Behalve als je zwanger bent, dan laat je je kop wel gek maken, lees maar terug in je geschreven tekst! Als je al wist wat je van plan was om te doen waarom kom je dan hier posten vraag ik mij dan af, zover ik weet wil iedereen hier zwanger worden en sommige moeten daar zoveel moeite voor doen. Dat is dan toch vragen om commentaar?! Bovendien ik moet er niet aan denken dat ik 1 van mijn 2 kinderen had geabborteerd omdat het ff niet uit kwam, alsof mijn zoon meer recht had om te leven of mijn dochter? Jij hebt een beslissing gemaakt die goed was voor JOU maar heb je er ooit wel eens bij stil gestaan dat het kindje misschien wel heel graag geboren had willen worden, oke dan maar wat minder goed dan maar wat minder rijk. Het kindje zou er net zo blij om zijn, en je leven is niet over met een kindje! Jij schreef jij wilt nog genieten van je leven, en je kindje dan? Die wou ook genieten van het leven, maar daar sta je niet bij stil want het gaat om jou! In mijn ogen hebjij zo iets van hehe probleem weeer opgelost.
Ik denk dat zij zich wel druk maakt om de reacties die hier gegeven worden want anders had ze niet terug gekeerd om nog wat te posten.
Hopefull: Kunnen we elkaar niet gewoon in de waarde laten? Jouw keuze is haar keuze niet, haar leven is jouw leven niet. Jij hebt keuzes gemaakt die in jouw ogen goed waren, en dat heeft zij ook gedaan. Daar heeft een situatie van een ander niks mee te maken. Jij leeft haar leven niet. Het is makkelijk oordelen als buitenstaander.
Tja hoe vervelend het ook kklinkt, maar we leven in nederland, hoe bedoel je geen plaats, kan niet, niet de juiste tijd? Ik was zwanger en kampte met migraine 1 a 2 keer in de week, niet erg ideaal met een kleintje, financieel zat het tegen, en wij kregen commentaar omdat we zo jong waren, ik 21 hij 19. We woonden niet bij elkaar, het was best wel een zware tijd, en ik kreeg een huil baby, was onzeker, maar het is wel gelukt, ik vornamelijk ik heb aan passingen gemaakt in mijn leven zodsat het wel kon, maar je moet ook willen!
zij heeft het volle recht om te beslissen wat goed is voor haar hopefull en denk niet dat dat kindje ook maar iets vraagt op dat moment. snap dat je tegen arbortus bent en dat is je goed recht net zoals het haar goed recht is om het te doen. toen ik zwanger was van mijn eerste heb ik er ook over gedacht om het weg te laten doen geloof me, is wel niet gebeurd en heb der ook geen spijt van maar moet eerlijk toegeven als ik toen niet zoveel steun heb gehad van mijn ma dan kan ik nu toch niet garanderen dat het goed was gekomen hoor. er zitten al veel te veel kinderen in weeshuizen en opvangcentrums door moeders die het niet aankunnen om een kind een deftige opvoeding te geven en denk niet die die kinderen daar ook om gevraagd hebben en er gelukkig mee zijn. zoals al eerder vermeld abortus hoort ook bij zwanger zijn en is niet de keus van iedereen maar is nog altijd wel een keus. ken ook mensen die niet zwanger kunnen worden of héél moeilijk en als ze dan beslissen om naar adoptie over te gaan nemen ze liever een kind uit het buitenland omdat het daar minder kost en minder lang duurt. ben ik ook niet mee akkoord want de wezen hier hun kansen zijn daardoor ook veel kleiner maar om nu een steen naar hun toe te werpen? nee doe ik ook niet want het is tenslotte hun keuze op den duur durft hier niemand nog iets zeggen over abortus of hun twijfels erond of niet en dat vind ik wel spijtig
Daar gaat het niet om, Ik vind het gewoon sneu dat niemand op komt voor het ongeboren kind. Het draaid te veel om ikke en het word makkelijk gemaakt, de normaalste zaak van de wereld. Ze moeten die abortuspillen uitdelen in afrika, kijk dan ben ik toch echt een voorstander, die kinderen lijden das pas echt heel erg sneu En waarompost ze hier als ze het al wist wat ze zou doen?
Je kan het ook anders bekijken: Juist omdat ze niet voor de baby kon zorgen, draaide het NIET om haar en heeft ze een keuze gemaakt in het belang van het kind. Ik ben blij dat we in Nederland wonen en er de mogelijkheid is om deze keuze te kunnen maken.
