ongewild single zwangerschap.....

Discussion in 'Even voorstellen' started by glieveheersbeestje, Jul 11, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. glieveheersbeestje

Jul 11, 2009
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo,

ik ben een alleenstaand moeder. ik voed mijn kinderen al jaren alleen op, er is helaas geen contact met hun vader. ik kwam een gescheiden vader tegen, we kregen een relatie, hij wilde vader voor mijn kinderen zijn, en samen een nieuw kind. hij werkt in de zorg, studeert voor hulpverlener.
    ik zat in een zeer onrechtvaardige situatie, moeilijk, toch ging hij voor onze relatie. ik was erg eerlijk, hij beloofde een goed partner en vader te zijn, we besloten dat we graag een kindje wilden.
    nu ben ik in verwachting, en ivm de onrechtvaardige situatie is hij toch met onze relatie gestopt, met mijn kinderen, en wil geen vader voor ons babietje zijn.
    vreselijk.....ik heb geen familie, weinig vrienden en kennissen, dus moet veel alleen doen. mijn huis bv moet verder opgeknapt, de vader beloofde eea, maar niet dus...
    ik zoek maatjes, en advies mbt rechtsituatie; ik vind nl dat de vader moet participeren, zijn beloftes na moet komen , aan mij, mijn kinderen-zorgplicht- maar meer nog; de komende baby.
    ik vind het zwaar naar een advocaat te stappen, heb weinig fiducie in bv maatschappelijk werk of zo.
    wie weet waar ik het beste terechtkan, voor advies, steun, rechtsverlening? ik ben redelijk hoog opgeleid, werkloos, zachtaardig, moe vh strijden voor onze rechten.
    alvast hartelijk bedankt voor een antwoord!

2. R1lana

R1lana Fanatiek lid

Mar 24, 2009
    4,465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    jee wat erg zeg
    ik wens je het allerbeste toe welkom hier en gefeliciteerd met je zwangerschap

3. droombeebje

droombeebje Bekend lid

Jun 7, 2009
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom op dit forum.

Je zit in een heftige situatie zeg. Ik kan je alleen maar aanraden om uit te zoeken wat je rechten en plichten zijn. Misschien eens naar het juridisch loket/de rechtswinkel gaan om eens te kijken naar de jurische kant van het verhaal? In de wat grotere plaatsen/steden zitten die wel en je kunt vaak een eerste gratis adviesgesprek krijgen. En anders misschien toch eens naar het maatschappelijk werk, daar weten ze meestal ook wel de wegen. Sterkte ermee!

4. 1ste Wondertje

1ste Wondertje Niet meer actief

Wat een heftig verhaal zeg. Helaas weet ik zelf niet veel van alle rechten die een vader heeft. Maar het lijkt me als hij het erkent heeft, dat hij er aan vast zit. Of als jullie getrouwd waren, dan moet hij zowiezo zijn plicht doen.

Heel veel sterkte, en ik hoop dat je hier je steun vind.

xxx

5. sjan

sjan Fanatiek lid

Oct 1, 2008
    1,934
    1
    0
    Administratief/CRM medewerkster
    In Brabant
    jeetje wat erg zeg!!!

ik weet niet wat ik moet zeggen maar wat een zak zeg!!!

als je wilt praten mijn emailadres staat in mijn profiel verder kan ik je alleen maar heel veel sterkte wensen

knuffel

6. guusje99

guusje99 Fanatiek lid

Jul 7, 2009
    1,238
    1
    0
    Financiële dienstverlening
    Noord Brabant
    welkom op het forum :)

Wat een vervelende situatie voor jou en je kinderen, ik geloof goed dat je moe bent. Voor zijn kind aangaande, of hij het erkent of niet....hij is verplicht iig alimentatie te betalen.

Maar als je echt duidelijk antwoorden wil, kun je beter even een advocaat opzoeken. Als je rechtbijstand verzekering hebt, word dat vergoed en anders zijn er nog wel andere opties hoor.

