Tot wanneer met vakantie?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Fairy Tale, 11 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    We willen begin februari nog een weekje wintersport (al zou ik natuurlijk niet gaan skiën). Ik ben dan als alles goed gaat 30 a 31 weken zwanger.

Zouden jullie dan nog gaan?

2. Nathalie01

Nathalie01 Actief lid

7 dec 2008
    419
    0
    0
    Nee.
    Mischien niet het antwoord dat je wilde horen , maar ik vind 30/31 weken best tricky.. :)
    Je bent dan al DIK over de helft , en zo rond die tijd (ik spreek nu even voor mezelf) kwamen bij mij de kwalen..
    Ik kreeg last van mn bekken , mn rug ect.
    Als er wel wat gebeurd (vroegtijdig wéén enzo) zit je daar in een vreemd land..
    Maar het is natuurlijk nog altijd je eigen keus meid..

3. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    nee ik zou er niet aan moeten denken dat ik nu op wintersport zou zijn. ik begin nu aardig de kwaaltjes te krijgen. en ik ben tbest wel zwaar. dikke buik dus dat moet je dan allemaal extra meezuilen. nu dnek je nog van ach dat kan ik wel dat dacht ik ook maar niks is minder waar. vanaf week 29 a 30 dan begint het pas echt allemaal voelbaar te worden

liefs

4. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    aan mij heb je ook niks... ;) Ik wil je niet bezorgd maken, maar ben zelf met 31 weken en 5 dagen bevallen (komt maar heel weinig voor hoor, dus nu niet gaan stressen! ;)), dus ik zou persoonlijk na de 26 weken nergens meer heen gaan op vakantie (tenzij in NL evt).
    Ik zou deze winter lekker gaan cocoonen in je eigen huisje. Is er hier geen sneeuw dan wil je vriend misschien wel watjes over de bomen in de tuin draperen ;) Nee, zonder gekheid, het ligt bij iedereen anders, dus je weet tegen die tijd zelf het beste hoe je je voelt, maar om nu al te boeken.... dat is wel riskant.

5. xxcaatxx

xxcaatxx Actief lid

6 mei 2009
    176
    0
    0
    Nou, ik zou wél gewoon gaan! Lekker er even tussenuit, je hoeft toch niks...Het is een vakantie. De kans dat je daar zou gaan bevallen is wel heel erg klein. Als je daar rekening mee moet houden kun je niks meer ondernemen.
    Ik ben nu 38 weken en voel me nog prima! Dat kan dus ook.

6. BrasilPrincess

BrasilPrincess Bekend lid

24 mrt 2008
    593
    0
    0
    Hey meid,

doe waar jij je goed bij voelt als je twijfelt en onzeker van idee word zou ik het niet doen heb je goed gevoel bij gewoon goed doen zoek wel goed uit stel er gebeurd iets wie moet je bellen hoe dichtbij iz het ziekenhuis dat je wel voorbereid bent en voor zelfde geld gaat 100% goed dan heb je teminste wel goed geplanned loop jij en kind geen enkel gevaar.

liefs,

7. noralie

noralie Actief lid

18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    Lekker doen! Ik ben net terug van een week vakantie en dat ging helemaal prima!

8. luna01

luna01 Nieuw lid

11 jun 2009
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kan dan zeker nog met vakantie gaan als je je goed voelt! Ik ben net terug van Italië, zijn vertrokken toen ik 33 weken zwanger was en terug op bijna 35 weken en ging super goed!
    Ik ben de dag voor we vertrokken even naar de vroedvrouw geweest om te zien of alles nog ok was en zij zag ook geen enkel probleem.
    Ik heb totaal geen last gehad van kwaaltjes, zelfs veel minder dan thuis! Op vakantie hoef je immers totaal niets te doen, niet poetsen, geen boodschappen ed. en kan je heerlijk relaxen. Ik had veel minder harde buiken dan thuis! Ook tijdens de autoreis (bijna 12 uur) heb ik niks last gehad.
    Ik had geboekt met een annulatieverzekering zodat ik nog kon annuleren moest er voordien iets mis gaan. Maar dat was dus niet nodig. En je zit toch ook niet ergens in één of ander exotisch oord, dus moest er wat zijn, kan je daar altijd naar het ziekenhuis.
    Laat je niet afschrikken door anderen, want bij mij reageerde ook iedereen heel negatief maar ik ben super blij dat we er nog even tussenuit zijn geweest met zn tweetjes.

9. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Het ligt er een beetje aan hoe je zwangerschap gaat verlopen en wat je daar gaat doen.
    Ik ben met 30-32 weken naar Rhodos geweest en heb echt genoten, maar heb dan ook niet anders gedaan dan lekker zwemmen en eten :D
    Ik zou me niet zo druk maken om een vroeggeboorte, de kans dat dat gebeurd is erg klein en in elk land hebben ze ziekenhuizen

10. Zomerjurk

Zomerjurk Actief lid

20 mei 2008
    261
    0
    0
    Ik denk dat het er maar aan ligt wat je daar wilt doen. Ben je van plan de hele dag op de skies te gaan staan? Dan zou ik zeggen, nee. Ik zou er nu niet aan moeten denken dat ik op latten moet staan.
    Ben je daarintegen van plan te relaxen en wat te wandelen, nou ja waarom niet? Ik denk dat je veel van je bekken en rug vraagt, laat staan je buikspieren die je rond de 30 weken moet ontlasten.
    Succes!

11. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Ik ga in de eerste week van mijn zwangerschapsverlof nog even lekker naar frankrijk... de zorgverlening is daar prima, wellicht nog wel beter dan in NL... dus als er iets zou gebeuren in die tijd, ik maak me geen zorgen!

12. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Ik zou idd ook niet gaan skiën. We gaan normaal elk jaar op wintersport en vorig jaar was mijn vriendin 28 weken zwanger, en die vond het heerlijk. Gewoon lekker wandelen, luieren etc. En aangezien er nu twee kleine kindjes meegaan van een jaar, ben ik niet de enige die niet skiet. :D

13. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    waar je met wintersport natuurlijk wél op moet letten is dat het daar glad is. Bij zwanere vrouwen is alles veel soepeler, dus ook je enkels. Je hebt dus meer kans om te vallen en je wilt nu écht niet vallen met je beebje....

Dat lijkt mij het vervelende aan de wintersport. Verder zou ik zeggen: lekker op vakantie gaan.

14. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Het ligt er maar net aan hoe jij je eigen voelt rond die tijd.
    Maar als je je eigen gewoon goed voelt zou ik gewoon gaan.
    Al is het maar om wat te relaxen.
    iedere zwangerschap is toch anders.
    En de kans dat je met 30 weken gaat bevallen is wel heel erg klein.
    Het kan natuurlijk wel, maar om daar nu voor thuis te blijven.
    Zo kan je net zo goed nergens meer heen gaan.
    Ik ben een paar dagen naar zee geweest en ben nu 36 weken het is misschien wel in nl maar het is me prima bevallen.
    Ik zal zeggen vraag het even aan je verloskundige die zal ook vast wel zeggen dat je gewoon lekker moet gaan.

15. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Da's waar. Gelukkig heb ik wel goede bergschoenen met hele grove zolen.

Ik denk dat we maar gewoon boeken (we gaan met een hele groep) en als ik toch niet zou kunnen, dan kan mijn man iig nog ff lekker weg en ga ik lekker naar mijn schoonmoeder om daar lekker in de watten te worden gelegd. ;)

Deel Deze Pagina