Tegenslagen in zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Emm27, 1 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.906
    386
    83
    Ik ben inmiddels bijna 30 weken zwanger. Het was een zwangerschap met veel (medische) stress en er zijn ook afwijkingen bij ons kindje geconstateerd. Nu ook ineens problemen met mijn gezondheid en daarbij red ik het ook amper op mijn werk..
    Het is allemaal een beetje teveel.
    Ik ben een positief mens maar ik vind het erg moeilijk te accepteren dat ik mijn zwangerschap en straks de bevalling (geplande inleiding) allemaal uit handen moet geven.
    Ook voel ik me echt down door alle stress, wat niks voor mij is.
    Is dit herkenbaar? Zo jammer want ik ben er ook niet gezelliger op thuis..

Mijn eerste zwangerschap was trouwens prima verlopen en gewoon spontaan thuis bevallen.

2. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    Vervelend voor je zeg. Lijkt me ook een moeilijke situatie waarin je zit. Je maakt je zorgen om je kindje en als je dan zelf ook niet helemaal gezond bent is dat dubbelop. En je bent zwanger met hormonen enz.
    Ik heb niet iets vergelijkbaars meegemaakt maar kamp wel al jaren met een angststoornis met soms een depressie. Zo ook na de geboorte van mn dochtertje. Ik heb toen weer hulp gezocht.
    Wellicht is dat voor jou ook een tip? Anders praat eens met je huisarts misschien kan hij/zij je helpen? Met iemand buitenaf erover praten lucht soms net iets meer op. En je zult een manier moeten vinden om er mee om te gaan. Als je het op t werk niet meer trekt dan ook even met je baas over hebben? Of kiezen voor ziekmelding of gedeeltelijk.
    Maak in ieder geval je gevoel bespreekbaar hoe moeilijk dat ook is maar dat lucht wel op!

Ik wens je heeeel veel sterkte en succes

Deel Deze Pagina