Ongewenst kinderloos DWDD docu 16 mei NPO1

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Miss Appletree, 13 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janna

Janna Fanatiek lid

Goed gezegd! Helemaal mee eens!

2. Logan

Logan Niet meer actief

Ik vind dat ook heel hard.

3. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    En wie zegt dat Halina normaal vruchtbaar is. Want als we dan toch vergelijken vind ik een BAM in de MM nog zieliger, in je eentje al dat leed dragen.

In de MM wordt veel gewogen en gemeten. Ik heb 1 ivf gehad, 3 kinderen. Dan heb je geluk gehad, roerend eens. Maar ik heb ook de wanhoop en de angst gekend dat het nooit zou lukken dus ik kan me wel identificeren met andere MM patiënten. Als je na 10 ivf 3 kids hebt, heb je net zo'n geluk gehad. Winnen in de MM is namelijk alles, verliezen is niets. Los van het aantal en aard van behandelingen.

4. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Waar komt eigenlijk vandaan dat Halina een boegbeeld zou (moeten) zijn voor alle ongewenst kinderloze vrouwen? In de link lees ik daar niks over... wel staat er heel duidelijk bij dat zij niet de juiste man heeft gevonden om een gezin mee te starten. Zij doet haar verhaal en niet dat van alle vrouwen die met een onvervulde wens zitten.

5. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Helemaal mee eens!

6. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Hier haak ik even op in want sorry maar mijn ouders zijn gewoon mijn ouders hoor!!! Ookal hebben ze mij geadopteerd. Wat een onzin om te beweren dat zij geen vader of moeder zijn. Jij weet duidelijk niet waar je het over hebt:x
    Bij pleegzorg is dat miss anders maar bij adoptie niet hoor.
    Hoe vaak mijn moeder al niet gekwetst is door zulke uitspraken terwijl haar verdriet al zo groot is.

7. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Idd!! Echt te walgelijk voor woorden!
    Ben blij dat ik zelf beter weet. Mijn moeder heeft niet hetzelfde bloed als ik en we hebben niet hetzelfde uiterlijk of huidskleur maar ze is wél mijn moeder!
    Dat mensen zulke kwetsende dingen kunnen zeggen...wauw gewoon wauw

8. Logan

Logan Niet meer actief

Natuurlijk zijn dat jouw ouders! Vreselijk kwetsend zulke opmerkingen!

9. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Zeg dat wel. Zelfs van haar schoonfamilie heeft mijn moeder ooit nog moeten horen dat ze niet echt oma was. Het is dat ik er niet bij was, maar anders was ik goed uit mijn stekker gegaan.
    (BTW wat gaaf dat je alweer 14 weken bent!!!! Weet nog dat ik in je onderschrift zag staan dat je net 4 wkn was en nu alweer 14!!)

10. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.286
    11.896
    113
    Natuurlijk voelt dat vanuit de positie als kind zo. En natuurlijk zullen adoptie ouders heel veel liefde voelen voor hun adoptiekind. Mijn reactie is gericht op de reactie waarin wordt gesteld dat als je geen kind kunt krijgen je dan maar moet adopteren. Alsof dat hetzelfde is als een eigen kind krijgen. Sorry, maar dat is gewoon niet zo.
    En al helemaal niet als het pleegzorg betreft. Ik vind het kwetsend naar de biologische ouders van pleegkinderen en adoptiekinderen om dit zo te stellen. En ook kwetsend naar kinderlozen. Dat is de achtergrond van mijn reactie. Daarmee zeg ik niets over dat adoptie- en pleegouders niet heel veel van hun adoptie- of pleegkind kunnen houden en andersom.

11. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Sorry? Wat weet jij daarvan? Wat weet jij nou van wat ik voel voor mijn ouders?! Daar weet jij helemaal niks van en ook niet hoe het voor mijn ouders voelt.
    Maar hou alsjeblieft je onzin verder voor je want je weet niet waar je over praat.;)

12. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.286
    11.896
    113
    En hoe weet jij dat ik niet weet waar ik het over heb?
    Fijn om zo'n reactie te krijgen als ik verder uitleg wat ik bedoel ;). En in welk licht je er naar moet kijken.

13. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Als je dat wel zou weten zou je niet zulke kwetsende dingen zeggen.
    Nee die uitleg vind ik alsnog onzin. Maar goed denk jij lekker wat je wil.

14. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Het kwetsend vinden naar de biologische ouders van pleegkinderen en adoptiekinderen.. Ok :(. Nou ja, laat ik het er op houden dat ik dat compleet anders zie. Biologische ouders heeft een ieder, maar je gedragen als ouder en een vader/moeder zijn voor een kind hoeft helemaal geen biologische basis te hebben wat mij betreft.

15. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Weet je voor sommige adoptiekinderen (of volwassenen) is het al moeilijk genoeg om te houden van je ouders en ook te bedenken dat je biologische moeder ook van je gehouden heeft, maar jij haar niet kent. Je houdt niet van haar want je kent haar niet en toch voelen vele zich daar dan weer schuldig over.
    Dan komen er weer schuldgevoelens naar je ouders, want zij hebben je opgevoed etc.
    Maar ook het tegenstrijdige van mijn moeder moest me niet, als ze echt van me hield had ze me gehouden etc.
    Niet iedereen denkt zo, maar het komt voor in adoptiekringen.
    Als iemand dan zulke dingen neer zet, dat kwetst gewoon, dat raakt je.
    Het is al ingewikkeld genoeg en het is al moeilijk genoeg vaak.
    Niet altijd maar voor vele wel...
    Anwyway, ik hou er over op want dit topic ging niet over adoptie.

16. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.286
    11.896
    113
    Voor je gedragen als ouder heb je geen biologische band nodig nee. Dat is niet hoe ik het bedoel.
    Het gaat me erom hoe makkelijk er wordt gezegd dat je als je geen kinderen kunt krijgen dan maar moet adopteren of een pleegkind nemen. Alsof dat hetzelfde is.
    En nee, niet alle pleegkinderen en adoptiekinderen worden afgestaan of uit huis geplaatst omdat de ouders er niet voor kunnen zorgen. Soms hebben deze kinderen en hun ouders zelfs een hele goede band. Dan vind ik het kwetsend voor hen (ouders en kinderen) maar ook ongewild kinderlozen door maar te stellen dat je als kinderlozen maar moet adopteren of pleegzorg moet doen. Het zijn echt andere dingen. En nogmaals ik heb het niet over dat houden van, liefde voor elkaar, ouder en kindgevoel niet kan. Dat wordt er nu van gemaakt! Het gaat me om de vergelijking dat het hetzelfde is en dat is niet zo!
    Maar goed. Blijkbaar wil men mijn berichten zo blijven lezen. Daar kan ik dan ook niks aan doen.

17. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Waarom moet het altijd zo'n wedstrijd worden voor wie het het ergst is?
    Ongewenst kinderloos zijn is toch gewoon hartstikke erg, wat de oorzaak ook is?
    En wat een gelul over adoptie.. Zo zie je Hoe enorm je kunt kwetsen met van die domme opmerkingen!

Ik realiseer me enorm hoeveel geluk wij hebben, elke dag weer en ik ben daar vreselijk dankbaar voor!

Ik ga het kijken. Ben erg benieuwd en vind haar openheid ook erg goed!

18. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    @ Buffysummers: ik kan het mij ergens wel voorstellen die spagaat in gedachten en gevoelens die jij schetst! Moet heel moeilijk zijn.

@ Syane: Ik bedoelde met mijn reactie niet dat alle/het merendeel van de biologische ouders van adoptie- en pleegkinderen slechte ouders zouden zijn(!). Ik doelde eigenlijk alleen op het kwetsend vinden naar de biologische ouders wat jij omschreef. Daar kijk ik zelf anders naar.

19. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.286
    11.896
    113
    Abri, fijn dat je het nog even uitlegt. :)

20. A je to

A je to Bekend lid

7 feb 2016
    944
    1.259
    93
    Precies.. Ik heb het ook gezien en ze gaf inderdaad aan dat ze zelf voor haar carrière heeft gekozen, en dat ze eigenlijk vooral een man wil..
    Dan kan ik me alsnog wel voorstellen dat je het heel jammer en verdrietig vind dat je geen relatie en daardoor geen kinderen hebt, maar om haar als boegbeeld neer te zetten voor ongewenst kinderloos zijn vind ik eigenlijk absurd..
    Maar ik geef eerlijk toe dat mijn Halina-allergie wellicht ook meespeelt. :):) Ik kan het echt niet helpen maar ze wekt zo'n irritatie op bij me... :)

Deel Deze Pagina