Weet niet wat te doen..

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door Chulita, 12 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chulita

Chulita Lid

2 mrt 2007
    92
    0
    0
    hallo iedereen,

kwam ff me verhaal hier doen omdat ik niet weet wat ik moet doen.

ik woon (woonde) samen met me vriend misschien ex-vriend.
    ik ben ergens achter gekomen van me vriend ex-vriend en helaas zie ik geen toekomst meer tussen ons twee.
    het is nu zo dat ik het kindje alleen wil gaan opvoeden maar ik kan nergens terecht.
    niet bij me moeder of andere familieleden.Ik heb geen huis en ik ben studente dus ik krijg niet zoveel studiefinanciring om een huisje te kunnen huren.ik zou het huisje waar we nu in wonen wel kunnen betalen al kom ik wel erg krap te zitten..maar ik weet dat meneertje het huisje niet aan mij gaat geven zeg maar.
    me moeder woont 2 uur van me vandaan en waar ze woont zie ik het niet zitten ook niet voor me kindje en er is geen plaats in haar huis.

ik heb al zitten checken op het internet naar iets voor jonge moeders zoals mij..dat ze me kunnen helpen maar het is allemaal hetzelfde en ik zie mezelf ook niet in een vrouwenopvang zitten..tenzij het echt moet.

ik weet echt niet meer wat ik moet doen..
    ik weet dat ik bij me vriend weg wil want ik kan niet meer met hem leven en wanneer het kindje geboren is zou ik me nog meer aan hem ergeren ofzo .
    ik heb hem zelf nog niets verteld dat ik alleen verder wil en wanneer de baby geboren is dat ik mijn kindje alleen op ga voeden.
    hij heeft me ook een aantal keren zitten te bedreigen dat hij wel een rechtzaak tegen me aan zou spannen zodat hij de voogd krijgt over mijn kindje..nou dan kan je al na gaan hoe goed het gaat en laat staan als het kindje er is.

ik ben zelfstandig genoeg dus het is niet echt dat ik begeleiding nodig heb bij een huis..alleen naar het zoeken wel

heeft iemand nog tips waar ik naar toe kan bellen of iets dergelijks laat het me dan alsjeblieft weten.

Bedankt alvast

2. anom

anom Lid

7 sep 2007
    15
    0
    0
    geen tips hier, welveel sterkte gewenst.

3. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

ik zou zeggen ga naar een woonvereniging en leg hun je probleem voor misschien dat zij je kunnen helpen hier in almere hebben ze dat wel soort spoedwoningen je krijgt heel snel een huis in jou geval een 2 kamerwoning daarna kun je een uitkering aanvragen

ik zou ook even een fiom raadplegen en vragen of zij je kunnen helpen

sterkte meid

groetjes nathalie

4. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    wat je ook kan proberen weet niet of ze dat bij jou in de buurt hebben maar je hoort vaak dat wooncoperaties ook wel huizen verhuurt die eigenlijk gesloopt gaan worden over een aantal jaar en die verhuren ze dan voor weinig ivm krakers buiten te houden.

5. ikkuh

ikkuh Actief lid

3 sep 2007
    278
    0
    0
    a meid ga proberen een uitkerng aan te vragen
    ze helpen je wel.. ik ben zelf ook 19..(en alleen) en hier hebben ze een stichting jonge moeders..ga eens op internet kijken o f dat het by jou ook het geval is.. dat van my heet jarabee en je hebt er nog 1 ma ik kan niet meer op de naam komen
    ! komt wel goed...

6. emmyg

emmyg Actief lid

16 sep 2007
    172
    0
    0
    Misschien is het blijf van mijn lijf huis een idee.

Je kan daar een tijd blijven en helpen je aan een woning.

Het is niet alleen voor vrouwen die getrouwd zijn.

