ongewenste intimiteiten

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door kwebbel86, 14 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Klinkt heftig het onderwerp, is het denk ik niet. Ik heb op m'n werk het protocol gelezen over ongewenste intimiteiten. En er valt onder: roddelen, pesten !!
    Nu wordt er verschrikkelijk geroddeld op mijn afdeling, het is echt heel erg. Niet zo dat iemand n keer aan de beurt is maar dagelijks, structureel, in de pauze's, onder het werk, BIJ bewoners binnen, onder elkaar, in het rookhok, het is echt verschrikkelijk. Ik ben bij gaan houden wat er over wie allemaal gezegd word. Het klinkt misschien schijnheilig maar ik doe dus niet mee aan het roddelen. Ik hoor alleen alles van iedereen.

Nu ben ik natuurlijk ook aan de beurt met het roddelen, ik ben ook nog al eens het mikpunt. Het is zelfs zo erg dat ik bezig ben om iets anders te zoeken. Ik wil geen pispaal zijn! En het er over hebben? Ach het valt te proberen. Het wil alleen zo zijn dat ze dus gewoon niet luisteren en het wegwuiven (leidinggevende). Sterker nog: leidinggevende en praktijkopleider oordelen in functioneringsgesprekken over wat zij horen in de wandelgangen.

Moet ik het aankaarten? En zo ja, moet ik dan direct hoger gaan zoeken of ..... ? Het klinkt misschien goedkoop om dan een andere baan te gaan zoeken maar ik wil echt geen pispaal meer zijn. Ik krijg (in een ander topic ook beschreven) lullige diensten die ik niet wil maar wel moet doen omdat er 1) niemand anders is en 2) omdat ik niet meer kan ruilen met iemand anders. Ik wil geen diensten weigeren dus ik kom gewoon opdagen.

Pffff.....

2. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Pfff, lijkt alsof ik mijn eigen verhaal lees van een paar jaae geleden.
    Ik ben er inmiddels weg en ik ben daar dolgelukkig mee.
    Dus mocht je iets anders vinden, zou ik het wel weten als ik jou was.
    Heb verder ook geen tips. Zoals ik het lees zijn degenen die roddelen ook manipulatief en dat krijg je nooit veranderd.
    Succes!

3. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ik kan inmiddels een andere baan krijgen, het zijn vaste uren en veel meer structuur in het rooster. Ik ga het zeker aankaarten bij mijn leidinggevende dat ik het niet eens ben over de gang van zaken en dat ik dan dus heel snel weg kan zijn. Het is wel een nadeel: eerst kind wegbrengen, dan de fiets pakken en dan naar m'n werk als ik avonddienst heb daar. En anders moet ik de bus pakken en om kwart over 11 's avonds in de kou wachten op de bus. Scooterrijbewijs halen is een optie want de scooter staat al in de berging beneden. Hmm...
    Als ik blijf dan hoef ik maar 10 minuten te lopen naar mijn werk, het zit practisch haast om de hoek. Maar ja als je het daar niet meer naar je zin hebt...

4. happyrammetje

6 okt 2012
    64
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik ben bang dat je dat dat geroddel wel vaker voorkomt.. Vooral bij wat grotere bedrijven. Sommige mensen voelen zich er beter bij door over anderen te praten om zich zelf een gevoel te geven dat ze t beter hebben of juist interessant doen dat ze een zogenaamd interessant verhaal hebben over iemand.

Ik ben bang dat je niets aan het geroddel kan doen en je leidinggevende kan niet veel doen tegen de 'roddelaars'. We zijn ten slotte allemaal volwassenen. Ontkennen zullen ze zeker of ze zullen het zogenaamd niet zo bedoeld hebben. Natuurlijk kun je wel met met je leidinggevende hebben over dat je niet happy bent met je werkzaamheden. Daar zou wel wat aan gedaan kunnen worden. En als dat niet kan of als hij zegt je moet t hier maar mee doen, dan zou ik wel weggaan! Btw er wel van uitgaande dat er wel een paar 'normale' collega's tussen zitten.

Deel Deze Pagina