Zwanger en nachtdiensten

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sucre, 26 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Hallo. Ik werk in de zorg (in een ziekenhuis) en vroeg me af vanaf wanneer je geen nachtdiensten meer hoeft te draaien. Is dit vanaf het moment dat je het tegen je baas vertelt, of is het bij elke instelling weer anders? Ik kan het nu moeilijk gaan vragen op mijn werk, dan valt het kwartje meteen ;) .

2. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Dacht vanaf 12 weken.
    En dan vanaf 20 w geen avonddiensten meer.
    Maar ik werk niet meer in een ziekenhuis en dit is wat ik onthouden heb van vroeger, kan er dus helemaal naast zitten...

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
  4. anna mamma

anna mamma Actief lid

8 feb 2008
    179
    0
    0
    Verpleegkundige
    Hoi,

Ik werk ook in een ziekenhuis als verpleegkundige.
    Ip mag je zolang je kunt.
    Maar het is raadzaam om na de derde maand geen nachten meer te draaien.
    Bij mij op de afdeling hebben ze me na het vertellen van de zwangerschap niet meer ingepland in de nachten.
    Voor sommige kan het gelijk al heel vervelend zijn. Ik merkte dat ik het ook niet zo goed meer vol kon houden als eerst.
    Als je er moeite mee hebt moet je gewoon geen nachten meer draaien, je bent nl niet verplicht hiertoe als je zwanger bent.

5. Hellepelle

Hellepelle Bekend lid

10 jul 2006
    844
    0
    0
    zorgplanverantwoordelijke
    Baarlo
    En bovendien hoef je niet eens onregelmatige diensten te draaien als je zwanger bent! Wel iets om rekening mee te houden als je je niet lekker voelt. Ik werk ook in de zorg, en heb tot 4 weken voor de bevalling gewerkt. En nog tot 20 weken ook nachtdiensten. maar ik voelde me ook prima! Das ieder zijn eigen keus! Fijne zwangerschap...

6. marjolein98

25 jun 2008
    67
    0
    0
    Zeewolde
    idd vanaf 12 weken geen nachtdienst meer en vanaf 20 weken gaan avonddiensten meer. Maar als jij het anders wil mag dat natuurlijk altijd...maar ik zou het wel weten.....lijkt me heerlijk alleen nog maar dag diensten :)

7. Vanaf 3 maanden hoef je geen nachtdiensten meer.
    Ik werk zelf ook in de zorg, maar heb bij 20 weken mijn laatste nachtdienst gewerkt, is net waar je je zelf prettig bij voelt!

8. foreverfriend

foreverfriend Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.473
    0
    36
    dialyseverpleegkundige
    Hi
    idd vanaf 12 weken geen nachten meer.
    En ik heb eigenlijk vanaf een week of 15 ook totaal geen avonden meer gewerkt. Dat voelde veel beter die regelmaat voor mn lijf.
    Vanaf 12 weken hoef je geen onregelmatigheid meer te werken, dus officieel tot 20.00 mag je nog werken, alles na die tijd is onregelmatig!
    Ik heb toen met mijn leidingevende besloten ze gewoon helemaal niet meer te draaien.....was duidelijker voor iedereen en makkelijker te plannen.
    succes

Deel Deze Pagina