7. juutje79

juutje79 Lid

18 sep 2007
    13
    0
    0
    volgens mij zijn er ook opvang huizen voor tienermoeders... tenminste ik werk met jongeren, onder andere meiden , en wij plaatsen daar ook wel eens meisjes! die kunnen daar bevallen en wonen tot ze alles op een rijtje hebben. misschien is dat wat? succes verder ! liefs Judith

8. Angelina

Angelina Niet meer actief

Ik zou contact opnemen met Maatschappelijk Werk. Die kunnen je helpen en adviseren, en weten hoe en wat je allemaal moet regelen, en wat de mogelijkheden zijn.

Je ex-vriend heeft helemaal niks over jullie kindje te vertellen als jij hem het kindje NIET laat erkennen.Ouderlijk gezag en dergelijke kan hij mooi vergeten. Geen zorgen over maken dus. Als jij je kindje wel door hem zou laten erkennen dan heeft hij onderhoudsplicht en bezoekrecht, maar nog steeds geen ouderlijk gezag. Dat moet apart aangevraagd worden, en kan alleen aangevraagd worden wanneer hij het kindje erkent heeft.

Angelina

9. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Hoe komt het dat het niet goed meer gaat tussen jou en jouw vriend, jullie hebben samen gekozen voor de baby of niet?
    Of is hij vreemdgegaan? (Dit zeg je namelijk niet in je bericht)
    Persoonlijk vind ik dat hij wel het recht heeft om erkend te worden als vader, hij is tenslotte de vader en misschien wil hij heel graag de verantwoordelijkheid op zich nemen?
    Je bent jong, denk er goed over na, misschien kan je het nog redden met je vriend, het zou alvast beter zijn financieel.
    Ik zou persoonlijk nooit kiezen voor een kind als de relatie met mijn vriend niet goed zou gaan of als ik nog zou studeren en niet zou werken en niets heb om op eigen poten te staan. Maar dat is mijn mening.
    Veel succes in ieder geval.

10. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Dit klopt maar ik vind het wel een beetje erg om de vader er helemaal uit te bannen, misschien wil hij wel het kindje erkennen en er alles voor doen. Ik weet verder niet wat er achter haar verhaal schuilt maar ik vind het een beetje egoïstisch van haar om het kind helemaal alleen te willen opvoeden en dat terwijl ze geen poot heeft om op te staan.

11. Angelina

Uiteindelijk heeft ze gewoon de mogelijkheid om er voor te kiezen om het kindje wél of niet door de vader te laten erkennen.
    En aangezien ze zich zorgen maakte over de ouderlijke macht, en eventuele rechtzaken, wilde ik haar even geruststellen 8)

Of je het er nu mee eens bent of niet, ze heeft die keuze gewoon, en welke keuze ze dan maakt, dat is aan haar.

12. Angelina

En IK zou het persoonlijk heel erg fout vinden om bij een partner te blijven waar ik geen toekomst meer mee zie, alleen omdat het dan financieel beter zou zijn voor de kleine.

Ze kan het echt wel redden hoor, ook al heeft ze nu geen financiele zekerheid.

Vraag een uitkering aan, misschien bijzondere bijstand, schakel hulp in van maatschappelijk werk zodat je altijd ergens met je vragen terecht kunt.
    Wanneer je je kindje wél laat erkennen heb je in ieder geval recht op kinderalimentatie.

13. syllie21

syllie21 Lid

19 okt 2007
    53
    0
    0
    kapster
    hallo allemaal

allereerst moet ik zeggen dat ik het erg vervelend vind dat je zwanger bent en dat dan ook je relatie nog eens stuk loopt
    maar ik weet niet voor wie ik dat vervelender vind voor jou of voor de ongebore baby

als je 19 bent geloof ik best dat je zelstandig kan zijn maar wat je zelf al zegt is dat je eigelijk geen geld heb vor dit kindje dus dan ben je in mijn ogen niet zelfstndig genoeg

je zegt ook dat je het bij je moeder niet ziet zitten als zij jou wil steunen zou ik dat zeker met beide handen aangrijpen

en wat de vader betreft vind ik dat je hem al helemaal niet het recht mag afnemen zijn kindje te zien of te erkennne

klein vraagje:
    je baby krijg op zijn 4e (zeg maar een leeftijd) een ongeluk en heeft bloed nodig maar jou bloedgroep is niet de goede maar ze moeten die van de vader hebben en jij heb hem de eerste 4 jaar bij zijn kindje weg gehouden wat verwacht je dan van hem?

