Ongevraagd aan mijn buik zitten

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kerstengel, 12 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kerstengel

13 mei 2013
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    :x Pffff, hebben jullie dit ook? :x

Zaterdag had ik een feestje. En veel mensen zaten ongevraagd aan mijn buik. Ik ben 22 weken zwanger en heb eigenlijk een heel klein mooi buikje.
    Reacties: Oo je hebt nog kleine buik voor 22 weken!! Zit er wel iets in? Ik word hier zo moe van Grrrrrrr... :x

Zelfs mijn moeder komt niet aan mijn buik. Maar mensen die ik eigenlijk helemaal niet goed ken die denken dat ze alles mogen...:(
    Ik zou die mensen graag een hoek willen geven. Maar ik ben zaterdag heel netjes gebleven. Hoe gaan jullie hier mee om?

2. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Het gebeurt me niet vaak, maar ik heb er niet veel problemen mee. Als het echt vreemden zijn zou ik vriendelijk zeggen dat ik het niet waardeer.

3. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    hier geen last van.
    laatst op de begrafenis van schoonoma vroegen 2 tantes en een nichtje of ze mijn buik mochten voelen, dat mochten ze wel. ik vond dat juist heel bijzonder want ik had nog niet iemand gehad die dat wilde, gevraagd of ongevraagd. ik vond het stiekum wel leuk.

ik zou het wel zeggen als je het niet prettig vind, dat kan ook op een rustige manier. anders heb je kans dat ze het doen elke keer als ze je zien want "de vorige keer mocht het ook"
    of gauw een stap achteruit zetten als de grijpgrage handjes er aan komen. of je armen/handen/tas voor je buik houden helpt mischien ook?

4. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    herken het gelukkig alleen bij de 1e gehad!!

Vond het verschrikkelijk!!! en ongepast zeker op een feestje

Ben zo blij dat het nu niet gebeurt maar had de vorige keer ook niks van gezegd maar mocht het nu weer gebeuren dan trek ik me bekkie open

Zei wel atijd zo bijzonder is het niet om even te voelen haha!
    Bij sommige mensen dringt het echt niet door

Als er 1 iemand dat doet dan wilt gelijk iedereen werd er doodmoe van

5. Eefie2

Eefie2 Bekend lid

17 jul 2012
    804
    0
    0
    Ow ja hoor, heel bekend! Zelfs wildvreemde in de stad....
    Op een gegeven moment zie je het aankomen en dan draaide ik snel mijn buik weg of deed een stapje achteruit.
    Bij 1 iemand ben ik heel demonstratief ook aan haar (niet zwangere) buik gaan voelen. Ik geloof dat het toen ook wel duidelijk was ;)

6. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    Ik heb er niet echt moeite mee, voel me juist altijd bijzonder als mensen het zo bijzonder vinden, het is maar net je eigen instelling denk ik dus.. nu heb ik het niet vaak (of het zijn duidelijk bekenden) maar ik snap de fascinatie wel met zwangere vrouwen, ik zou zelf niet zomaar een buik aanraken (ben wel benieuwd hoe het voelt bij een ander haha nog niet echt gevoeld namelijk) maar houd mezelf wel in, maar vind het geen wereldramp als andere mensen dat niet kunnen LOL

7. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

Je hebt buikbanden weaar bijvoorbeeld "Don't Touch!" op staat. Misschien zoiets? Als ze het dan nog niet begrijpen...;)

8. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    onbekende komen nooit aan mijn buik
    doen ze dat wel dan zeg ik er wat van
    op een nette manier.iedereen die ik ken
    vraag het eerst of ik het niet erg vindt.

9. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Ik vind het maar raar als mensen ongevraagd aan je buik zitten. En van vreemden zelfs absurd. Vliegenmepper mee, wegwezen met die tengels.

Als mensen t nou vragen, ik heb t zelf ook wel eens aan een vriendin gevraagd omdat ik ook benieuwd was. En laatst een andere vriendin zei zelf he voel es, hier voel je de billen (was bijna uitgerekend)

10. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.282
    1.443
    113
    Ik heb niet gehad dat mensen er zomaar aan gaan zitten (gelukkig zou ik ook niet op zitten te wachten). Ik hoor wel inmiddels al 36 weken: wat een klein buikje!!!!!!!!!!! Ahhh echt als ik dat nog een keer hoor ga ik slaan!!! Vooral toen ik er achter kwam dat de kleine een groeiachterstand had vond ik het nog irritanter worden (ik heb overigens heel weinig vruchtwater en daardoor heb ik denk ik een kleine buik icm dat de kleine ook niet zo groot is).
    Veel mensen vragen ook of ik wel goed eet (alsof ik de baby zou uithongeren nou ja!) aangezien ik zelf best slank ben. Als ik dan aangeef dat ie alleen groeit door middel van rust kijken ze echt zo van yeah right ik zou toch voor de zekerheid maar iets pakken. Echt super vervelend!!

