tot dinsdag, zegt iemand die ook niet kan wachten...maar je maakt je nu echt zelf gek... er is verder geen reden tot paniek enkel een lichte test...het kan alle kanten uit gaan ook al heb je wel een donkere test... Meisje, ga je lekker relax op de bank een filmpje kijken met een lekkere kop choco met slagroom en dinsdag vertel je ons iets heel moois!! Knuffeltje!!!
Ik zou niet meer testen, daar maak je jezelf alleen maar gek mee. Je had een positieve test in handen, dus zolang je niet heel veel bloed verliest is er denk ik niks om je zorgen over te maken..
Ik ga proberen niet meer te testen en me even geen zorgen meer te maken. Pfff maar wat is dat lastig... Eerst geloofde ik ook altijd dat je je geen zorgen hoefde te maken als je geen buikpijn had en geen helder rood bloed verloor, maar bij de eerste en derde zwangerschap heb ik dat ook niet gehad en die kindjes zijn er toch niet. Bij de derde heb ik zelfs bijna 4 weken met een overleden kindje rondgelopen voor we er met een echo achter kwamen. Mijn lichaam had me geen enkel signaal gegeven. Ik groeide zelfs nog behoorlijk. En helemaal geen kramp, totaal geen bloed. Niets... Nou dan voel je je zo teleurgesteld in je eigen lichaam. Beetje belazerd zelfs... En op de een of andere manier wil ik nu proberen wat meer controle te krijgen...
Je hebt gelijk ook met dikke strepen kan het fout gaan. Dat had ik eerder, alleen toen testte ik minder lang door. Ik ga proberen te ontspannen en hopelijk dinsdag mooi nieuws.... Duim duim duim!
annabeth, ik snap je zorgen heel goed! máár wat je zelf schrijft heb ik ook vaker gehoord/gelezen, je teststreepje kan na een paar weken idd lichter worden juist doordat je hcg de pan uit rijst (of schommelt).. hoe moeilijk ook, idd beter niet meer testen, en hopelijk snel een goede echo!
Bij mij werden de testen ook lichter rond die periode.Ik schrok me ook helemaal kapot!Was bang dat ik weer een mk zou krijgen.Maar zie mijn bannen...Niet meer testen meis,je hebt er niets aan. Sterkte met wachten tot dinsdag!
Ik had rond 4 wkn zwangerschap getest en die was super posi, daarna op vakantie geweest en bij thuiskomst wilde ik toch nog een keertje testen, was ongeveer bij 6 wkn en die was voor mijn gevoel ook lichter. Maakte me ook een beetje druk omdat mijn allereerste zwangerschap ook een MK was. De dag erna weer getest en toen was ie weer donker. Zegt eigenlijk niks en positief is positief toch Nog een paar dagen wachten voordat je je uk kan zien. Ik moest toen nog 2,5 week wachten pff wat kroop de tijd!
Bij mijn 2e mk ook doorgetest en werden de testen in week 6 lichter, 2 dagen later nog lichter, en daarna bijna onzichtbaar, zie foto: http://www.zwangerschapspagina.nl/attachments/zwangerschap/246493d1337496332-steeds-lichter-wordende-testen-img_0904-1-.jpg uiteindelijk is dat nog 5 dagen later ofzo pas los gekomen. bij 3e zwangerschap (deze) werd de test ook aanzienklijk minder vanaf 6/7 weken, maar bleef vervolgens wel stabiel, hij knalde alleen lang zoveel niet meer. Ik was er ook zeker van dat het weer misging, maar dat bleek dus niet zo te zijn. Ik heb van deze testen geen fotos, maar het teststreepje bleef qua sterkte steken op een tint ergens tussen 14-5 en 16-5 in. Het geeft een vals gevoel van veiligheid als je testen blijven knallen, maar toen mijn teststreep bijna verdwenen was, wist ik wel waar ik aan toe was en was de klap niet meer zo groot toen ik wel begon te bloeden, dus ik vond het wel fijn dat ik doorgetest had. (bovendien had ik er toch 10 in huis, ik vond best dat ik er zo nu en dan 1 kon gebruiken ) Erg vervelend die onzekerheid, ik hoop dat het voor jou een gevalletje teveel hormoon voor het staafje is!
Ik heb precies getzelfde gehad! Met bijna 7 weken getest in de ochtend en helemaal geen knalstreep! Schrok me wezenloos ivm eerdere muskeamen. Toen in de middag getest en raad eens: knallerdeknal!!
Hey Annabeth, Een vriendin van mij had dezelfde angst en bij haar bleek de test haar hoeveelheid HCG gewoon niet meer aan te kunnen. Vraag het maar eens na bij de vk, het komt echt veel vaker voor. Ik duim voor je dat alles gewoon goed blijft verlopen. Dikke knuffel
Bij mij was de test zo licht dat ik gewoon niet gezien had dat hij positief was. De tweede test (enkele dagen later) had ik ook al haast weggedaan, maar toen ik nog eens goed keek zag ik een heel licht streepje. De eerste test had ik nog bewaard en pas toen zag ik dat deze ook al positief was. Maar dus beiden bijna niet zichtbaar. Maar heb nu toch echt een mooi meisje op mijn schoot. Dus ik duim mee dat het allemaal goed blijft gaan!
Bedankt voor jullie lieve woorden. Ik hoop maar dat het allemaal goed zit. Vanmiddag om 15.45 uur heb ik een echo... Pfff zit wel dik in de stress want mijn voorgevoel zegt dat het mis is. (Of is het angst?)
Zelfbescherming noemen we dat meid! Je hebt al veel meegemaakt, dus dan ga je jezelf beschermen voor weer een teleurstelling. Heel veel succes vanmiddag en laat je even weten hoe het gegaan is?
@FBdB: Ik hoop heel hard dat het zelfbescherming is (of desnoods angst) en geen intuïtie. Bah ik zou zo graag willen dat de dag voorbij was. En tegelijk ook niet, omdat ik zo afschuwelijk bang ben voor teleurstelling en weer een hele miskraam door moeten. Ik hoop heel hard dat alles gewoon goed is, maar ik vind het moeilijk om dat te geloven. Vooral ook omdat ik niet echt klachtjes heb. Bah! Hoe heb jij je vertrouwen teruggekregen? Ik zie dat het bij jou ook drie keer mis is gegaan dit jaar... O en natuurlijk laat ik weten hoe het is gegaan...