Ongewone stellen/gezinnen.

Discussion in 'De lounge' started by Draagmoeder1976, Sep 9, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

May 4, 2012
    3,184
    16
    38
    Tja als ik er aan denk dat mijn dochter als ze 18 is met een oude man thuis komt dan begin ik nu al te janken eerlijk gezegd.
    Daar mag ik gewoon voor uit komen toch? Laten we eerlijk zijn dat het een mega groot leeftijdsverschil is.
    Als ze 17 was geweest dan was de man ineens een pedofiel omdat ze dan minderjarig was;)
    Ik vind je als 18 jarige nog een kind, al ben je dan misschien iets wijzer voor je leeftijd.
    Een man van bijna 60 vind ik oud. (mijn eigen vader is net 50!) als die nog op 18 jarige meisjes vallen vind ik dat eerlijk gezegd een beetje eh.. vies:)

Vaak is het ook zo dat zo'n meisje een vaderfiguur zoekt. En van een vaderfiguur kan je ook houden, maar is denk ik wel anders...

2. IS88

IS88 Fanatiek lid

Jul 8, 2012
    1,133
    1
    38
    NULL
    NULL
    het enige ongewone wat ik kan bedenken is dat wij relatief jong getrouwd zijn: 21 en 22 en nu 4 jaar later ben ik zwanger van ons eerste kindje. Daarnaast zijn we allebei hoog opgeleid en ben ik dus volgens sommigen errug jong zwanger met 25jr.

3. soeza

soeza Niet meer actief

Oh maar ik begrijp je wel hoor :)
    Ik zou denk ik ook wel even moeten slikken als mijn 18 jarige dochter thuiskomt "Nou, dit is hem dan"
    Maar aan de andere kant, liefde valt niet te kiezen...

4. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

May 11, 2013
    2,604
    3
    38
    Ik vind het eerlijk gezegd ook geen vreemde vraag,
    Ik bedoel, hoevaak komt het (in nederland) voor dat er stellen zijn met zo'n groot leeftijdsverschil?
    Ik zie het eerder als belangstelling hoe mensen zo bij elkaar gekomen zijn. Daar hoeft echt nog geen vooroordeel aan te pas te komen, dat is maar net hoe je het zelf opvat.

5. Koon

Koon Niet meer actief

Wij zijn echt het meest standaard gezin ever!

Niet getrouwd (ook niet meer abnormaal tegenwoordig)
    Beide blank, bruine ogen, bruine haren (nouja, vriend beetje grijs inmiddels)
    Ik 27, hij 31
    Ik 1,73m, hij 1,90m
    Beide slank postuur
    Ik werk 30 uur, hij 40 uur
    1 zoontje van 14 maanden
    Koophuis (rijtjeshuis met aangeharkt tuintje)
    Modaal salaris, 2 auto's (1 boodschappenwagentje en 1 gezinsauto)
    Beide geen tatoeages, piercings of opvallende kapsels
    Geen excentrieke kledingstijl
    Ik druk, hij rustig
    Ik georganiseerd, hij chaotisch
    Beide redelijk intellectueel onderlegd

M.a.w. Je loopt ons in de stad zo voorbij.

6. Maanhaasje

Maanhaasje Actief lid

Aug 12, 2013
    217
    0
    0
    Soundfullness Therapeute
    Oegstgeest
    Ik Nederlands, vriend Franstalige belg (ontmoet in Zuid Frankrijk)
    Bijna 5 kinderen
    Ik redelijk alternatief, redelijk wat tattoo's, compleet andere denkwijze dan de meeste mensen.
    Hij een militair van 34 die al met pensioen is :D
    Beide vegetarisch en boomknuffelig.
    Denk wel dat we een apart koppel zijn haha

7. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

34 en met pensioen? bedoel je uitkering? ik dacht dat pensioen voor oude mensen was. ben wel nieuwsgierig:D?

8. Blemma

Blemma Fanatiek lid

Mar 11, 2013
    2,472
    16
    38
    Female
    Verpleegkundige in de wijk
    @enfermera bij mij op het werk wordt er niet moeilijk gedaan om mijn tattoos. Heb een grote op mijn onderarm en een kleintje op mijn pols.
    Patiënten vragen er wel vaak naar.

@leeftijdverschil.
    Het klinkt idd wel als een groot verschil maar ik ken de beide personen en situatie niet en zal er niet over oordelen.
    Opzich zit er weinig verschil in of iemand van 18 nou met iemand van 30 of 50 gaat. De haarkleur misschien.

@jongmoeder. bleg hier was de vk ook al zo van dan moet je naar die tienermoedermeetingen en misschien een maatschappelijk werker voor ondersteuning???
    Uhm zo jong ben ik nou ook weer niet.

9. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Hahaha erg, ze hebben gewoon een standaard beeld bij tienermoeders. Hier vroegen ze bij het cb de eerste keer ook of vader nog wel in beeld was.

10. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    1,795
    0
    0
    Oh dat zijn zulke flauwe vragen van het CB. Ik was 23 toen zoon (te vroeg) werd geboren. Hij lag in het ziekenhuis en zij kwamen thuis praten... Eerste vraag was of het wel gepland was en of mijn partner de vader is?! Nou, daar kon ik even niet om lachen zal ik maar zeggen! :)

11. Zonn

Zonn Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    1,170
    253
    83
    NULL
    NULL
    We voelen en gedragen ons heel burgelijk, maar worden weleens geconfronteerd met onze 'ongewoonheid'.
    Man Marokkaans, ik Nederlands en we vormen een Islamitisch gezin.

