Ongewenst kinderloos, hoe er mee om te gaan?

Discussie in 'De lounge' gestart door SG2007, 3 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lanalanalana

Lanalanalana Fanatiek lid

21 okt 2016
    1.220
    4
    38
    NULL
    NULL
    Wat betekent niet willen? Ik wil ook geen hond. Misschien wel nooit. En nee een kind is geen hond dat snap ik wel. Maar om even uit te leggen dat je iets wel wilt maar omdat het niet kan je dat verwoordt als niet willen. Als mensen zeggen heb je geenhuisdieren dan zeg ik nee dat wil ik niet. Maar in mijn hart wil ik een boerderij met wel tien honden. Maar het kan niet. Ben alleen en moet werken en kan het gewoon niet bolwerken als alleenstaande moeder.

TS wil dolgraag een kind als ik het zo lees maar omdat ze psychisch wat mankeert en de omstandigheden dus niet goed zijn wil ze het niet. Ze kiest er zelf voor. Dat is erg knap van haar!

2. Sjaanbanaan

Sjaanbanaan Actief lid

2 jan 2017
    423
    26
    28
    Ze wil het wel, maar ze wil het niet.
    Snap jij jezelf nog?
    Koekoek.

3. Lanalanalana

21 okt 2016
    1.220
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ze wil wel een kind, het is ongewenst kinderloos. Maar vanwege haar psychische problemen kan het gewoon niet. Het zou niet verantwoord of zelfs gevaarlijk kunnen zijn om toch een kind te zijn. Dus wil ze het niet.

4. Lanalanalana

21 okt 2016
    1.220
    4
    38
    NULL
    NULL
    Herstel: om toch een kind te KRIJGEN ipv kind te zijn.

5. Sjaanbanaan

Sjaanbanaan Actief lid

2 jan 2017
    423
    26
    28
    Precies, het kan niet.
    Applaus.
    Nu nog even je laatste zinnetje weghalen en dan zijn we er aan uit.;)

6. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    😂 Ik ben gewoon brak van het lezen van dit topic zeg

7. Lanalanalana

21 okt 2016
    1.220
    4
    38
    NULL
    NULL
    Vraag maar aan een willekeurige student of ze kinderen wil. Dan krijg je steevast te horen NEEEEEEEEEEEEEEEEE ik heb een spiraal of ben aan de pil. Ze willen geen kind. Het kan niet. Te druk met van alles. Geen geld. Geen woonruimte. Nog niet verantwoordelijk genoeg. Maar ze willen heus wel kinderen, alleen op dat moment niet. Vandaar mijn eerdere opmerking aan TS dat alles kanveranderen. Stel ze ontmoet een andere man die wel stabiel is en niet gesteriliseerd, dan is er misschien wel een kind mogelijk!

Maar nogmaals, ze heeft zelf aangegeven er niet voor te willen gaan en zich daarbij neer te leggen dus alles is nu nog zinloos, het doorpraten etc. Goede tips lijken me: blijf om je heen kijken, creatief bezig zijn. Misschien mag je een keer op de hond van de buren passen? Of vrijwilligerswerk op een kinderboerderij? Ik weet niet precies wat je leuk vindt. Maar het leven is wel meer dan een kind hoewel ik dat zelf ook wel lastig vind om soms uit te spreken. Want het is wel prachtig. Maar bij de pakken neerzitten is ook niet leuk. Ik heb een wat ouder kind maar pas nu ookregelmatig op buurkinderen en dat geeft ook vreugde!

8. Janna

Janna Fanatiek lid

Ik weet dat het heel moeilijk is om te zeggen: "volgens mij zat ik ernaast en had ik beter mijn mond kunnen houden". Je maakt de situatie nu echter alleen maar erger door tot in den treuren door te discussiëren, er allerlei rare argumenten bij te halen en te twisten over de definitie van 'willen', om maar niet toe te hoeven geven. Misschien moet je dit topic nog eens doorlezen met een kritische blik naar jezelf, kijken of je kunt begrijpen waarom iedereen toch zo heftig op jou reageert en daar voor jezelf lering uit trekken voor de toekomst.

9. Lanalanalana

21 okt 2016
    1.220
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik ben er ook brak van. En chagerijnig, moeite met alle dikke buiken momenteel, wil dolgraag nog een kindje, maar geen partner. Over ongewilde kinderloos gesproken.

10. Lanalanalana

21 okt 2016
    1.220
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ok dan richt ik me op de vraag die ze stelt: hoe ermee om te gaan? Ik zou zeggen:

- Vraag bij buren of familie of je op hun dieren mag passen. Konijnen, honden, poezen, allemaal even leuk. Misschien mag je zelfs wel als die mensen op vakantie zijn een paar dagen op passen!
    - Ga wandelen, schilderen, boetseren, leef je uit! Van creatief bezig zijn kan je soms zo gelukkig worden!
    - Ga naar een goede psycholoog die hier goed met je over kan praten!

11. Logan

Logan Niet meer actief

Ga lekker je eigen topic openen om je gal te spuwen zeg! Dit zijn toch twee totaal onvergelijkbare situaties?!
    Ga opgroeien joh, klein kind! Die respectloze reacties van jou altijd...

12. Sjaanbanaan

Sjaanbanaan Actief lid

2 jan 2017
    423
    26
    28
    En als ik nu voor jou praat net als dat jij dat voor ts doet in het geval van ongewenste kinderloosheid: lanalanalana, wil geen kind.
    Heb ik dan gelijk?

13. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Jij wil toch ook geen kind nu omdat je geen donor wilt?( Zie een ander topic van jou).

14. Chilll

Chilll Bekend lid

13 okt 2016
    550
    187
    43
    Vrouw
    MENS HOU NOU EENS OP!!!!!!!! Mijn god, ik word er gewoon agressief van.

On topic: TS, ik bewonder jullie keuze om niet voor kinderen te gaan echt enorm. Ik vind het de grootste vorm van liefde voor een kind die je je kunt bedenken. Ik hoop voor je dat je vrede kunt krijgen met het feit dat jullie geen kinderen kunnen krijgen, en op een andere manier alle geluk van de wereld vinden. Want dat verdienen jullie. Sterkte!

15. Sjaanbanaan

Sjaanbanaan Actief lid

2 jan 2017
    423
    26
    28
    Overigens inderdaad wel een totaal andere situatie!

16. manaolana

manaolana Niet meer actief

Ik denk het wel Sjaan. Want ze wíl geen donor dus dan zal ze wel niet echt een kind willen. Ze kiest er voor om niet nog een kind te krijgen, ze wil het nu dus niet.. ;);)

Negeerlijst werkt niet als iedereen haar vervolgens quote hahaha...

17. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Zullen wij het dan nogmaals over donoren gaan hebben? Want dan doen wij precies hetzelfde als wat jij tot in den treuren hier aan het doen bent!

18. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Mens, hou toch eens op! Wat een bizar figuur ben jij zeg. :x

19. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Sorry ts, geloof dat het aardig uit de hand loopt hier. 🙈

20. Sifra

Sifra Niet meer actief

Ja, en daarom is het beter om de rare reacties van lanalanalana gewoon maar te negeren...niemand die er wat aan heeft en ts al helemaal niet.

Deel Deze Pagina