Ongevraagd advies/commentaar

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Lientje, Jan 23, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

May 14, 2006
    2,463
    0
    0
    Tja sommige mensen :evil: Ik kon het me in het begin ook zo vreselijk aantrekken, op zo'n moment sta je perplex! Maar als snel krijg je een olifantenhuid en laat je iedereen lullen..

2. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,247
    4,480
    113
    Zeg je toch gewoon dat dit is omdat hij motor rijdt :) :)

Wij hebben het ook hoor, Kylian lag heerlijk in zijn wandelwagen met een mutsje op, maar ja je kent het mutsjes willen nog wel eens voor de oogjes zakken.
    Komt er een mw naast de wagen staan en zegt dat ze het zo zielig vind dat het mutsje over zijn ogen zat want daar kreeg hij het zo BENAUWD van.
    Ik heb haar gezegd dat mijn kind gelukkig geen adem hoefde te halen met zijn ogen :rolleyes:

Oja en gisteren een mw die mij op straat aanhield. (ken het hele mens niet).
    Ja ze had mij al vaker zien lopen met onze kinderwagen (we hebben een stokke) en of Kylian het niet erg vond om in een 'niet normale' kinderwagen te liggen.
    Ik heb niets gezegd ben zo door gelopen (met stomheid geslagen).

Groetjes anita

3. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

May 14, 2006
    2,463
    0
    0
    Wie is zij om te beoordelen of iets normaal is :confused:

4. Channie

Channie Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    4,149
    0
    0
    Pfff ik had het gister ochtend op het winkelcentrumpje bij de pinautomaat. Ik sta daar lekker met de kinderwagen te wachten totdat ik aan de beurt ben, komt er een oud mannetje naast me staan..Gohh hoe oud is HIJ ik zo nou ZIJ is bijna 2maanden..toen ff stil..Mag HIJ dan wel naar buiten..(ondertussen ik al boos) Ik zeg ZIJ mag allang naar buiten met 6 dagen al..toen draaide ik me van hem weg...en was hij gepikeerd omdat ik boos reageerde.

5. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Oh jeetje, is dat echt zo normaal dat mensen zich er zo mee gaan bemoeien op straat?

Dat wordt nog wat, want ik ben niet dat je zegt tactisch als ze zich gaan bemoeien met hoe ik met de kleintjes omga ;)

6. frostie

frostie Lid

Oct 11, 2006
    85
    0
    0
    Ik geloof dat ik sinds de bevalling (morgen dire weken geleden) een beetje assertiever ben geworden en verwacht dus dat ik nog wel eens 'tactisch'uit de hoek kan komen als mij dit soort dingen gezegd wordt. Wij zijn vanmiddag met de wandelwagen naar buiten geweest, voor het eerst om dat kinderwagen nog niet binnen was (bij de winkel) en we merkten wel dat iedereen naar ons keek (of dat leek zo, haha), maar gelukkig nog geen bemoeienissen...

7. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Vanmiddag weer. Loop ik met de kinderwagen bij de Zeeman, begint ze te huilen. Komt er gelijk een vrouw op me af: ze wil eten en slapen zegt ze. Ik zei dus: ze heeft al gegeten en slapen kan ook in de wagen. O zegt ze. Ik kende het mens ook helemaal niet. En dan die zuchtende mensen in winkels als ze een keer een kikje geeft. Een soort van 'hou dat kind stil of kom niet in een winkel'. Alsof ze zelf nooit kind zijn geweest.

8. Vicky

Vicky Fanatiek lid

Aug 11, 2005
    1,200
    0
    0
    Enschede
    Haha o wat herken ik dit zeg...