Succes en sterkte!

liefs

7. 4days

4days Niet meer actief

Jeetje, wat een lastige situatie zeg! Ik heb zelf rechten gestudeerd, en mij lijkt dat je in jouw situatie het beste naar bureau rechtshulp kunt stappen. De tarieven zijn daar budget-gebonden, en met een minimum inkomen betaal je maar eenmalig 90 euro (althans dat was het een paar jaar geleden, misschien nu ietsje meer), dus dat is nog goed te doen. Alleen als je een rechtszaak verliest komen er extra kosten bij, maar dat zal de advocaat je van tevoren kunnen vertellen zodat je geen onnodige risico's loopt. Ik weet dat de stap voor veel mensen groot lijkt om naar een advocaat te stappen, maar het is veel minder eng dan je denkt. Je maakt gewoon telefonisch een afspraak en gaat een keertje (vrijblijvend) praten, en dan nemen jullie samen alle opties door. Dan kun je alsnog beslissen of je het wilt of niet.

Ik denk overigens dat je met het nakomen van die beloftes weinig kans maakt. Dat hij bijvoorbeeld voor je andere kinderen zou zorgen, of het huis opknappen. Maar wat je wel kunt doen is de juridische vaderschap voor je babietje laten bepalen (als hij de baby zelf nog niet erkend heeft), dan is hij op zijn minst verplicht om alimentatie te betalen.

Groetjes en heel veel succes ermee!! En je moet maar zo denken, jij krijgt er nu ook iets supermoois voor terug, een nieuw klein mensje! En hij weet niet wat hij allemaal mis loopt.

8. Maccy

Maccy Bekend lid

Dec 26, 2008
    513
    0
    0
    Hey meid, ik las je verhaal in een ander onderwerp, echt vreselijk. Mijn vriend is er ook vandoor gegaan, geen zin in de lasten. Lekker makkelijk praten altijd. Ik ben het eens met bovenstaanden, bel gewoon even rechtshulp, vraag een adviesgesprek aan. Deze mensen hebben echt veel ervaring met dit soort zaken (we zijn helaas niet de enigen in deze situatie) en kunnen je precies vertellen waar je staat. Je kunt me ook altijd een PB-tje sturen of emailen!

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Welkom hier! Ik denk dat je hier wel veel maatjes en adviezen kunt vinden. Ik zeg, kijk even rond in de verschillende onderdelen en je vind vast andere lotgenoten. Ik heb gemerkt dat er hier ook een hoop mensen zitten die verstand hebben van juridische regels, ofwel beroepsmatig, ofwel omdat zij zelf slachtoffer zijn geweest van een nare situatie.

Ik denk zelf niet dat ik je kan helpen, maar wens je toch veel succes. Ik hoop dat je hier op het forum de steun en adviezen vind die je nodig hebt.

10. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    3,029
    1
    0
    Je kunt 'm verplichten tot het betalen van alimentatie voor zijn erkende kind (je kunt eventueel een dna-test eisen via de rechtbank om hem juridisch te verplichten voor zijn biokind ali te betalen (indien hij draagkrachtig is), als hij niet erkend heeft), voor je kids uit 'n vorige relatie kun je alleen ali eisen als hij gezamenlijk gezag gekregen heeft over die kinderen en dan alleen voor dezelfde duur als het gezag tijdens de relatie geduurd heeft.
    Je kunt niet eisen dat hij omgang heeft met noch zijn biokind, noch zijn stiefkinderen.

Maar je moet je ook afvragen of dat wel in 't belang van de kinderen zou zijn.... Of rust in je gezin terugvinden, stabiliteit genereren niet belangrijker is dan hem te dwingen tot iets wat hij duidelijk niet wil... Misschien doe je je gezin veel meer leed aan door hem persé aan zijn loze beloftes te willen houden...

Ik heb toen mijn dochter zes maanden was mijn relatie beëindigd, door een hoop ellende veroorzaakt door mijn ex, waarna mijn ex besloot niets meer met mij en onze dochter te maken te willen hebben. Hij zag zichzelf niet in 'n gescheiden situatie...
    Ik ken 't klotegevoel dus maar al te goed, wat moet je je hulpeloos en verraden voelen.

Sterkte ermee!!

11. qnrm

qnrm Lid

Jul 20, 2009
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi en welkom ik zit in een soortgelijke situatie
    Dus als je er over wilt praten,kan je mij ook een berichtje sturen

12. muisjes

muisjes Lid

Jul 20, 2009
    13
    0
    0
    ik mag jou een handje geven, ik zit ook in zo een shitsituatie, alvast een hart onder de riem van een lotgenoot.

13. Maidin

Maidin VIP lid

Jan 24, 2008
    8,121
    0
    0
    manus-van-alles
    Thuis
    wow dat is heftig... Vervelend dat het op deze manier moet gaan. Dikke knuffel en heel veel succes...

Share This Page