Man universitatair opgeleid en ik HBO...alsnog heb ik al meerdere keren folders, advies of iets dergelijks gekregen over voorleesclubjes of taalstimulerimg voor kinderen van allochtone ouders:$:x
    Dan voel ik me net zo beledigd als een (bewuste) jonge moeder die als onwetend ongepland tienermoedertje behandeld wordt.

Kraamhulp wilde zelfs onder het kopje 'bijzonderheden' in het overdrachtformulier naar het consultatiebureau schrijven 'moeder is Nederlands en bekeerd tot Islam'.
    Nou toen zakte mijn broek echt af?!!!;)
    Toen ik vroeg wat haar haar argumentatie was om dit zo specifiek te moeten vermelden, kon ze niks sterkers bedenken dan de mogelijke taalachterstand bij een kind met een allochtone ouder!
    Hahaha die volgde alleen de theorie en was even vergeten dat in de praktijk bleek dat mijn man de Nederlandse taal perfect beheerst.
    Hoezo meteen een stempel drukken:x

12. Zonn

Zonn Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    1,170
    253
    83
    NULL
    NULL
    @maanhaasje, je man 34 en al met pensioen! Wat geweldig! Tenzij er een vervelende reden aan ten grondlag ligt ofzo...
    Boomknuffelig:D

13. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

#173 Klaproos, Sep 10, 2013
    Last edited by a moderator: Sep 10, 2013
    grappig,dat is hier ook zo. Maar dit is echt te raar en te erg om op te schrijven en ik wil niet dat mensen mij herkennen.

Mijn lief en ik zijn beiden niet zo heel burgerlijk. We gaan naar festivals en concerten en hij heeft lang haar. En ik heb op mijn 36e nog steeds geen kind en dat vinden mensen wel raar. Oh ja ik heb een chronische ziekte die mijn leven behoorlijk verpest maar aan de buitenkant zie je niets. Dat vinden mensen dus echt HEEL raar;)

14. sjorsje

sjorsje VIP lid

Aug 17, 2007
    11,361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Hier niet zo bijzonder, ik 34 (1,63), man bijna 42 (1.84), alleen de kindjes zitten een beetje dicht op elkaar qua leeftijd.

15. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Oh wat erg!! Niet van hoe gaat het met de kleine en hoe gaat het met jou?
    Hier trouwens ook vaak opmerkingen over leeftijd,laatst nog van de assistent van de huisarts toen ze mn geboortedatum moest weten,oh dan ben je ook een jonge moeder,heb haar gezegd dat ik jong leek omdat veel vrouwen pas LAAT moeder werden.(geen aanval op moeders die ouder zijn dan ik met mn 23)

16. medinalil

medinalil Bekend lid

Mar 25, 2013
    799
    1
    16
    @ Zonn,hier ook meegemaakt...maar dan een vrouw van het consultatiebureau...die gaf aan dat mijn kind(half marokkaans)waarschijnlijk een laag iq heeft omdat mijn man marokkaans is!!!! nou te gek woorden..

man marokkaans, ik nederlands
    8 jaar samen en op me 22 ste getrouwd en 1e baby....
    hij donker,bruine ogen/haren, ik licht, blauwe ogen/blonde haren.
    baby licht en blauwe ogen maar donkere haren....

17. jaylinn

jaylinn Lid

Aug 26, 2013
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    '

Jeetje van het laatste schrik ik wel een beetje. Ben 11 week terug bevallen, en wil graag een mirena spiraal laten plaatsen maar als ik dit lees dan heb ik mijn twijfels...

Bij ons is het zo gegaan. Ik ging in 2010, samenwonen met mijn vorige vriend waar ik 3,5 jaar een relatie mee had. In december gingen we uit elkaar. Heb toen een relatie gekregen met mijn buurman, 5 maanden later gestopt met de pil. In november 2011 zwanger geworden, maar helaas een miskraam :(. Weer geprobeerd om zwanger te raken, na een jaar pas weer zwanger geworden. En sinds 11 weken trotse moeder van onze prachtige dochter. Mijn vriend is 27 en ik 23. Hij komt uit een normaal gezin ( vader, moeder en zusje) goede jeugd gehad. Ik niet. Vanaf mijn 9de uit huis geplaatst met mijn zusje. Na 5 maanden werd mijn zusje naar een ander gezin geplaatst en ik ook. Mijn verleden heeft gemaakt hoe ik nu ben. Heb het er soms nog moeilijk mee. Maar we genieten nu volop van onze dochter :)

18. mamavanmenno200

mamavanmenno200 Fanatiek lid

Oct 16, 2012
    1,674
    0
    0
    Steenokkerzeel, BE
    vooral dat laatste vind ik mooi gezegd, en dat is wat mijn mama onlangs nog heeft gezegd tegen mij :)

mijn man staat namelijk vol met tattoos (2 sleeves, borstkast vol.. en plannen op uitbreidingen naar rug... ;) )
    mijn grootouders hebben het er echt niet voor, en zeggen wel vaker wat doet onze kleindochter met zo'n half getattoëerde man?! dus laatst zei mijn mama ook liever iemand met veeeel tattoos dat goed is voor haar, dan een afgeborstelde persoon die haar slaat ofzo...

19. wheelie

wheelie Bekend lid

Apr 11, 2013
    782
    0
    0
    hier niet echt bijzonder.

ik 23 man 33 (kregen een relatie op 16 en 26 jarige leeftijd)
    getrouwd
    2 kinderen (jongen en meisje) met 13 maanden leeftijdverschil
    man gezond ik rolstoelgebonden

20. draga

draga Fanatiek lid

Feb 4, 2010
    1,657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land
    Ik ben heel speciaal en mijn man doodnormaal:D
    verder geen bijzonderheden.

Share This Page