Ik zeg het ze gewoon.. en kunnen ze er niet mee leven jammer dan.. Ze komen normaal ook niet aan mij dus hoeven ze dit nu ook niet te doen. Ben er juist heel eerlijk in omdat je aan je zelf moet denken je gaat je er aan opeten en dat moet je niet doen. En eerlijkheid duurt het langste dames...
dat deed mn buurvrouw dus ook haar buik(je) laten zien.. ze was toen 12 weken dus eingelijk nog heel klein. nou dat hoef ik niet te zien misschien komt het omdat ik haar niet mag kan ook..haha Van een vriendin zou ik het niet erg vinden maar van 'kennissen' hoef ik zon beginnende buik echt niet te zien!
Ik haat het ook. kan er de ene keer ook beter tegen dan de andere keer. Paar weken geleden kwam mijn schoonmoeder onverwachts langs en hadden een bbq met vrienden. gaat ze tegen het dochtertje van die vrienden zeggen dat het leuk is om in mijn buik te prikken.dus dat doet ze een keer of 7 en toen schoot ik uit mijn slof. heb haar hand weggeduwd en gezegt dat ik geen springkussen ben ( bij mijn schoonmoeder hoor,niet het dochtertje )
ik ken het probleem ook. Nou heb ik wel een paar mensen die het wel ongestraf mogen doen van mij en zelf die doen het niet ongevraagt. voor ieder ander heb ik een standaart tekt van : Hallo mijn buik is geen openbaare gelegenheid waar je zo maar ongevraagt gebruik van mag maken he. en dat werk ze schrikken en bedenken dan dat ze het beter even hadden kunnen vragen en de meeste doen dit dan ook wel de eerst volgende keer. en als ze mij bijdehand vinden hebben hun pech en ik de smoel ach hormonen kan nog al fel uit vallen
maar meiden waarom klagen jullie toch wisten jullie dan niet dat wanneer je zwanger bent je gewoon openbaar bezit bent? aaah nee ik had er ook een hekel aan en het gaat niet over als je bevallen bent hoor dan zitten die grijpgrage handjes gewoon in je buggy en aan je kindje hoor...
Aaaaghh Talia, dát vind ik nou wel erg, als ze aan je kind zitten! (nu niet meer hoor, hij is zelf zo'n smeerpoets, steekt zo zijn duimpje in zijn mond terwijl hij net nog in de zandbak zat te graven) Maar je pasgeboren babietje, die nog zo lekker nieuw en smetteloos is, en dan zo'n hand van een onbekende langs dat wangetje. Zo'n hand waarvan je niet weet waar ie daarvoor was. Aan een piemel of aan een kont of aan afval of een wc borstel of.... blehhhhhh oprotten! (en een vinger in het mondje heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt, ik denk dat ik 'm eraf zou hakken)
hiihihi ik laat ook niet mijn blote buik zien.... Maar trek wel lekker strakke shirtjes aan enzo..vind het geweldig. Nou moet ik wel zeggen dat vreemde ook niet aan mijn buik hoeven te zitten dat zou ik ook niet echt prettig vinden! Heb er gewoon geen moeite mee als een bekende over mijn buik heen wrijft...vind het juist heel schattig
Moet zeggen dat ik er dus helemaal geen last van heb. Ben behoorlijk assertief, dus ik denk dat mensen in mijn buurt al verwachten dat ze er niet aan mogen zitten. Mijn zusje zit wel te popelen om de kleine te kunnen voelen, maar tot op heden heeft het zich heerlijk rustig gehouden als ik bij mijn ouders was hihi. Vind het ook geen probleem als ze willen voelen. Is bijna voor de hele familie nieuw, aangezien dit hun eerste kleinkind/nichtje of neefje wordt.
Van mijn broers en familie vind ik het juist leuk als ze het doen (al beweegt de kleine nog niet dus veel valt er niet te voelen) dan heb ik het gevoel dat ze een beetje meeleven met mijn zwangerschap... zeg maar de eerste contacten of zo Van vreemden of gewoon kenissen moet ik er niet aan denken dat ze aan mijn buik gaan beginnen zitten
iiiiiih! Daar had ik nog niet eens over nagedacht! Bluh, nu ga ik mensen wegpatsen als ze straks aan mijn kleine zitten. En zomaar een vinger in hun mond doen? Bah zeg! Ik vind het ook echt heel irritant als iemand aan mijn buik zit. Laatst kwam mijn buurvrouw heel dicht bij me staan en klemde bij tussen haar handen. Ik wurmde me er gauw uit, maar wil dan ook niet boos worden ofzo. Maar leuk vond ik het echt niet. Alsof ze nu iets gaan voelen bewegen ofzo?!
