Gisteren lekker uit eten geweest, maar poe... wat is dat moeilijk ineens! Je moet twee keer nadenken voordat je iets besteld. Nu had ik een app op mijn telefoon ( Zwanger&Zo ), maar aangezien ik alleen maar internet heb via WiFi, kon ik die niet raadplegen. Weet iemand een app over zwangerschap, waar ook wat over voeding in staat en die je ook offline kunt gebruiken?
Nou, het is nou ook weer niet zo dat je helemaal niks mag eten. En de meeste dingen zijn wel bekend toch? Anders zou ik van tevoren op internet op de menukaart kijken en kijken wat je wel en niet mag. Geen idee of er ook apps zin die offline werken.
Of even bij het voedingscentrum kijken en desnoods dat tabelletje printen en in je tas stoppen? Maar het ligt allemaal erg voor de hand (geen rauw vlees, geen rauwe melk, geen roofvis, geen vacuumverpakte gerookte zalm... Mis ik nog iets?).
Zie bv: http://www.voedingscentrum.nl/Assets/Uploads/voedingscentrum/Documents/Consumenten/Mijn%20kind%20en%20ik/Zwanger/Niet%20eten%20zwangeren%20versie%2002%202015.pdf
Ik heb foto's gemaakt van de tabel van het voedingscentrum. Ik heb er welgeteld één keer naar gekeken.
Zelf wil je natuurlijk wel de risico's vermijden. Maar bij twijfel bij je keuze kan je wellicht ook advies bij het restaurant (chef) vragen. Die weten natuurlijk wel welke producten zij gebruiken bij het bereiden van een gerecht.
Bedankt voor alle reacties! Het is niet zo dat ik denk dat ik niks meer mag hoor, maar had me er nog niet echt in verdiept. Je wilt het toch graag goed doen Vandaar dat een app mij wel handig leek. Aan de kok vragen is nog geen optie, woon in een dorp en het is hier echt ons kent ons. Wil het in verband met dit prille stadium nog niet aan de grote klok hangen Ik ga het lijstje van het Voedingscentrum eens uitprinten, nogmaals bedankt!