Vandaag 4w en 6d zwanger. Nog heel pril dus. Maar heb al wel last van me buik en ook steken in me buik. Dat maakt me best een beetje bang. Een half jaar geleden heb ik een miskraam gehad en hoop zo dat het nu goed is. De vorgige x ging voor en echo en toen bleek het hartje gestopt te zijn. Ik hoop zo dat het goed is. En dat ik het over een paar weken van de daken kan schreewen. Gr Tam
Hey Tataar, Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, het blijft een spannende tijd die eerste weken! Succes ermee en hopelijk gaat alles goed en kun je snel van de daken schreeuwen dat je mama wordt!
Dat is de ellende van een miskraam, vergeet het maar dat je nog onbevangen zwanger kunt zijn! Maar buikpijn (soort ongipijn) en steken zijn heel normaal hoor in het begin. Dus daar hoef je in ieder geval geen zorgen over te maken. En het mooie van dit alles? De dagen gaan gewoon door en voor je t weet ben je de 12 weken voorbij. Ik spreek uit ervaring! Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik heb nog nooit een miskraam gehad maar wilde ook zekerheid. Ik kon niet wachten tot de 12 weken (of 11 weken in mijn geval) en er vervolgens dan pas achter komen dat het vruchtje al veel eerder gestopt was met leven. Ik heb dus zelf een extra echo betaald met 8 weken en ben nog steeds heel blij dat ik dat gedaan heb Het geeft zoveel goede moed om op dat moment te zien dat alles goed zit!
Hoi, kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, maar die steken en buikpijn zijn heel normaal! Ik zou als ik jou was even contact zoeken met een VK en je situatie voorleggen. Dan mag je vast al wel even eerder een echo om te kijken of alles goed gaat. Vroeger dan 6 weken heeft volgens mij geen zin, omdat het hartje pas bij een week of 6 begint te kloppen, maar kan me voorstellend dat wachten tot de termijnecho wel erg lang is,
ik heb gelukkig volgende week al mn eerste echo. geen medische reden, maar ze gaven et zelf aan dat ik dan al voor een echo mag komen. nu ben ik alleen wel benieuwd of ik dan met 12 weken nog een echo krijg, want dan zie je toch al wat meer. maar ik had het idd ook heel lang duren gevonden als ik nu pas over 5 weken mn eerste echo zou krijgen
Hoi, Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Bij mijn vorige zwangerschap kwamen we er tijdens de echo achter dat het hartje al een week niet meer klopte. Deze zwangerschap maakte mij daardoor zo angstig...ik zat maar tegen de 9 weken aan te hikken, omdat ik toen gecurreteerd werd...dacht dat het nooit voorbij ging...en idd ieder steekje en pijntje maakt je nog onzekerder! Het nare is dat de geruststellende woorden van anderen ook niet echt helpen, want die angst zit nu eenmaal in je en eigenlijk is er niemand die je echt begrijpt...geloof me dit wordt echt minder, het is even doorbijten...maar hou vooral vertrouwen en geniet van je zwangerschap...hoe moeilijk ook. Ik heb op den duur een angelsounds aangeschaft, omdat ik zelfs na de 12 weken schrok van ieder pijntje...voor mij werkte het zo geruststellend om dan even je kindje te kunnen horen en niet te hoeven wachten tot ik weer naar de verloskundige mag...laatst had ik weer een enorme steek in mijn buik, precies hetzelfde als wat ik de vorige keer voor de miskraam voelde...was wel blij dat ik nog even kon luisteren of alles goed ging. Sterkte meid...het komt goed...heb vertrouwen Liefs van mij
hey meis, helaas heb je nooit zekerheid ook niet als je 12 weken zwanger bent, want je leest dan vast weer ergens dat iemand een slechte 20weken echo had. Helaas kunnen we alleen maar hopen dat alles goed blijft gaan. hier ook eerst een MK gehad dus weet hoe je je voelt, succes meis en nog ff doorbijten en al het goeds hopen liefs