Zó moe...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ickuzz, 12 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ickuzz

Ickuzz Actief lid

8 jun 2010
    330
    0
    0
    Bezigheid momenteel, zorgen voor mijn gezinnetje.
    Landgraaf
    Goedemiddag dames,

Laatste tijd ben ik extreem moe, nog erger als eerst..
    Gisteren sliep ik van 12 tot 12.. Het lijkt wel alsof mijn lichaam niet genoeg krijgt van de slaap.. Vandaag opgestaan, en dit keer wat korter geslapen als de dag ervoor.. Opgestaan met een behoorlijk koud gevoel, zelfs de douche warmde mij niet op.. Voor de rest van de ochtend, begin middag nog steeds erg moe..

Als ik niet echt uit slaap, voel ik me echt energieloos, terwijl ik normaal vooral nu in de zwangerschap ontzettend actief ben. Ik wandel veel meer met de honden, maar daarentegen doe ik veel minder in het huishouden. Schijnbaar heb ik mijn doelen veranderd, ook wel weer goed aangezien de honden een stuk meer prioriteit hebben dan het huishouden..

Ik vraag me eigenlijk af of meerdere dames dit probleem hebben. Mijn probleem is, ik kan het ene moment lekker wandelen, lekker actief zijn.. & het andere moment vraagt mijn lichaam om een warme deken, filmpje en bankhangen.. En dat voelt extreem lui.. Ik heb tot kort nooit aan de vermoeidheid toe gegeven en heb begrepen dat dit mij nog wel zou op breken.. Zou 't nu zo zijn? Deze week donderdag pas 27 weken, eerlijk gezegd hoop ik niet dat dit zo blijft..

Iemand tips of ervaringen hiermee?

2. Mientje Sop

Mientje Sop Bekend lid

15 jun 2012
    951
    1
    18
    m'n schatjes ღ
    Ik ben nog geen 19 weken, maar merk nu toch ook dat de moeheid weer dubbel en dwars terugkomt.. Zat er al aan te denken eens bloed te laten prikken of alle vitaminen wel op pijl zijn.
    Ik ben er maar een goede maand vanaf geweest en nu is het er alweer. Maar slaap daarin tegen ook erg onrustig vanaf het begin van m'n zwangerschap..

3. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    Ik ook maar wat ik je kan aanraden
    wat ik zelf ook doe om smiddags
    even te rusten of te slapen.

en goed naar je lichaam te luisteren
    want je moet nog eventjes..

4. Brabantsmeisje

Brabantsmeisje Bekend lid

13 jul 2012
    923
    46
    28
    Vrouw
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    Luisteren naar je lichaam inderdaad. Ik kan bijvoorbeeld al vanaf de 28 weken niet meer slapen. Sliep al vanaf 9 weken slecht maar nu helemaal niet meer.
    Dus elk uurtje rust wat je mee kan pikken pakken, voor je het weet kan je het niet meer :/

5. Ickuzz

Ickuzz Actief lid

8 jun 2010
    330
    0
    0
    Landgraaf
    Bedankt dames,

Op zich slaap ik juist goed, merk alleen de laatste paar dagen dat ik vaker krampen in de schouders en armen krijg, waardoor ik mijn houding niet kan vinden.. En dan opstaan met een stijve nek...

Ik doe wel rustig aan, en kan echt de hele dag slapen. Vandaag nog niets gedaan en nog steeds extreem moe. Ik heb de vermoeidheid tot 5 maanden gehad, was super blij ervan af te zijn. Maar nu komt t des te harder terug..

Gelukkig (sorry) ben ik niet de enige..
    Ik ga zeker proberen zoveel mogelijk te genieten, en natuurlijk mijn rust pakken.

6. nono

nono Niet meer actief

Ik herken het wel. Ik ben echt zo ontzettend moe en slaap ook steeds langer. Lag gisteravond van 11 tot 3 op de bank.. daarna werd ik wakker en toch maar naar bed gegaan tot 11.00 ... De klok dus ook rond geslapen. Ook koud ineens, dekentje over mij heen... Lichaam geeft nu veel energie aan het kleintje.. daar zal het wel aan liggen.

7. Ickuzz

Ickuzz Actief lid

8 jun 2010
    330
    0
    0
    Landgraaf

Precies wat jij nu schrijft, dat heb ik ook.. & langdurig bezoek is mij teveel.. Komt nauwelijks voor, gisteren schoonbroer(tje) hier op bezoek gehad. Na 't avond eten zou ie naar huis gaan, uiteindelijk bleef die tot 10én hangen.. & dat vreet zoveel energie..

Ik kwam gisteren om 12 uur uit bed :) Vond ik ernstig, was om 9 uur even naar het toilet gegaan. Zelfs de kat kreeg me niet wakker. & dan evengoed wandelen, lekker actief maar daarna k.o. Om 10 uur smeekte mijn lichaam om naar bed te gaan.. En dan de volgende dag zo koud.. Nu ook nog steeds moe, krijg niks gedaan.

& t gekke is, verder voel ik me prima, heb wel t idee bij t opstaan dat ik flink verkouden ben, ook de hele dag door niezen.. Lijkt geen einde aan te komen.. Zometeen maar "iets" doen hier, en dan met de deken een filmpje kijken.. Kan niet anders dan toegeven.. Straks kan het niet meer, dan ben je kapot van de nachten.. Al geef ik daar nu echt niks om, heb er wel enige ervaring mee.. Neefje kwam met 5 weken al hier logeren..

Nu denk ik, geef mij die nachten maar, dan weet ik in ieder geval waardoor ik zo moe ben.. :(

8. mamavan2kanjers

8 aug 2013
    33
    0
    0
    in het noorden
    Wat vervelend!! Ik zou ook bloed laten prikken denk ik.....kan misschien ook nog bloedarmoede zijn. Vitamine C is goed voor de weerstand en krijg je wellicht ook meer energie van. Dat zou je ook nog kunnen proberen.....

9. MamavanM1

MamavanM1 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.347
    0
    0
    Overijssel
    Misschien ijzer tekort? Heb ik ook, en voel me soms bijna n dooie. Even bloedprikken misschien.

10. Ickuzz

Ickuzz Actief lid

8 jun 2010
    330
    0
    0
    Landgraaf
    Ik moet volgende week volgens mij bloed prikken.. Kan ik t dan ook aan geven? Of moet ik eerst toestemming vragen bij de huisarts?

Deel Deze Pagina