Ik heb eens iemand aan de deur gehad die Jezus kwam brengen. Ik heb gezegt: zet maar in de achter tuin ik haal hem straks wel binnen. Gesprek was snel afgelopen.
Ik zeg altijd gelijk, nee dankje. Of ik zeg ook wel eens oxxio? (bijv) daar zitten wij al hoor! En dan gaan ze ook gelijk weg
Voor de niet-assertievelinge onder ons, je kan zeggen dat je een contract voor bv 3 jr bent aangegaanen dat je er tevreden over bent. Wat willen ze nog aansmeren dan ...
Manlief werkte vroeger 's avonds en 's nachts. En werd in het weekend vaak vroeger wakker gebeld door jehova's. Na een paar keer vriendelijk vragen of ze niet meer langs wilden komen/ bellen, besloot hij het met een emmer water te zeggen. Daarna zijn ze nooit meer langs geweest hahaha.
Ja ik heb dat ook heel vaak gehad (ook weleens gehad dat zo'n man van een of andere energie maatschappij aan mij vroeg: "Zijn je ouder thuis?" en dan stond ik met een dikke hoogzwangere buik voor de deur!!! ) Maar sinds dat wij een sticker aan de deur hebben van geen verkopers en geen geloofovertuigingen komt er niemand meer aan de deur!
En nog langs geweest? Wij wonen beneden in een portiekwoning dus ze moeten eerst de portiek proberen binnen te komen, en laat de eerste bel nou net de onze zijn...en ik doe niet voor ze open! Laatst vroegen 2 verkopers of ik dan wel even de portiekdeur open kon doen zodat ze naar de buren konden, heb ze gezegd dat niet te doen dan moeten ze maar even bij de buren aanbellen .
Ik heb het ook een keer gehad op straat =O werd ik aangehouden door ook van die energybedrijfs leu die wat wilde aansmeren, en vroegen zelfs naar mijn rekening nummer! =O nou echt niet dat ik die zou geven he, zei dat ik die niet wist, en dat ik me pas niet bij me had en liep zo door XD echt achterlijk dat ze dat zomaar doen :/
tip.. tis jouw voordeur en die kan DICHT!!!.. 1 duw geven..dan hoor je klik.. heeft zij een zere neus en dan ga je lekker ongegeneerd op de bank zitten.. werkt altijd prima..
Pff.. Mega irritant idd.. Ik zeg gewoon altijd dat ik zat geld heb, en ik het niet erg vind om meer te betalen. Omdat ik anders toch niet weet waar ik het aan uit moet geven. Welke ik ook erg leuk vond, was een man die me digitale tv aan wilde bieden.. Zodat ik ALLE films kon zien, en nooit geen boete meer had voor de videotheek.. Dus ik zeg, sorry.. Ik heb nog nooit een boete gehad, misschien handiger, als jullie eerst bij videotheken vragen wie dat wel heeft?? Nou, man was dus ook snel klaar..
pffff wat ben jij netjes gebleven. ik tetter er gewoon tussen door van. ik heb geen belangstelling prettige dag/avond nog en tot ziens. en dat doe ik rustig de deur dicht. zo doe ik dat ook als je weer eens zo'n vervelend iemand aan de telefoon hebt. zeg dan precies het zelfde zinnetje en hang op.
Ik heb zowieso zo een sticker op de deur van nietaandedeur.nl en als er dan toch iemand komt zeg ik 'nee dank je' en gooi de deur dicht. En nee,dat vind ik niet onfatsoenlijk
Was dat toevallig een donkere vrouw? Die hadden wij gisteren aan de deur, ook van electrabel. Bij mij was ze ook zo dwingend, heb gewoon gezegt dat ik geen interesse heb en heb zo de deur dicht gedaan.
Haha, ja dat was dezelfde dan. Het was een donkere vrouw met kort kroeshaar. Maar ze is niet meer teruggekomen, dus ik denk dat ze niet meer komt. Ze merkte vast aan me dat ik ECHT geen interesse heb.
heel makkelijk van af te komen, gewoon de deur sluiten. Ik heb iemand gehad van een of ander reis gebeuren gehad die ik echt niet weg kreeg en niet tussen kwam. Hij stond ook nog veel en veel te dicht in mijn space dus ik kreeg de kriebels van hem. Heb na 5 minuten zijn geneuzel aan gehoord te hebben gezegd dat ik nog meer dingen had te doen en als hij mij de kans niet gaf om ook eens wat te zeggen hij een slechte verkoper was. Heb hem een prettige dag gewenst en heb de deur dicht gedaan.
Mijn vriend heeft altijd problemen met het afkappen van verkooplui. Als ik hem dan horen praten met zo'n fihuur kom ik altijd tussenbeiden en vraag of er iets is. Vertel dat we geen intersse hebben en dat ik het heerlijk vind om teveel te betalen en nog een fijne avond.