Kaylee was te vroeg geboren en erg klein (nog steeds trouwens). Ze was 3 weken oud, 1 week uit het ziekenhuis en het was ook stervenskoud buiten. Maar ja mijn boodschappen doen toch echt zichzelf niet ;) Kaylee ingepakt, dikke trui, muts op, sjaal om, winterjas, in de voetenzak in de maxi cosi... Ik was nog niet goed tien secs buiten of er kwam al iemand naar me toe om te zeggen dat het toch wel heel erg was dat ik zo'n klein kindje mee naar buiten nam, want zo ongezond :confused: whaha ik ben me toen toch boos geworden :) Het is juist heel gezond om met je kindje naar buiten te gaan, ook (en misschien zelfs zeker) in de kou, als ze maar lekker warm ingepakt zitten ;)

Of iemand die kwam zeggen dat ik Kaylee niet mee moest nemen in de draagdoek want dat ze "zo nooit los zou komen van haar moeder" :confused: Kind was zes maanden toen...

Of al de mensen die naar me toe kwamen in de stad... Kaylee is een huilbaby, de zeldzame keren dat ik haar meenam naar de stad heb ik constant om me heen gehoord "je gaat toch de stad niet in met een kind wat zo'n honger heeft" of "pff verschoon die luier dan tenminste" of "daar gaat mijn rust met zo'n huilkind in de winkel'. Alsof ik in de stad zou lopen met haar als ze honger had! Man man man ik voelde me elke keer superslecht als ik wegging, tot ik me twee maanden heb opgesloten en neit meer met haar naar buiten wilde/durfde. :rolleyes:

Nu hoor ik dat soort dingen niet meer, ondanks dat Kaylee nog steeds veel en hard huilt... En nog steeds klein is... Ik denk dat ik zelf wat meer zekerheid uitstraal ;)

9. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

May 14, 2006
    2,463
    0
    0
    Dat ben ik met je eens, hoe meer zekerheid je uitstraalt hoe minder je wordt 'lastig gevallen'.

10. tam27

tam27 Fanatiek lid

Aug 6, 2005
    3,173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Ppfff nou ik ken het inderdaad :( Vooral mijn ouders hadden er een handje van om continu ons erop te wijzen wat we verkeerd deden ( als je iets goed doet hoor je er nl niks van )
    Ik was een keer zo boos geworden, dat ik heb gezegd: Als ik jullie advies nodig heb over Nynke's opvoeding rammel ik wel met de koeienbel....Wij zijn haar ouders en wij doen het op onze manier....
    Nooit meer wat van mijn ouders gehoord over Nynke's opvoeding ;)

11. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Dat er echt wildvreemde mensen zich ergens mee gingen bemoeien, heb ik gelukkig nog nooit gehad, maar dan zei ik er ook meteen wat van.
    M'n buurvrouw zei vanmorgen trouwens wel in de winkel tegen mij, als je nu maandag naar Texel gaat, zou ik een pittenzak meenemen, lekker warm, kun je zo in de voetenzak stoppen.
    Nou 1 we hebben een hotelkamer (zonder magneteron)
    en 2, we weten zelf wel wat goed is, evt kan ik er nog een extra deken over z'n beentjes leggen, en de regenhoes als bescherming tegen de wind.Komt echt wel goed, is gezond weer.
    Tis geen Moskou. ;)

p.s heb het wel een keer gehad, dat ik de auto ergens had geparkeerd, en toen ik uitstapte zei een vrouw in haar auto ;je mag hem daar niet neerzettten hoor! ik zei; de bekeuring is voor mezelf toch?
    Wat the f*ck denk ik dan, bemoei je met je eigen.

12. mamavanHind

mamavanHind Actief lid

Aug 12, 2006
    380
    0
    0
    Diëtist in opleiding
    Absoluut!
    Overigens is mijn man geen geboren Nederlander en je merkt dan toch wel dat er grote cultuurverschilllen zijn in opvoeden. Maar gelukkig kunnen we er goed mee uit de voeten. Dat is ook de reden dat er veel met ons bemoeid wordt. Wij doen het relatief 'Nederlands' en veel van onze vrienden voeden erg 'Tunesisch' op.
    Wat vinden jullie overigens van iemand in je eigen huis berispen. Wij hebben weleens zo'n kind op bezoek wat aan alle koekjes knabbelt en ze dan weer terug legt. :evil: Ik zeg daar dus wat van, maar dan jankt dat kind dus alles aan elkaar. Terwijl ik niet van mijn eigen kind zou willen dat ze alle koekjes beknabbelt, een ander kind mag dat dus (in mijn eigen huis) dus ook niet van mij. Vinden mensen héél erg raar. :rolleyes:

13. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,247
    4,480
    113
    Ben ik heel erg makkelijk in hoor.

