Ongewenst kinderloze vriendin vertellen over zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Marlena, 14 okt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.697
    4.306
    113
    noord holland
    Wat super lief dat je het op een goede manier wilde aanpakken, wat een fijne vriendin ben je.
    Je hebt informatie ingewonnen en daarna gekeken wat bij haar zou passen. Het simpelweg niet als vanzelfsprekend aannemen maar echt aan haar gevoel hebt proberen te denken. Dat is zoals je het iedereen zou wensen :).
    We zijn nou eenmaal allemaal anders, wanneer we dat van elkaar kunnen accepteren zonder oordelen helpen we elkaar.

2. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.677
    1.789
    113
    Afgelopen week had ik met die vriendin afgesproken. Toen ik binnenkwam voelde ik al dat ze zich super ongemakkelijk voelde. Ze heeft ook de hele middag niks gezegd over de zwangerschap. Verder was het op zich gezellig. Tegen het einde vroeg ik aan haar hoe zij het had gevonden dat ik haar had gebeld en of ze het liever op een andere manier had willen horen of dat het oke was zo. Ik had ook nog iets benoemd van: je hoeft echt niet alleen maar blij te zijn voor me want kan me ook voorstellen dat je er helemaal niet zo blij mee bent. En toen kwam ze gelukkig eindelijk los. Ze gaf aan dat nadat ze de telefoon had opgehangen ze super boos is geworden en de hele avond keihard heeft gehuild omdat ze het zo oneerlijk vond. Ook gaf ze aan dat ze mega jaloers is en zich echt heel kut voelt nu ik weer zwanger ben. Ondanks dat ze voor ons dan weer wel blij is. Ze had ook onze afspraak van afgelopen week willen annuleren omdat ze niet wist of ze het aan kon om me te zien.

Eigenlijk ben ik super blij dat ze dit allemaal heeft gezegd. Want het kan toch ook niet zo zijn dat het haar niks zou doen en ze alleen maar blij is voor ons? Als ik in haar schoenen had gestaan was ik helemaal niet blij geweest voor de ander maar gewoon alleen maar boos en verdrietig. Ben dus opgelucht dat ze dat ook eerlijk heeft durven zeggen. En ze gaf zelf ook aan dat ze blij was dat ze dat kon zeggen want uiteindelijk viel afspreken volgens haar ook wel weer mee en vond ze het best gezellig haha. Ik heb zoveel liever dat ze eerlijk zegt hoe kut ze mijn zwangerschap vind, dan dat de vriendschap straks doodbloed. Dat zou zo naar zijn.

Ik heb wel besloten niks over de zwangerschap te delen. Als zij er naar vraagt zal ik natuurlijk wel dingen delen of antwoorden geven. Maar zo lang zij niks vraagt ga ik er vanuit dat ze het liever niet wil horen.

spruitje80 vindt dit leuk.
  3. msm

msm Actief lid

31 okt 2020
    101
    44
    28
    Vrouw

Wat ben jij een fijne vriendin! En wat een mooie vriendschap hebben jullie.
    In mijn optiek (ik ben helaas nogal vaak die vriendin) kunnen blijdschap en verdriet naast elkaar bestaan. Het moeilijkste vind ik wanneer er een openbare aankondiging wordt gedaan bij veel mensen waardoor ik niet even de ruimte heb voor mijn eigen emotie, dit is helaas 2 keer gebeurt bij mij. Het feit dat je al zo stil staat bij jouw vriendin laat zien wat voor vriendschap jullie hebben.

4. Milou94

Milou94 Fanatiek lid

2 sep 2021
    1.310
    1.113
    113
    Vrouw
    Wat ben jij toch een lieve vriendin ❤️
    En proficiat met je zwangerschap!

Deel Deze Pagina