Vragen rust en regelmaat

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door cs1986, 16 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cs1986

cs1986 Actief lid

7 mrt 2013
    117
    4
    18
    NULL
    NULL
    Onze baby is nu 11 weken oud en wij passen rust en regelmaat toe:slapen-verschinen-voeden-knuffelen-spelen-slapen. Als hij zijn eerste voeding heeft gehad, gaat hij na een half uurtje weer naar bed. Aangezien hij de nachten doorslaapt is hij dan wat sneller wakker. Eigenlijk te vroeg om alweer gevoed te worden. Heeft iemand tips wat ik dan het beste kan doen? Evengoed verschonen en voeden? Of afwijken van het ritme, waardoor de voorspelbaarheid minder wordt?
    Aan het einde van de middag, rond zes uur wordt hij altijd wakker. Ik denk dat hij dan zijn huiluurtje heeft. Ook hier gebeurt het dan dat het te vroeg is om te voeden, maar dat ik hem ook niet in bed wil laten liggen huilen, omdat hij simpelweg te wakker is om nog verder te gaan slapen..l
    Ik hoop dat jullie mij tips kunnen geven?

Hieronder ons ritme ongeveer:
    07.00/07.30 verschonen, flesje, knuffelen en spelen
    08.00/08.30 naar bed
    09.30 wakker, wat te doen??
    11.00 verschonen, flesje, knuffelen en spelen
    12.15 slapen
    15.30 verschonen, flesje, knuffelen en spelen
    16.30 slapen
    18.00 wakker, wat te doen?
    19.00 verschonen, flesje, knuffelen en spelen
    20.00 slapen
    22.30 verschonen, flesje, knuffelen
    23.00 slapen tot volgende ochtend

Alvast bedankt voor het meedenken.

2. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als mijn dochter te vroeg wakker werd voor de fles dan ging ik een stukje wandelen, of deed ik haar in bad. Of gewoon lekker knuffelen. Als de flestijd dan in de buurt kwam gaf ik de fles, ik week dus echt weleens af van precies die 3 of 4 uur hoor.
    De handelingen bleven hier verder hetzelfde, altijd na de fles was het boeren even uitbuilen en naar bed. Het maakt niet uit hoelaat dat dan gebeurd, maar de handelingen achter elkaar zijn hetzelfde.
    Mijn dochter was vaak eerder wakker dan dat ze fles al mocht, dus ik ken het probleem. Vanaf 11/12 weken was dat ook ineens voorbij trouwens, toen ging ze ineens langer slapen tussen de flessen en doet ze nu nog (19 weken nu) dus uiteindelijk blijkt dat ze een vaster ritme krijgen,
    Komt vanzelf goed dus!

3. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is 13 weken en ik heb ook wel vaker dit probleem.
    We zijn ook bezig met ritme en voorspelbaarheid. Slapen, wakker, flesje, verschonen, knuffelen en spelen en naar bed. In de ochtend slaapt ze juist wel goed van fles tot fles. (Ze slaapt nog niet door).
    Maar de middag is een ander verhaal. Soms slaapt ze maar 45 min. Ik weet dan ook niet zo goed wat ik moet doen. Fles geven is te vroeg, maar ik wil ook niet helemaal afwijjen van ons ritme. En geef ik de fles te vroeg dan drjnkt ze ook niet goed. Dilemma hihi.
    Ze krijgt nog wel 6 flesjes dus ik geef haar om de 3 a 4 uur. Dus als ze eerdr wakker is, ga ik met haar spelen of knuffelen en dan geef ik haar rond de 3 uur de fles. Maar ja ik wil haarnook niet aanwennen om met een fles te gaan slapen.

Ons ritme ziet er zo ongeveer uit......is nog niet vast omdat de eerste fles steeds wisselend is.

Tussen 4 en 6:flesje en zo snel mogelijj weer naar bed.
    2e flesje: tussen half 9 en half 10.
    Dan naar bed en dan slaapt ze vaak tot het vokgende flesje. Dat is tussen 12 en 13 uur. Dan weer na ongeveer 90 min naar bedje. Vaak slaapt ze dan kort en is ze voor het volgende flesje wakker. Ik houd haar dan bezig en geef tussen 4 en half 5 flesje. Dsn weer bedje en dan slaapt ze de ene keer lang, dus tot de vokgende fles, maar vaak ook maar kort. Ze krijgt dan rond 19 uur of 19.30 de fles. Daarvoor vaak een badje omdat ze te snel wakker is. Rond 20.00 naar bed voor de nacht en om 23 u nog een droomvoeding.

Ik probeer haar dus bezig te houden maar ik heb dus ook bij 2 voedingen dat het ritme anders is.

Ik lees dus graag even mee voor tips.

4. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Ik lees even mee, onze dochter is 9 wk en wil overdag en 's avonds eigenlijk nauwelijks slapen in haar bedje, dus ze is altijd al ver voor de fles wakker en dan heb ik ook zoiets: wat doe ik nu?

5. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Wakker zijn is niet meteen fles... Baby laten spelen in de box of speelkleed. Op de buik leggen...oefe ingen doen.... Baby proberen ook alleen te laten "spelen"

Je moet wat extra aandacht geven dan, wat vaker wellicht... Maar lekker laten spelen... Speel es mee.. Badje doen, rondje wandelen, boodschappen doen...

Maar soms zijn ze na 45 min weer wakker... Eventje oppakken, knuffelen, terugleggen en soms gaan ze ook wel weer slapen...

Maar ook al is je baby wakker, gewoon in bedje laten liggen totdat ze Zich melden... Als ze niet slapen en toch rustig in bedje liggen rusten ze ook...

6. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Het ligt eraan of je baby tevreden is als hij/ zij beneden is.

Mijn ene dochter is echt een slapertje.
    Je legt haar neer en ze is vertrokken.
    De ander daarentegen moet altijd even jengelen en soms zelfs even huilen, ook tijdens de slaapjes.
    Dan begon ze ineens te huilen en ik haalde haar dan uit bed. Resultaat: een overstuur, oververmoeid meisje met een wanhopige moeder.
    Ik heb er toen voor gekozen om haar in bedje te troosten.
    Ik hoorde al heel snel aan haar huiltje wat ik moest doen, vaak was het even jengelen en dan viel ze vanzelf weer in slaap.
    Als ze echt huilde en ik had al een keertje getroost, dan haalde ik haar even uit haar bedje, in mijn armen, totdat ze gekalmeerd was en dan legde ik haar weer terug(maar ik bleef wel in haar kamertje).
    Je kindje moet weten dat het nog bedtijd is, maak geen oogcontact en praat niet te veel.
    Door dit zo toe te passen kreeg ik een heel ander kind.
    Ze sliep veel beter doordat ze leerde om zelf weer in slaap te vallen.
    Jonge baby's kun je niet verwennen maar wel gewennen.
    Ze hebben al heel snel door dat als zij huilen, jij komt (ik heb altijd wel getroost en ze inderdaad laten weten dat ik er voor ze ben, maar heb ook duidelijk gemaakt dat het nog echt slaaptijd was).

7. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Niet vergeten om pijn uit te sluiten!
    Maar als er echt iets aan de hand is dan hoor je dat wel hoor.

8. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter lag regelmatig ook gewoon wakker in bed. Ze vind haar bedje nu een heerlijke plek en dat komt deels (denk ik) doordat we haar soms gewoon lieten liggen en ze haar bed daardoor een prima plek ging vinden. Als ze niet huilde dan haalden we haar er dus niet gelijk uit

9. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

8 jan 2009
    772
    0
    16
    Kun je de regelmaat niet beter handhaven als je de fles geeft vlak voor hij naar bed gaat?

Dus wakker - verschonen - spelen - fles - knuffelen op de arm - slapen?

10. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Uhmm zich zelf laten vermaken?
    Ivan slaap overdag ook maar max 2 uurtjes achter elkaar terwijl er minimaal 4 uur tussen zijn flessen zit.
    In die tijd dat hij wakker is, speel ik met hem of vermaakt hij zichzelf prima!

11. cs1986

cs1986 Actief lid

7 mrt 2013
    117
    4
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties. Op zich slaapt ons zoontje prima hoor! Ik laat hem ook altijd zelf weer in slaap vallen als hij een rondje slaapcyclusbaby heeft gehad. Maar soms is hij gewoon uitgeslapen en te wakker om weer zelf in slaap te vallen. Zolang hij iet huilt laat ik hem inderdaad liggen en vermaakt hij zich prima. Maar op een gegeven moment is hij het zat en wil hij eruit. En aangezien de methode van rust en regelmaat beschrijft: wakker en uit bed betekent: eten, vraag ik me af hoe anderen dit doen als je kindje eerder wakker wordt omdat hij lekker klaar is met slapen.. Op een gegeven moment zal hij toch minder slaap nodig hebben en kun je het voorspelbare ritme niet meer goed toepassen lijkt me?

12. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mee eens. Mijn dochter is vaak ook wakker in bed, dan hoor ik haar lachen ofzo. Laat haar liggen totdat ze echt eruit wil.

13. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit vraag ik me ook af.

14. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar gaat je kindje dan niet wennen aan een flesje voor het slapen en zo straks alleen maar in slaap kunnne vallen na een flesje? Wat dat wil je voorkomen.

15. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    #15 MaMa, 17 aug 2013
    Laatst bewerkt: 17 aug 2013
    Ik worstel hirr soms ook mee maar aar het volgens mij om gaat is dat het regelmaat is welke volgorde mag je ook van je kindje af laten hangen.. dus bv wkkernspelen-verschonen-voeden-knuffelen-slapen kan ook..
    Spelen voor slapen is niet zo handig omdat ze dan vanuit iets actiefs naar slaap.moeten. flesje voor slapen kan maar dan keer je hem op de fles in slaap.te vallen maar als er nog knuffelen tussen voeden en slape Zit. is het wat ik begreep prima
    Nadeel van die volgorde us wel dat sommihe kindjes ye moe zijn om voldoende te drinken..

Deel Deze Pagina