dit is mijn mening en ik weet best dat niet iedereen het er mee eens is maar dat maakt mij eigelijk niet zo veel uit daar is dan weer en forum voor

ik wil je wel succes wensen met je keuzes

syllie

14. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    uuhh bloedzakken genoeg hoor :(

15. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    haha, Sally, goed verwoord!

Ik denk dat je hulp moet zoeken in zo'n tienermoeders gebeuren. Je hebt geen geld, dus waar wil je een huis van huren....
    Weinig woningcorporaties geven nog voorrang aan meisjes die zwanger raken....dat is geen situatie buiten jouw schuld om.....maar ja, geen idee wat jouw vriend gedaan heeft...

Maar dus, al zou je een woning toegewezen krijgen, je krijgt nooit voor het hele bedrag huurtoeslag. Je bent verplicht zelf een bedrag te betalen.... Vroeger was dit 220 euro ongeveer, geen idee wat het nu is, maar ja, 220 euro per maand huur, voeding voor je kindje, kleertjes waar ze elke week uit groeien, je eigen levensonderhoud, gas, licht, water, enz enz...

Dus je kan wel naar een huis zoeken en zeggen verder zelfstandig te kunnen wonen, maar zonder geld wordt dat moeilijk...

Maar goed, ik wil je niet veroordelen en heb als bijna 30er makkelijk praten natuurlijk.... Ik zou het eens in het tienermamatopic proberen, misschien zijn er daar geweldige voorbeelden te vinden, want die zijn er gelukkig nog wel!

Succes en sterkte!

16. Chulita

Chulita Lid

2 mrt 2007
    92
    0
    0
    syllie,

ik hoefde je mening niet te horen..die kon je ook voor je houden, ik vroeg namelijk om tips of iets dergelijks.

17. Noor

Noor Actief lid

4 jul 2007
    255
    0
    0
    Sja Chulita... wat een rare vijandige reactie he? Sommige mensen vinden het zo belangrijk dat ze even kwijt kunnen wat ze kwijt willen dat het ze geen ruk kan schelen hoe het voor jou moet voelen.

Ik zou willen dat ik een goede tip voor je had. Sterkte. Het duurt misschien even voor je alles op een rij hebt, maar je kunt de klok niet meer terugdraaien en er komt ook echt wel een oplossing.

18. Chulita

Chulita Lid

2 mrt 2007
    92
    0
    0
    precies, ze moesten eens in mij schoenen staan pff..
    vraag er toch ook niet om in deze situatie te zitten

alles komt goed zodra ik alles op een rij heb zou ik een gelukkig leven lijden en zodra het kindje er is nog gelukkiger!

19. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Ik denk niet dat Syllie het verkeerd bedoeld, maar ze wil je ook erop wijzen dat het moeilijk is om een kindje op te voeden als je net zelf kan rondkomen van je studiefinanciering.Voeding, kleding, kinderkamer enz enz kost een hooppp centjes! Je zal na je zwangerschap weer naar school gaan neem k aan (anders heb je ook geen recht meer tot studiefinancering) dat betekend dat je tot het kindje haar/zijn 4de jaar HEDO opvang moet hebben. want je geef zelf aan niemand in je buurt te hebben, dus hele daagse opvang. Hier moet je ook een deel voor betalen, het grootste deel betaald de belasting wel met je mee.

Als je je kindje houd, zal ik zoals eerder vermeld hier je studie even op een laag pitje zetten en een jonge moeder uitkering aanvragen. Die kunnen je verder helpen met eventueel onderdak, je babyuitzet en begeleiden je verder na de zwangerschap met opvang als je wil verder studeren of werken.

In ieder geval heel veel sterkte meid, en hou ons op de hoogte :D

Deel Deze Pagina