hoi ik heb 2 vraagjes, 1 vanaf wanneer voelden jullie de baby? 2 hoe voelde het aan in het begin bij jullie ik ben vandaag 15 weken zwanger en heb af en toe het idee iets te voelen, een soort gekriebel, ik herken dit gevoel nergens van dus kan het zijn dat dat "pixelke" is? ik heb een schildklierziekte waardoor ik te weinig weeg, misschien omdat ik zo mager ben dat ik iets kan voelen of heeft dat er niks mee te maken?
1ste kindje rond 20 weken, 2de kindje nu rond 16weken ongeveer. Het voelt als kleine plopjes in het begin net kleine scheetjes in je buik.
1e kindje; tijdens 20 weken echo, toen ze zei "Kijk je kindje is aan 't schoppen" hoe 't voelde weet ik niet meer pressies, kleine schopjes. 2e kindje; met 9 weken al, vlinderend langs mn buikwand, als een heel klein vlindertje.
Voelde hem vanaf een week of 16. Voelde als een soort van zenuwtrekjes. Maand later werden het meer plopjes/tikjes, alsof er met een vinger getikt werd in mn buik.
Bij 20 weken wist ik toch wel zeker dat het de baby was. Maar misschien wel eerder gevoeld maar afgedaan als darmen oid. Sommige zeggen het voelt alsof je darmen borrelen, of plopjes. Maar eigenlijk is het niet te beschrijven. Ik zelf vind het geen plopjes, maar gewoon echte schopjes.
Ik voelde ook eerst kriebels!!! Dat was rond 16 wk. Vanaf 19w6d schopjes . Ook hier voorliggende placenta.
ik ben nu bijna 16 weken maar voel nu een paar dagen een paar keer per dag net alsof er iemand met de vinger tikt vanuit de binnenkant Daarvoor een kleine week echt gefladder en gekriebel een enkele keer... Ik vind de zwangerschap vanaf je de beeb voelt tot een week of 30 het leukst hihi daarna word het zwaar...
Ik begin het nu pas dagelijks wat duidelijker te voelen... eerder met 15 of 16 weken al wel getwijfeld of dat het nu was, maar nu weet ik het zeker, al is het nog heel zacht... Mijn placenta ligt voor, dus de vlos zei dat er nog een matrasje tussen ligt waar de baby tegenaan schopt, haha! Van de buitenkant voel ik nog niks, maar vanbinnen voel ik op dit moment ook hele kleine plopjes, zo leuk!! *ja, mama schrijft over jou*
Bij mijn 1e: met 14 weken Bij mijn 2e: met 18 weken, vanwege voorliggende placenta Bij mijn 3e: ook met 14 weken Bij nu mijn 4e: met 11 weken Voelt idd alsof er iemand van binnen met vingers tikt
16 weken begon ik het te voelen. idd als plopjes of vingers tikken nu zie je gewoon mijn hele buik wiebelen haha placenta ligt bij mij achter
1 vanaf wanneer voelden jullie de baby? nr 1: 14 weken nr 2: 13 weken 2 hoe voelde het aan in het begin bij jullie bij beide als een soort plopjes
1e kindje rond 18 weken, met ons 2e kindje voelde ik met 14 weken hele lichte plopjes en gefladder. Dat werd steeds sterker en nu voel ik de baby al heel duidelijk en op redelijk vaste tijden! (Zoals nu weer net als de meeste avonden, wanneer ik net op de bank hang ) Het voelt inderdaad net alsof iemand me vanuit de binnenkant heel zachtjes met de vinger aanraakt... de eerste keren heel voorzichtig en alweer voorbij toen ik dacht 'dat was het!'. Vanaf week 16 is het echt heel duidelijk! Vorige keer herkende ik het gevoel pas toen het met de 20-weken echo ook gebeurde terwijl ik haar op het beeldscherm zag schoppen. Nu herkende ik het al eerder!
Bij mijn zoon (de 1e) voelde ik met 15 weken en een paar dagen wat plopjes. Bij mijn dochter* (de 2e) voelde ik met 11 weken met echo's dat ze er tegenaan trapte. Met 14 weken gaf ze echt flinke trappen. Deze keer voelde ik met 14 weken wat zachte bewegingen en sinds 2 weken steeds harder wordende trappen. Plopjes zijn er alleen mijn 1e zwangerschap geweest.
Vanaf 13 à 14 weken het eerste gekriebel. Met 17,5 werd t wat duidelijker. Met precies 19 weken kon vriendlief de trapjes ook voelen