Mamadeluxe, wat wil je nou? Waar slaat dat nou weer op? We hebben een goede nette discussie..... Mogen we?
Nee dat meisje komt op voor haar keuze, en dat vind ik dapper van haar..als ze zich zou schamen of spijt zou hebben, zou ze ook niet meer hier op het forum komen. Iemand is in deze tijd meer zeker van een gelukkig leven, zwangerschap en moederschap.Alles word duurder, niet alleen bij jou maar jij had nog een partner om op terug te vallen als het even wat zwaarder werd. Je kan jou situatie niet met haar situatie vergelijken, die van niemand. Jullie oordelen over haar geschreven tekst hier, maar wie ken haar persoonlijk? wie weet precies wat in haar leven afspeelt of wat ze van vroeger heeft meegekregen?..niemand? Niemand schrijf hier alles op, toch? Wie schrijf, ow wij willen graag een kindje maar we hebben ontzettend veel schulden door de slechte economie. Of, ik wil graag moeder worden maar heb vroeger nooit de liefde gehad die een kind verdien dus hoop dat ik een goede moeder word? Laten we alsjeblieft ophouden met deze dame beschuldigen en eerst naar onszelf kijken, kan jij met trots naar alles kijken wat je in het verleden heb gedaan?
Het kind zei; mam je kan het niet aan, je moet eerst zelf leven dus aborteer mij? Leven heeft voor mij geen zin want het zal nooit waardevol worden?
Nou ja ik zit al flink een tijd op dit forum ( onder een andere nick maar kan niet meer mn w8woord van vinden ) en deze discussie heb ik al vaak voorbij zien komen en het draait op dezelfde verhalen over en over getypt uit, tot op een gegeven moment het meestal uit de hand loopt (omdat men elkaar de mening op wil dringen/de ander de mening niet kan accepteren) Ik dacht zelf dat er nogal wat informatie op dat forum te vinden was, misschien een blik in de realiteit van die vrouwen, hun realiteit is heel anders als die van een ander (die tegen abortus is), het is heel makkelijk praten vanuit je eigen situatie, inleven is eenmaal een moeilijk iets.
Mijnparner woont in de usa Niemand weet van te voren of zij goede ouders zijn, iemand die denkt het niet te kunnen kan er een ster in zijn en iemand die het denkt te kunnen kan flink falen, we weten het gewoon weg niet!
Een NETTE discussie? Ik vind dat Hopefull zich níet echt netjes houdt hoor.. Laat n ieder in zijn waarde, hoe moeilijk t ook is. Ieder zijn/haar keuze..
Ts vond dat ze niet in staat was om een kind op te voeden. Misschien was ze er geestelijk ook niet aan toe, wie weet. Wat haar motivatie ook was: het was haar keuze, en haar keuze alleen. Zij staat erachter. Dat is het belangrijkste
Nee ZIJ koos wat haar het beste leek, vind jij het in het belang van een kind dat ze bij een moeder geboren wordt dat haar achteraf niet aan kon, wilde, niet financieel kon onderhouden, een vader die haar niet wilde en misschien wel de moeder het leven heel moeilijk ging maken of continu het kindje in de verdere leven afwijzen? Is dat gezond, als je dat van te voren al weet voor een kindje? Lijkt me toch van niet...
Het is triest dat sommige vrouwen liever een kind op de wereld zien die niet welkom is, aan zijn lot word overgelaten en waarschijnlijk uiteindelijk door Jeugdzorg word weggehaald, en de eerste littekens op zijn jonge leven heb. Hoera dat is echt een oplossing want abortus mag niet, vraag mij af hoeveel van jullie hier zich hebben opgegeven om pleegouder te worden voor verwaarloosde kinderen aangezien abortus hier Not Don is..
gaat het toch niet om hopefull, heb respect voor jou manier en goed van je dat je het allemaal zo goed heb gekund maar dit is niet voor iedereen weg gelegd hé, niet iedereen heeft de sterkte en het karakter om dingen op te geven en het aan te kunnen en dat komt dan gewoon veel nadeliger uit voor het kind en geloof me het gaat der niet gelukkiger mee zijn. meestal komen deze kinderen niet zo goed terecht en lees je derover in de krant bij één of andere overval of moord enz... ik wil de kinderen niet te eten geven die daar zitten in die situatie enja der zullen wel mensen zijn die het een gemakkelijke manier vinden abortus maar er zijn er ook genoeg die het niet uit eigen belang doen en wie zijn wij om nu bv te weten dat de ts zo iemand is. ik ken haar niet maar geef mensen altijd de voordeel van de twijfel