Ongevraagd aan je kind zitten!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Larissa1982, 25 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alita

Alita Niet meer actief

Ik wil even voor de duidelijkheid zeggen dat ik het alleen maar "onzin" vindt dat je over je toeren gaat als iemand uit intresse je kindje een aaitje over haar wangetje geeft.

Maar ik vindt het zelf ook niet prettig als ze de capochon zoals eerder hier gezegd, van het gezichtje af halen of overdreven met je kindje omgaan alsof ze haar kennen, dat vindt ik ook niet leuk.

Maar als ik bijvoorbeeld in de winkel sta en iemand kijkt even in de kinderwagen en geeft eventueel een aaitje vindt ik het nu echt geen ramp!

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@cindy: het ligt er natuurlijk ook aan wie het doet... en bovenal: hoe
    gewoon leuke interesse is niets mis mee

maar ik ahd toevallig vandaag weer mooie actie
    anne is natuurlijk al wat ouder.. en loopt dus weleens los
    zeker als we hier in het overdekte winkelcentrum zijn is ze niet te houden (en mama vindt het wel best... ze kan er niet per ongeluk de straat op schiet, niet in de poep vallen etc.. )
    en ze heeft nieuwe schoenen waar ze watervlug op is
    niets mis mee.. gewoon nog wat meer opletten :)

maar ze liep het restaurant bij de hema in... (dat ligt aan de doorgaande route.. dus tja)
    en een oudere mevrouw ziet dat.. en kijkt naar mij
    dus ik roep anne terug... want ik wilde heel de hema niet in :)
    en zij ook in dr handen klappen en zeggen "kom dan! kom dan!"
    heb niks gezegd.. maar had echt zoiets van "je ziet toch dat ik dr roep? ga dr dan niet OOK roepen!"
    en natuurlijk anne 2 extra aaien over dr bol dat ze niet naar die mevrouw toe ging... maar naar mij

vast superlief bedoeld.... maar het werd toch niet echt gewaardeerd :)
    en nee.. ik heb niets gezegd.. dat doet er uiteindelijk niet toe tenslotte... laat die mevrouw maar denken dat ik het leuk vond.. zolang anne maar naar mij komt :)

3. Alita

Alita Niet meer actief

@saskia78

Ja dat is ook zo het ligt er ook maar net aan wie het is.... als mensen een bepaalde "afstand" van het kindje houden is het ook niet erg maar niet alsof ze zelf de oma zijn, haha dat vindt ik ook niet leuk...
    Maar ik vindt dat sommige moeders té beschermend kunnen zijn en dat lijkt me ook niet goed, snap je wat ik bedoel te zeggen?

Mischien wilde die mevrouw je alleen maar helpen zodat ze niet nog verder weg liep?
    Anders is het stom ja... dat is ook wat ik bedoel met sommige mensen doen net alsof ze zelf de oma van je kind zijn een beetje té...

4. Saskia78

mja ik denk dat ze het vast goed bedoelde
    ze fleurde helemaal op toen anne voorbij liep namelijk :)
    en zolang anne naar mij komt.. ga ik er dan niets van zeggen

maar inderdaad... ik snap wat je bedoeld
    er zitten hier een hoop moederleeuwen :)

5. Alita

Alita Niet meer actief

;) ;) ;) ;) :D :D :D :D

6. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    uuuuuh ik heb een keer hetzelfde terug gedaan....een vrouw in een winkel zat aan mijn buik toen ik zwanger was...ik aaide toen over haar buik en toen werd ze boos...."je doet het toch ook bij mij? zei ik, ze liep pissig weg.......

Gilian werd laatst ook aan alle kanten geaaid, opgetild en aldoor maar aan zijn wangen, toen heb ik die vrouw ook een aai over haar wangen gegeven en ze keek me toch stom aan.

Haha ik denk dat die twee dames dit nooit meer doen haha

Een snelle aai over de bol vind ik ook geen probleem maar dat handtastelijke gedoe....en meteen zo overdreven daar reageer ik meteen op.

7. Larissa1982

Larissa1982 Niet meer actief

Uhm, wie zegt dat ik over mijn toeren ga? :( Iets niet nodig vinden lijkt me niet hetzelfde als over je toeren gaan.....
    En interesse hoeft niet gepaard te gaan met aanraken.

8. Alita

Alita Niet meer actief

ach ja, boos worden over je toeren gaan.......

9. Larissa1982

Nou, boos worden of over je toeren gaan zijn toch echt twee verschillende dingen!
    Maar goed, ik stop hierover, als ik het maar snap......

10. Alita

Alita Niet meer actief

ja daarom reageer ik ook zo wat is het nut hiervan om het hierover te hebben?

11. Alita

Alita Niet meer actief

alleen maar al hoe je reageert op reacties! ik zou je niet willen tegenkomen in de winkel, stel ik vindt je kindje leuk....

weet het stomme opmerking :oops: :oops: :oops:

12. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    Nou ik vind het ook geen probleem als ze even aan dr handje zitten ofzo of een aai over dr wang, als het maar niet meer word!
    Het zijn meestal oudere dames en dat vind ik niet zo erg zolang het maar geen junkies enz zijn.

En de vergelijking met kind en volwassenen vind ik niet echt kunnen.. je hoeft een kind toch niet te behandelen als volwassenen?!
    Ze mogen wel kijken als ze nieuwsgierig zijn en tegen praten, (dat doe je zelf ook niet tegen andere volwassen toch?) en een aai over wang/handje is dat is dan weer onnacceptabel omdat je dat ook niet bij elkaar doet..
    Kijk gebeurd het nou net als bij djen dan kan ik me dat echt goed voorstellen dat je er gek van word of niet op prijs steld.