Mijn huis dus mijn regels :)

Kinderen van anderen willen ook altijd graag in de keuken zijn.
    Ten eerste hebben wij een kleine keuken dus ze lopen gewoon in de weg (vind ik niet erg prettig want meestal zijn er toch hete dingen aanwezig)
    Ten tweede staat hier de mand van de hond + voerbakjes en is dit zijn terug trek gebied, weg van eventuele kinderen dus.

Laatst zei een vriendin nog tegen me dat ze zo moest oppassen met de kids want die trokken altijd een stoel bij het aanrecht en zaten dan zomaar ergens aan (ook pannen die op het gas staan dus).
    Maar toen ik patatjes ging bakken voor de kids riep ze ze zelf naar de keuken en mochten ze een stoel pakken want dan konden ze helpen.
    Toen de patat in de frituur ging mochten ze luisteren naar het knetteren want dat klonk zo leuk en gezellig.
    Het spijt me maar kinderen asosieren (hopelijk schrijf ik het zo goed) leuk en gezellig knetteren niet met gloeiend heet vet !
    Heb haar toen ook gezegd dat ik ze niet in de keuken wilde hebben.

Trouwens mijn idee van helpen met koken (voor een kind van 4) is lekker aan de keukentafel zitten en met een botermes een uitje laten "snijden" (of andere groente).

Groetjes Anita

14. QueenBee

QueenBee VIP lid

Dec 9, 2005
    11,098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Laat ze allemaal maar kletsen hoor! Je weet zelf wel wat het beste voor je beebje is!

15. mamavanHind

mamavanHind Actief lid

Aug 12, 2006
    380
    0
    0
    Diëtist in opleiding
    Anita, fijn om te horen dat ik niet de enige ben. :)

16. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    een uitje snijden... oei die oogjes

17. danili

danili Bekend lid

May 22, 2006
    808
    0
    0
    ik wandel vaak met mijn zoontje van 10 weken in de wandelwagen, ik heb hem dan een jasje aan, een mutsje en daarover heen een capuchion van het jasje, en een kruik die loei heet is, en een deken met lakentje erover heen, en daarover nog een dubbelgevouwen badcape. En het dekje vd wandelwagen....volgens mij heeft het mannetje het lekker warm daar in die wagen.....mensen moeten niet zeuren. Zolang je kindje niet huilt tijdens het wandelen, is er niets aan de hand, en heeft je kindje het niet koud!

18. judithteresa

judithteresa Bekend lid

Jul 2, 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    tegen mij ook 1 geklaag, dat ik de hele dag buiten loop met die kleine.. nou ze moeten eens proberen haar een dagje thuis te houden, dan slaapt ze amper, 1 gehuil, en even een uurtje naar buiten en je hebt geen kind aan haar! kijkt rustig om zich heen..slaapt even. maar dan,, wat kijkt ze? is vast iets? of ze bijt continue op haar knuistjes, dus heeft ze honger, tandjes.. weet ik het! NEE ze wil gewoon op haar knuistjes kouwen. of dat ik haar te veel melk geef, dat ze te groot is(wat moet ik haar voetjes eraf kappen zodat ze normale lengte heeft?)en hier is het dus onmogelijk om een meisje te zijn zonder oorbelletjes.. al is ze van top tot teen in het roze, zeggen ze nog hij.. ppfff... verbeter mensen niet eens meer

19. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,247
    4,480
    113
    TJa persoonlijk heb ik zelf erg weinig last van mijn ogen als ik uien snij, terwijl manlief zit te tranen in de kamer :)
    Maar ze mogen ook wel een paprikaatje snijden hoor :D

Groetjes Anita

20. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

Jan 16, 2006
    3,608
    4
    38
    Female
    Turkije
    Misschien dacht die vrouw dat je het niet gezien had en wou ze je er alleen op wijzen?
    Is toch opzich wel aardig juist..

Share This Page