Ongewenst advies en je kindje die het ontkracht!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Snootches, 19 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Imrw

Imrw Bekend lid

1 jul 2012
    810
    20
    18
    NULL
    NULL
    ohhh wat ontzettend kinderachtig hoe sommigen reageren hier zeg!
    Denk dat iedereen wel snapt hoe TS zich voelde, trots! Zou je zelf ook zijn toch? Ik kan me het gevoel helemaal voorstellen. Zou het bij mijn moeder hebben en bij mijn schoonmoeder ook. je bent toch altijd trots als je weet hoe je kind in elkaar steekt en hem snel stil krijgt.

TS trek je niks aan van die mensen die blijkbaar niks beters te doen hebben dan iemand afzeiken.

2. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Wat een gezanik om niks weer... Niks beters te doen?

Ts snap je helemaal en moet een heerlijk gevoel geweest zijn hahaha

3. februari2012

februari2012 Bekend lid

31 okt 2012
    689
    394
    63
    ZP gaat hard achteruit... Waarom reageren mensen zo idioot, altijd maar dat afzeiken van een ander. Een poosje geleden ook, toen werd het zo erg dat de desbetreffende TS meedeelde dat ze met tranen in haar ogen alle reacties zat te lezen. Ging ook over een woord of een zinnetje. Hou er toch eens mee op allemaal!!!!!! Ik word hier zo pislink over!

Ts: ik snap je helemaal, trek je niks aan van al dat gezanik! Geeft een lekker gevoel, je weet wat je kind nodig heeft en daar mag je trots op zijn!

4. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

8 jan 2009
    772
    0
    16
    TS, dat gevoel dat je als kersverse mama zo precies weet wat je kindje nodig heeft is inderdaad fantastisch! Ik begrijp helemaal waarom je dit wilt delen en vind sommige reacties hier ook ongepast heftig.

5. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Hoe een onschuldig topic volledig uit de hand loopt door een aantal bizarre reacties... echt ongelofelijk. Het lijkt wel of er een bepaald topic uitgepikt wordt door iemand en daar vervolgens massaal in gebitcht wordt op kommando.

Echt enorm hoe sommigen van jullie zo enorm zout op slakken leggen en je eigen mening er maar doorheen proberen te drukken ....verschrikkelijk.

6. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Nou jongens, afzeiken is wel weer een beetje overdreven.

Maar goed, TS ik vind t grappig :D

7. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    TS is begrijp je volkomen! :D

Hier is het idd ook de sm van het laten huilen. (Ze is een schat, maar ik trek toch echt mijn eigen plan). Mijn moeder heeft ook wat typische dingen (ook een schat, maar ook hier oor in oor uit.) ;)

8. TmvD

TmvD Bekend lid

10 jan 2013
    795
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik snap helemaal dat je trots bent!

Ik werk op een kdv en dat doet sommige mensen denken dat ik verstand heb van alle kinderen haha.
    Ik weet dat ik goed ben in mijn werk maar dat mensen me zo fantastisch vinden.......

9. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Ja, dat gevoel ken ik ook hoor!
    Ik heb de liefste moeder van de hele wereld, maar die paar keer dat ik het "beter weet" dan haar (of mijn kinderen beter ken) voel ik me ook echt trots hoor!

Apart trouwens hoe sommige denken en dat ze van dit verhaal iets negatiefs kunnen maken. Zegt meer over die mensen dan over ts.

10. Snootches

Snootches Actief lid

18 jun 2013
    312
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt meiden ik dacht bijna dat ik ze niet op een rijtje had. Jammer dat de topic idd zo is gelopen. Ik had gehoopt dat het zo'n leuk topic zou worden waarin iedereen zijn momentje zou delen :(.

11. jupke

jupke Niet meer actief

Ik snap dit eerlijk gezegd wel.

Ik heb een slechte relatie met mijn ouders en zeur hier ook best wel eens over. Maar kan het de een of andere manier niet hebben als mijn man dit doet. Al zegt hij precies hetzelfde. Als hij het zegt vind ik het toch anders, aangezien het niet zíjn ouders zijn.

12. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik snap je gevoel ts. Het is fijn te weten dat jij je kindje goed aanvoelt!

13. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

Ts kan me voorstellen dat je even een trots moment had.