Maar ieder zijn mening en als je je er niet bij prettig voelt dan moet je het zeker niet toelaten en hoef je er geen excusses voor te verzinnen waarom niet (zoals dat doe je toch ook niet bij volwassenen)

13. Larissa1982

Tis dat je het zelf zegt :rolleyes:

En dit is echt het laatste wat ik erover zeg: volgens mij lees jij dingen die er niet zijn, want ik heb nergens gezegd dat ik over mijn toeren ga wanneer iemand mijn kind aait. Ik vraag hier om advies hoe ik ermee om moet gaan omdat ik het vervelend vind en dan ga jij dingen suggereren, bijv. dat ik over mijn toeren raak. Zegt denk ik meer over jou dan over mij....Dat jij het verschil nou niet weet tussen boos worden en over je toeren gaan :(

14. Larissa1982

Nou, zo'n rare vergelijking is dat niet vind ik. Waarin verschilt een volwassene met een kind qua aanraken? Daar ben ik dus benieuwd naar, waarom dat aanrakerige in de volksmond (of hoe zeg je dat :( ) wel bij kinderen 'mag' en bij een volwassene doe je dat niet, want dat is dan ongewenst en raar als je dat doet. Ik vind het bij een kindje ook ongewenst.
    Maar goed, ieder z'n mening idd. Ik vind het gewoon raar waarom mensen er zomaar vanuit gaan dat ze andermans kinderen een aai over de bol mogen geven omdat ze er leuk of lief uitzien.

15. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    Ik ga hier nog geen eens over discusseren want ieder zijn mening en dit vind ik en jij vind wat anders..Ik vind gewoon dat je een kind niet als volwassenen hoeft te behandelen dus ook niet te vergelijken. Als iemand mijn dochtertje in dr enthousiasme( lig er wel aan wie en hoe dat gebeurd!) aan dr handje zit of dr wangetje aait dan heb ik daar geen probleem mee, ik vind het juist leuk dat mensen mijn dochter zo leuk vinden want dat vind ik zelf ook!

Blijkbaar ben je uit op discussies want je gaat zo door op mensen die jou meningen niet delen..
    Vind ik een beetje kinderachtig!

16. Larissa1982

Ik ben niet uit op een discussie (wat is er trouwens mis met een discussie), ik ben gewoon benieuwd hoe een ander erover denkt als die mijn mening niet deelt.
    En dat ik reageer op iemand die mijn mening niet deelt heeft te maken met het feit dat er dingen gesuggereerd worden die niet waar zijn, dus daarom reageer ik erop en niet omdat ik graag wil dat iedereen mijn mening deelt. En als je goed gelezen had, had je kunnen lezen dat ik zelf ook al gezegd heb dat iedereen z'n eigen mening mag hebben.

17. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    Als je dan ook goed je eigen teksten leest en echt lees hoe je reageert..
    Tuurlijk is er niks mis met een discussie maar het lig er wel aan hoe je de discussie voert.

Maar als je je er niet prettig bij voelt dan is dat zo en dan moet je ook zeker je gevoel volgen.
    Dan maken andere meningen niet uit want dat varanderd je gevoel toch niet.(dan spreek ik uit eigen ervaring) ;)

18. Aude

Aude Bekend lid

8 jan 2009
    776
    0
    0
    Ik vind het op zich niet zo een probleem hoor, maar ik ben veel op dorp en dan ken je de meeste mensen toch vaag van gezicht.
    Als ik ik de stad loop en het zijn echt vreemde en ik krijg er een 'slecht' gevoel bij vind ik het ook niet zo prettig, ik zeg dan niks maar doe dan wel afstandelijk tegen zo iemand. Ligt een beetje aan de manier waarop iemand het doet en wat voor indruk ik van zo iemand heb.
    Maar in het algemeen vind ik het niet zo erg om me daar druk om te maken, ik denk dat die mensen het gewoon goed bedoelen.
    Als moet zeggen dat ik zelf ook de neiging heb om het te doen als ik een vertederend kindje zie, heb er nooit over nagedacht dat de moeder het zo zou opvatten. Zal er voortaan wel over nadenken. O'ja ik ga natuurlijk niet helemaal in de kinderwagenbak hangen en dat kind wakker maken ofzo. Ik vind de slaapjes echt heilig, daar kan ik mij wel kwaad om maken, als ze ligt ze slapen en ze word wakker gemaakt!

19. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Je kunt hier lange discussies over voeren, maar ik denk dat het heel erg persoonlijk is. De ene moet er niet aan denken dat een vreemde een aai over een wangetje geeft, een ander heeft er niet zoveel problemen mee. Allemaal goed.
    Ik heb er persoonlijk niet zo veel problemen mee. Mijn zoontje lacht altijd naar vrouwen (mannen kijkt hij vreemd genoeg vaak boos aan) en dan krijgt hij vaak een aai over zijn bolletje of over zijn wangen. Ik heb er erg weinig problemen mee. Een klein kindje roept dit soort reacties op en dat vind ik alleen maar lief. Als mij zoontje er zelf problemen mee zou hebben, dan zou ik er voor zorgen dat het niet meer zou gebeuren, maar hij vind het prima dus dan vind ik het ook prima.
    Ik zou daarentegen dat nooit bij een vreemd kindje doen, omdat ik weet dat sommige er heel gevoelig voor zijn.

20. Saskia78

en het ligt ook erg aan de leeftijd

althans.. in mijn wereld

vind het nu zo erg neit meer... maar ze laat nu zelf ook wel weten of ze het niet leuk vind
    dat scheelt een berg.

Deel Deze Pagina