hahaha dat maak ik ook veel mee, maar ook dat vind ik juist leuk, omdat ik er zelf zo van geniet en trots op ben mogen ze kijken hoor van mij hihi..vandaag nog in de stad, ik krijg steeds complimenten van totaal onbekenden en dat vind ik erg leuk
Dit heb ik ook . Ik vind het echt schattig als mensen ineens over mijn buik wrijven. Nou scheelt het wel dat het alleen mensen zijn die ik ken, en ze doen het niet ineens uit het niets ofzo. Een vreemde hoeft niet aan mijn buik te komen nee.
hahhahaha, wat herkenbaar allemaal. Ik vind het ook helemaal niet leuk als mensen ongevraagd aan je buik zitten. Vind het zelfs heel erg raar en ongepast, dat doe je toch niet?! Ik heb ook het shirtje met 'do not touch' gekocht en die al een keer aangehad naar een verjaardag van familie en dat was duidelijk genoeg. Verder omzeil ik het aanraken altijd door genoeg afstand van mensen te houden of bij binnenkomst m'n handen of iets anders voor m'n buik te houden. Had het laatst ook een keer in de supermarkt met een kennis van m'n ouders, zag dat ze aanstalte maakte en heb toen gewoon snel een stapje naar achteren gedaan! hahaha. Nou, maar dat aanraken van je kindje vind ik ook helemaal niks. Mijn man en ik hebben afgesproken dat we na de bevallign ons kindje echt neit van hand tot hand laten gaan. Mensen kunnen ook gewoon met kijken zien of een kindje lief is, zonder het op schoot te nemen of aan te raken, toch?! En dat met die vinger, daar moet ik al helemaal niet aan denken! Zou eigenlijk niet weten hoe daar op te reageren als het gebeurt, zou met stomheid geslagen zijn! Dat doe je toch gewoon niet?! Maar zou er dan wel wat van zeggen denk ik in de trant van 'sorry, maar ik heb liever niet dat je dat doet'.
Zou het ook irri vinden als ze zomaar ongevraagt aan je lijf zouden zitten. Maar heb er geen last van denk dat ik wel een uitstraling heb van geen polonaise aan mijn lijf 8)
Ik vind het geen probleem als ze aan mijn buik zitten hoor, zeker niet als het familie of vrienden zijn
Ik wil niet dat mensen aan mijn buik zitten. Dat vind ik echt helemaal niks. Mijn lijf, mijn buik. En iedereen houdt maar fijn zijn of haar handjes thuis. Ook als straks het kindje er is, daar blijven ze ook maar fijn vanaf. Kijken, maar niet aankomen. Ik was gisteren op een kraamfeest, moet zeggen dat daar iedereen zich keurig gedroeg, lieten het kindje goed doorslapen. Alleen even kijken, handjes thuis, en omdat het er zo lief uitzag gewoon nog een keer kijken.
Hoi! Ik ken dit ook ja! Echt vervelend! Ik stond een keer in de etos en toen zag ik een kennis..Zij rukte gewoon mn jas open om aan mn buik te zitten! Zo vaag! En ook mn schoonouders weten van geen ophouden..Heeeeeeel erg irrtitant. Ga proberen om er iets van te zeggen. Misschien dat ik het een beetje algemeen kan zeggen dat ik het vervelend vind als mensen dat doen.. Heb ik ook gedaan met roken.Bij ons in huis wordt niet gerookt. Nu ik zwanger ben ook niet door anderen en dan komt mn schoonmoeder en die gaat hier lekker shaggies zitten paffen.. Heb gisteravond gezegd dat er nu in huis door niemand meer gerookt word omdat ik er heel erg benauwd van word. Heeft geholpen want dat vertelde ik bij hun thuis en ze ging zelfs in de keuken staan roken.Das dan wel weer ok . XxX
Ik vind het niet zo erg als het bekenden zijn, alhoewel ik het van mannen niet zo moet hebben. Zou er niet aan moeten denken dat mijn schoonvader dat zou doen, dat zou hij direct wel horen! Maar in de kerk zijn er bekenden die dan langslopen en even vragen hoe het is, of zeggen: he, je begint nu wat te groeien, (ja, mag nu ook eindelijk wel eens, ). Vind ik dan niet zo erg, maar is misschien ook de manier waarop. Dezelfde manier als waarop ze anders even m'n bovenarm aanraken... M'n schoonmoeder doet het ook niet trouwens, ben ik ook wel blij om. Weet eigenlijk niet of ik er zo'n behoefte aan heb dat zij aan me zit ook. M'n moeder wel, die zit wel ff aan m'n buik als ze binnen komt lopen, maar dat vind ik juist wel weer leuk. Fijn toch, dat delen met je moeder? Hoe dat straks is als de beeb er is... ben benieuwd. Denk dat ik het prima vind als ze even het gezichtje aanraken, maar we zullen zien hoe dat is, over een klein half jaartje,
ik dacht ook echt voor ik zwanger was dat ik zit vreselijk zou vinden maar nu vind ik het eigenlijk wel leuk als ze (GEEN VREEEMDEN!) een aai over m'n buik geven. Je hebt er ook mensen bij die wel 5min de hand erop willen leggen maar na 1 aai draai ik me gelijk om zo voorkom ik een "handlegging" je hebt trouwens ook buikbanden met "blijf af" of "hij bijt" of "don't touch" helemaal geweldig
Hahaha.. ja ik vond het ook afschuwelijk.. opeens vind iedereen het normaal om aan je te zitten, die buik word opeens publieksbezit ofzo Vond het ook lastig om er iets van te zeggen, heb dat ook nooit gedaan om eerlijk te zijn....