Hier na de geboorte van mijn dochter zegt mijn moeder ze heeft een volle luier. Dus ik zeg: nee hij is nog helemaal leeg. Nou mijn moeder geloofde het dus niet dus ik luier verschonen en geef de luier aan me moeder en verbaasd dat ze toch was :D . Mijn dochter is gewoon een bolletje waardoor dat lijkt :).

14. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Oh, kan me je gevoel goed voorstellen hoor TS! Het is soms heel moeilijk als jonge moeder en je krijgt zoveel adviezen en dan is er nog al die onzekerheid over dittum en dattum en iedereen lijkt het beter te weten dan jij. Dan is zo'n moment gewoon goud waard! Ik snap het helemaal :p Lekker van genieten en verder veel waarde halen uit de adviezen, maar alleen gebruiken waar jij zelf ook achter staat!

Hier ook weleens dat soort momentjes met sm en dan neemt ze ook de dingen van mij aan, want ze beseft zich heel goed dat vroeger de dingen anders gingen. Anderzijds krijg ik heel veel waardevolle adviezen van haar die ik echt niet wil missen! Maar het is en blijft mijn zoon en ik voel hem het beste aan.

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    Haha, mijn schoonfamilie is nogal van 'het bordje moet leeg' en missen of negeren alle signalen dat een kind al vol zit. Als baby al. Dus de vork wegduwen en toch willen geven, ik nog zeggen dat hij genoeg had, hoppa, vork met aardappel vloog door het restaurant. En een keer dat alles weer heel hard uitgespuugd werd. Tja...vol is vol hè, dan moet je ook stoppen.

16. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Haha, wij hadden laatst ook zo'n momentje, een familielid (zal wel in het midden laten wie het was) gaf de opmerking dat we onze dochter niet moesten laten kruipen maar meer in de box moesten zetten anders zou ze erg laat leren lopen????

Ik heb even erg verbaast zitten kijken, mijn schouders opgehaald en nu is onze dochter 9 1/2 maand en trekt zichzelf prima op en stapt kordaat rondjes rondom de tafel.

Ik vond het wel een erg bijzonder advies, en had het eerlijk gezegt ook nooit eerder gehoord.

17. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Lol, sommige hebben wel een hele sterke mening over hele kleine dingen zeg. Jeetje. Ga punniken ofzo!

TS. Dat snap ik wel hoor, als moeder van je eerste kindje weten wat je moet doen is tegen verwachtingen van anderen in ('Ooo, het is haar eerste!' is gewoon fijn. Dat sterkt het idee dat je het nog lang zo slecht niet doet en wat is daar precies mis mee? En dan mag je er inderdaad lekker triomfantelijk bij grijnzen hoor. Je heb gewoon laten zien dat jij jouw kind prima weet aan te voelen.

18. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    #58 Bouwjaar1979, 20 sep 2013
    Laatst bewerkt: 20 sep 2013
    @TS het is gewoon grappig :)
    (dat je je kindje binnen 2 sec stil kreeg dus. Een echte mama-spirit)

19. Biene

Biene Actief lid

2 jan 2012
    410
    2
    0
    TS ik kan me voorstellen dat je trots bent op jezelf. En de rest... laat het even de boel de boel.

20. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Laatst kwam een tante van mijn man nog op (kraam)visite, ik heb me kapot geërgerd.

- ''zou je de fles nu wel geven? Ze spuugde net. Ik zou t niet doen hoor'' Dochter dronk de fles netjes leeg zonder spugen.

- ''Pak je haar nu al op? Ze huilt net'' Er is een verschil tussen huilen en huilen! heb dit haar ook gezegd.

- ''Ze is moe, ze moet naar bed'' Uhm volgens mij bepaal ik dit nog altijd zelf!

- '' Als ze wat groter is, moet je dat dit schema geven *gevolgd door een schema*'' ZUCHT!

- ''Oh wel smiddag's groente geven he, met een beetje melk erdoor''

- ''Je houd volgens mij de fes verkeerd vast'' (controlerend over me heen hangen om te kijken of ik het wel goed doe)

Volgens mij was ze even vergeten dat ik al meer dan 6 jaar op een kdv gewerkt had, en dat t MIJN kind is........

Deel Deze Pagina