Wij gaan voor ons 2e kindje. Afgelopen dinsdag/woensdag eisprong gehad. Woensdag een knallende ovutest die ik nog had liggen. Ook geklust in deze dagen. Nou is het zo dat ik altijd mij ei voel. De ovutesten die ik dan op dat moment gebruik zijn op dat moment ook altijd knallen. Kan niet missen dus. Nu voel ik sinds gisteren kleine steekjes voornamelijk rechts in mijn buik ter hoogte denk van mijn baarmoeder. Aangezien ik graag alles weet en onder controle heb (wat hier niet kan) ben ik benieuwd of diegene die eerder zwanger zijn geweest of dat nu zijn deze steekjes in het begin na eisprong herkennen? Van mijn 1e weet ik het niet meer. Natuurlijk pas over een kleine 1,5 week meer duidelijkheid, maar geduld hebben is lastig
Woensdag knallende ovulatietest is uiterlijk vrijdag je eisprong. Binnen 48 uur na positieve ovulatietest vindt je eisprong namelijk plaats. Je eisprong denken te voelen (drukkend gevoel, steken), is totaal onbetrouwbaar. Veelal is het de laatste groeispurt van je follikels waarna na een paar dagen pas je daadwerkelijke eisprong plaatsvindt waar je niks van merkt. Ik dacht ook altijd mijn eisprong te voelen, maar uit ontelbare inwendige echo's is gebleken dat mijn eisprong later was dan ik dacht. Door er maar van uit te gaan dat het je eisprong is wat je voelt, loop je het gevaar op de verkeerde momenten sex te hebben waardoor een zwangerschap juist uitblijft. En zo kort na je eisprong (als je het over afgelopen woensdag heb, terwijl ik juist denk dat uiterlijk vandaag je eisprong nog kan komen!!) iets merken van een mogelijke zwangerschap, is totaal onmogelijk. Daarvoor moet de bevruchte eicel zich eerst nog innestelen. Innesteling vindt 5 tot 10 dagen na eisprong plaats. Vanaf dat moment maak je HCG aan en kun je mogelijk iets gaan voelen. Hetgeen je nu voelt, wordt veroorzaakt door het hormoon Progesteron wat je standaard aanmaakt na eisprong. Succes met testen over een kleine 2 weekjes! (En ik zou vandaag dus sowieso nog sex hebben...)
Je schrijft dat je di/woe je eisprong hebt gehad en dat de ovu test knalde woensdag. Dan heb je pas op zijn vroegst donderdag maar hoogstwaarschijnlijk vandaag je eisprong je. De ovu test geeft de lh piek aan, hierna springt het eitje na 24 tot 48u gemiddeld. Ik denk dat de steekjes die je voelt de laatste groeispurt van het eitje is en de eisprong vandaag is. Morgen, zaterdag zou ik pas als 1 dpo tellen want met een lf van 14 of 15 ben je over 1.5 week nog niet ongi. Ik zou het nog gezellig maken!
Wil niet TS haar topic verstoren, maar mijn positieve ovulatietest was zondag en heb sinds gisteravond en vandaag nog steeds een zeurend trekkend gevoel.. Lijkt wel of mijn baarmoeder uit elkaar getrokken wordt zeg maar zo voelt het nu. Wat kan dat dan zijn? Aangezien normaal gesproken de innesteling tussen de 5 en 10 dagen is.
Deze maand vond mijn ovulatie plaats op de dag van de positieve test. Dus mocht dat bij jou ook het geval zijn, dan kan je vandaag op 5 dpo zitten.
Zou best kunnen, want hij was zaterdagavond al tegen de piek aan scheelde toen al niet veel meer. Toen zeiden hier een paar ook al dat ik hem als positief mocht beschouwen.
Dank. Als jij er al zoveel ervaring mee hebt geloof ik het wel. Wel vind ik het raar dat als je ovutest positief is later je eisprong plaatsvind. Maar we gaan het komende dagen zeker gezellig maken Spannend @Snies ook afwachten
Als je de bijsluiter leest van ovulatietesten staat beschreven dat het eitje niet springt als de test positief is. Zo werken de testen. De test meet de lh piek, niet de eisprong. Het LH zet het springen van het eitje in gang.