Het is mij 2x overkomen, 1x een vage tante en die heb ik met mijn blik laten merken dat ze dat maar nooooiiiitttt meer moest doen! En 1x een kennisje terwijl ik de hond uit liet. Toen heb ik me weggewurmd en gezegd dat ze dat maar nooit meer moest doen en dat ik daar niet van gediend was. Ik erger me er toch al aan dat ik inmiddels publiek bezit ben (zijn ook de hormonen wel denk ik) en dat iedereen denkt van alles te kunnen zeggen over en tegen me. (mag je dit wel, zou je dat wel doen, is dat wel verstandig, doe je het rustig aan en bla bla bla). En weet je, als mijn moeder ofzo het dan zou doen, dat aan mijn buik zitten dan zou ik het nog wel kunnen hebben. Al denk ik dat zij het eerst zou vragen (ze kent me ), maar gewoon van die vage bekenden die je buik aanvallen zonder te vragen.... echt niet!
pfff, helemaal mee eens. Inderdaad, publiek bezit zijn, zo voel ik mij ook. Verder word ik overal aangestaard, alsof zwangere vrouw iets heel zeldzaams is. Ik kan mij niet herinneren dat ik zo naar zwangeren keek. Echt zonder enige gene. Ik heb het idee dat ik niet meer anoniem over straat kan, vreemd he?! Tegenwoordig kijk ik strak terug, en het effect is erg grappig. Mensen kijken dan gegeneerd weg En dat het zitten aan de buik, daar wordt ik langzamerhand echt niet goed van. Alleen mijn man mag aan mijn buik zitten. Verder ben ik er heel duidelijk over. Ik kan er ook steeds minder goed tegen. In het begin durfde ik er niets over te zeggen, maar de laatste tijd ben ik er heel duidelijk over. De laatste die aan mijn buik heeft gezeten was mijn schoonvader en hij heeft het geweten!
Bij mij lag het er heel erg aan wie er aan mijn buik zat en de manier waarop. Mijn Turkse collega's bijvoorbeeld (en dat zijn er best veel ), die zaten zo liefdevol aan mijn buik, dat vond ik helemaal geweldig! Het schijnt ook geluk te brengen. Ik voelde me juist heel bijzonder, zo'n groepje vrouwen om me heen die mijn buik bewonderden. Ik vond het ook heel bijzonder en fijn dat mijn oma Eva heeft voelen schoppen. Maar mensen die aan mijn buik zaten, om er maar aan te zitten, dat vond ik een stuk minder. Of besteedt er dan wat extra aandacht aan, of blijf er gewoon van af.
Bij mij zat niemand ongevraagd aan de buik maar dat komt omdat ik niet vriendelijk ben, ik kijk meestal zeer stug en dan durven mensen niet zomaar aan je buik te zitten. Wat ik wel irritant vond was toen zij net geboren was en ze ongevraagd met hun kop in de kinderwagen hingen of even moesten voelen aan de wangetjes, ik keek ze dan echt aan "hoe halen jullie het in je hoofd", nu is ze 3 en vraagd ze zelf aandacht aan iedereen.
whehe ik kijk ook altijd vrij stug waardoor mensen niet zomaar ongevraagd aan mijn buik zitten en mensen die mij kennen weten dat ik daar niet van hou en vragen netjes of ze eens mogen voelen als de kleine schopt alleen mijn moeder en vader doen het wel gewoon als ze binnen komen lopen, maar dat vind ik ook niet zo erg
hmm ik heb er helemaal geen problemen mee als mensen dat doen, gebeurd bij mij ook steeds..maar ze mogen het hoor, vind het juist leuk. maar ik kan me ook wel voorstellen dat er vrouwen zijn die dat niet als leuk ervaren, maar dan is het idd moeilijk hier iets van te zeggen omdat je de ander ook niet wilt kwetsen of een rot gevoel wilt geven..tjah lastig hoor, en zo'n tshirt is idd leuk ik heb er ook eentje van haar collectie maar je draagt het ook niet iedere dag hahaha
Heb hier ook niet echt een probleem mee, of allezins nog niet Er komen ook niet v eel mensen aan, dus kan het geen kwaad. Eigelijk probeer ik wat te genieten van de aandacht. Ik voel me er eigelijk wel goed bij. Er zijn er ook die overdrijven, da klopt, ma bon, binnen zoveel tijd zijn we er weer vanaf. Ik heb ook meer problemen met het aankomen na de geboorte! Ik weet dat als ik op kraambezoek ga, het kindje nooit niet anraak of oppak. Nu zal ik ook blij zijn als die mensen het ook zo doen
Dat er mensen zijn die aan mijn buik zitten vindt ik nog niet eens zo erg, dit misschien wel omdat het geen onbekende zijn (moet er nog eens bijkomen!). Wat ik eigenlijk erger vindt is het aangapen, het staren van vreemde mensen op straat. Ik zie er toch echt niet raar uit ofzo, geen tuinpak of hobbelzak aan dus daar kan het niet aan liggen. Ik voel me dan zo opgelaten, zo iets van HEB JE NOG NOOIT EEN ZWANGERE VROUW GEZIEN!
ik vindt het dus geweldig. Nu ben ik eindelijk zwanger en wil ik het ontzettend graag laten zien en van mij mag iedereen eraan zitten. Ik ben er trots op! niet verkeerd bedoeld trouwens...... Dikke kus