Daar ben ik dan wel een beetje verbaasd over, dat je het niet zegt als je het vervelend vindt... Je kunt toch gewoon kort: Niet doen, zeggen? Ik ben altijd vrij direct met dat soort dingen, terwijl ik echt niet supergebekt ben. Maar ook als we visite hebben en ik denk: OK, nu wil ik wel eens op bed, dan zeg ik gewoon: Jongens, ik ga jullie eruit gooien, ik ben aan m'n bed toe! Vind nooit iemand erg, en als iemand het wel erg zou vinden, zegt het meer over diegene dan over mij of mijn manier van het zeggen....
moet nu aantal weekjes na mijn eerste reacktie toegeven dat het er soms aan ligt wie en hoe diegene aan je buik zit. mijn buurvrouw ging er echt hard tegen aan duwen en zei ik voel nog niets nee hehe ben net 18 weken hahahhaha maar van sommige kan ik het wel hebben terwijl ik aantal weken terug bij het idee walgde.
ik denk idd dat lichaamstaal een hoop doet, ik heb er een gruwelijke hekel aan als mensen het doen zonder te vragen, en ik merk soms dat mensen het bijna zouden doen maar dan toch afhaken omdat ze wel aanvoelen dat ik dat niet fijn vind. er zijn echter ook mensen geweest die het onverwachts opeens deden, ik schrok er wel even van eigenlijk, maar gelukkig waren dat ook net de mensen waarvan ik het bij nader inzien niet erg vond.
Pff vandaag ook weer 4 mensen die de hand op mijn buik legden. Maar ja ik ben dan ook 5 dagen overtijd, dus ik kan gewoon ontzettend weinig hebben.
afgelopen donderdag: mijn baas keek zo naar mijn buik dat ik zei: als je er aan zit, dan sla ik. Oops... *hormonen* Ben benieuwd of hij er nog op terugkomt... Heb trouwens mn baas eerder een flinke duw verkocht, dus hij weet dat ik het meen. JHihi
Hihi, die felheid door hormonen herken ik wel, Liep van de week met m'n vouwfiets op Utrecht Centraal, wilde een zakenmannetje nog even gauw voor me langs schieten, maar ik liep stug door met fiets en al, (hij had veel gemakkelijk even iets in kunnen houden en achter me langs kunnen lopen..) Hij gelijk: Nou, nou, nou.... Ik: Hoezo: nou, nou, nou? Dat je een zakenman bent, betekent niet dat iedereen maar voor je aan de kant moet hoor! Eikel...
IK vind het niet zo heel erg hoor. Het gaat maar om 2 sec. of zo. Een kleine aanraking. Het zijn geen vreemden , dus ik kan het wel hebben. Terwijl ik helemaal niet een type daarvoor ben, maar op een een of andere manier vind ik dit niet zo erg. Ze zijn gewoon superblij voor je!
Ik moet zeggen dat ik ook bang was dat ik dat erg zou vinden. Ik heb het wel bij collega's of mensen die verder van me afstaan dat als hun eraan zitten, dat ik denk hallo mijn lijf! Bij familie en naaste vrienden vind ik het niet erg. Gelukkig zijn hun niet zo opdringerig en krijg ik ook geen handopleggingen Heb een keer op een verjaardag gehad dat Opa mij gedag zei en gelijk een aai over m'n buik gaf om die kleine gedag te zeggen. Die kleine gaf gelijk een flinke schop. Dacht dat die goede man erin bleef hihi. Dat was wel erg leuk!