Ik denk dat als iedereen gewoon lanalala negeert dat het wel goed komt met dit topic. Voor ts, ook ik vind het erg moedig dat jij en je man deze beslissing hebben genomen. Ik weet niet hoe dit voelt, maar ik kan me wel voorstellen dat de sterilisatie het voor je gevoel toch nog weer definitiever maakt. Dat is toch iets wat je geest met je doet, denk ik (zelf ken ik dat van het diagnose traject van mijn zoon, ook al weet je wat er uitkomt, toch voelt het als een klap als je dan die diagnose krijgt. Uiteraard een totaal andere situatie, maar wat er gebeurt in je hoofd als het dan ineens definitief is, is wel hetzelfde). En dan komen daar de zwangerschappen in je familie bovenop, ik denk dat het een rouwproces is en dat je jezelf daar ook de tijd voor moet gunnen. Qua verdere tips vind ik het moeilijk omdat ik niet in je schoenen sta, maar ik zag dat je ook al reacties hebt gekregen van andere vrouwen die dat wel staan.
Ook ik wil even uitspreken dat ik je heel moedig vind, TS. Verder geen tips, alleen veel succes en kracht toegewenst.
Ik vind de tip om een besloten groep te maken om hier met een aantal lotgenoten over te praten best een goede tip. Ik heb daar eventueel wel interesse is, als je me er tenminste bij wil hebben. Ik heb natuurlijk wel een dochter dus ik zal nooit weten hoe het is om ongewenst kinderloos te zijn, maar ik weet wel hoe een onvervulde kinderwens voelt. (Zie mijn eerste post in dit topic; reactie #8.)
Lieve mensen, ik ga vragen of ik dit topic dicht kan en ik ga inderdaad een besloten groep maken. Heel erg bedankt voor jullie bemoedigende woorden.
Ook ik wil even zeggen dat ik onwijs veel respect heb voor je! Een vriendin van mij heeft dezelfde keuze gemaakt, en zij heeft me ooit gezegd 'uit liefde voor een kind ben ik geen moeder geworden', en in mijn ogen is dat een grotere uiting van onvoorwaardelijke liefde dan waar veel ouders toe in staat zijn. Ik kan daar alleen maar veel respect voor hebben. Echte tips heb ik niet voor je, maar ik wil je veel sterkte wensen met dit acceptatie-proces en een dikke knuffel geven!