11. Jantine

Jantine Bekend lid

8 mei 2011
    683
    2
    18
    NULL
    Bij mij hielp bij mijn eerste zwangerschap dat ik mijn eigen handen op mijn buik legde. Dan was er geen plaats meer voor nog twee ;) Ga ik dit keer weer doen! En als er toch iemand ongevraagd mij gaat zitten bevoelen ga ik daar niet al te beleefd over doen, zo aso vind ik het namelijk!

12. liniej

liniej Actief lid

12 dec 2012
    396
    0
    0
    ik heb alleen met werken heeel af en toe dat een cliënt in het verzorgingshuis een aai over m'n buik geeft met een opmerking als "doe je wel een beetje rustig aan meid? je bent niet meer alleen he, goed voor die kleine zorgen"
    en de (autistische)kindjes waar ik mee werk die trekken zo midden op straat m'n shirt omhoog, broekband omlaag, om met de baby te praten of een kusje te geven. vind ik vooral heel schattig! ookal wil je niet overal in je blote buik staan.. dus dan maar weer uitleggen dat dat ook niet helemaal de bedoeling is :p
    verder gelukkig geen wild vreemde die aan m'n buik gaan zitten..!

13. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.735
    7.501
    113
    Vrouw
    Van familie of een goede (vrouwelijke) collega vond ik het niet erg.
    Maar hier zat tijdens de vorige zwangerschap een mannelijke client aan mn buik...
    En dat kon ik wat minder waarderen.
    Ik werk in de thuiszorg en die meneer was net gepensioneerd.. was gyn geweest. Hij vertelde dst hij van collega s hoorde dat er iemand hoogzwanger was maar hij had nog steeds niet gezien wie dat dan was. Dus ik zei dat ik dat was. Meneer verbaast en voor ik het wist stond hij met zn hand op mn buik.:$
    Hij vond het zo apart dat hij het niet gezien had...
    Ik schrok op dat moment maar ik was te overdonderd om wat te zeggen. Toen ik weg fietste voelde het niet goed. Het voelde op dat moment echt als een ongewenste intimiteit. Soort aanranding:)

14. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mijn eerste zwangerschap echt last van gehad.. gewoon in de winkel als ik bij de kassa stond... op zo'n moment sta ik dan echt met je mond vol tanden.. bizar..
    en familie had ik al heel duidelijk gemaakt dat ik dat niet prettig vond...

Ik hou mijn hart vast... buik valt nu nog niet op....

15. Edel

Edel Bekend lid

23 feb 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    Ik kan het niet verdragen! Niet van bekenden en niet van vreemden...... Ik doe het ook niet bij meiden die zwanger zijn. Eind sep (dan ben ik ongeveer 36 weken) hebben we een familiefeest. Ik hou mijn hart en buik al vast........

16. heyhallo

heyhallo Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.834
    0
    36
    Vrouw
    Limburg
    Ik heb het terug gedaan.

Iemand zat ongevraagd aan mijn buik en dat heb ik bij die perosoon terug gedaan. Haar reactie was; wat doe je nou?
    Ik: dat doe jij toch ook bij mij!
    Zij: ja maar jij bent zwanger!
    Ik: oh, en dan mag dat maar!

Ze heeft er nooit meer aangezeten! Was een collega.

17. ProudMom

ProudMom Niet meer actief

Hahaha die is goed, die ga ik onthouden!!
    Tijdens mijn vorige zwangerschap gebeurde het ook wel eens, en ik voelde me daar toch ook alles behalve prettig bij. Maar vaak was ik zo overrompeld dat het al gebeurd was, als wildvreemde doe je zoiets toch ook niet??

18. Eef5

Eef5 Actief lid

28 jul 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar! Super irritant als mensen dat doen. Net of je opeens publiekelijk bezit bent ofzo. Als bekenden het netjes vroegen had ik er minder moeite mee.

19. Brabantsmeisje

Brabantsmeisje Bekend lid

13 jul 2012
    923
    46
    28
    Vrouw
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    Ik heb het eigenlijk ook nog niet meegemaakt. Alleen mijn moeder en mijn vriend komen aan mijn buik en afgelopen week voor de eerste keer een hele voorzichtige schoonmama hahaha, super grappig.

Maar ik snap wel dat je, je daar niet prettig bij voelt. Ik heb ook nogal een grote ballon om me heen en houd er ook absoluut niet van als mensen ongevraagd die ballon betreden.

20. MamavanM1

MamavanM1 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.347
    0
    0
    Overijssel
    Oeeeeh ik werd al boos toen ik de titel las!!!
    In deze zwangerschap hebben er dat ook 2 gedaan, 1tje kende ik niet, en de ander wel maar god blijft er toch alsjeblieft vanaf. :S

Als mijn moeder zussen of schoonmoeder dit doen vind ik het niet zo erg hoor. maar wildvreemden?

De volgende keer krijgen ze een tik op hun vingers. voelde me heel vies na die tijd, bah bah..

Als je 'nieuwe' borsten hebt, is het toch ook niet vanzelfsprekend dat je daar aan mag zitten? Tja ik noem maar een dom voorbeeld. ;)

Deel Deze Pagina