1. Fijn dat jullie dit bespreken in een topic van iemand die WEL moeite heeft om haar gewicht in de hand te houden. Getuigt van veel respect en begrip voor iemand z'n probleem zeg. 2. Dat je niet veel aankomt betekent niet dat je niet dichtslibt van binnen en je je dalijk druk mag maken om zwangerschapssuiker / te hoge bloeddruk / te hoog cholesterol etc. @ts het is lastig, probeer je calorieën in een appje bij te houden, misschien dat je daarvan 'schrikt' en toch kan proberen iets meer balans te vinden. Ik heb bijvoorbeeld een popcornmachine, daar kan ik een enorme bak popcorn mee maken voor maar 150 kcal ofzo. Ipv een klein schaaltje chips waarmee je al op 250 kcal zit. Probeer donkere chocolade te nemen (> 75% cacao). Hierdoor wordt mijn craving naar chocola iets verminderd, terwijl ik maar een klein stukje neem en niet meteen een hele reep wil haha en het is sowieso beter voor je Probeer voor jezelf nu de grens te trekken. Wat er de afgelopen weken is aangekomen kun je niet meer terugdraaien, maar je kunt er vanaf nu wel een rem op zetten (en dan bedoel ik niet de hele dag aan de worteltjes ) en proberen gezondere keuzes te maken. Vaak is het even een paar dagen doorbijten, maar is het daarna makkelijker vol te houden
TS vroeg of meerdere mensen zichzelf herkennen in het willen snoepen en ongezond eten en ja bij mij is dat ook het geval. TS heeft geen overgewicht geeft ze zelf aan, dus zie niets verkeerd in dat wij aangeven hetzelfde te hebben?
Lees de openingspost nog eens Daarin gaat het wel degelijk over teveel aankomen en zich dik voelen. Ik snap dat jullie het absoluut niet verkeerd bedoelen, maar het komt op anderen wel een beetje vervelend over die er wel meer op moeten letten. En ik raad je echt oprecht aan om zelf ook op te letten, zoals gezegd is het niet alleen het uiterlijk dat ermee veranderd, veel vet eten kan natuurlijk ook een hoop andere dingen veroorzaken.
Het geen waar ik enorm moeite mee heb is om mijzelf van lekkere/leuke dingen tegen te houden. Ik kan dat niet en eerlijk gezegd moedig ik onbewust andere om ook lekker te doen waar je je goed bij voelt. Ik weet dat er mensen zijn die enorm veel op voeding letten om 'gewoon' gezond te leven. Maar als je zwanger bent is het toch even anders, of zie ik dit verkeerd? Sommigen hoeven niet eens veel te eten om veel bij te komen tijdens hun zwangerschap (vocht), dus mijn reactie is eigenlijk puur eet lekker waar je zin in hebt. De kans op zwangerschapsdiabetes is bij mij enorm hoog omdat dit bij familie voorkomt, ik hou van zoete thee, zoetigheidjes etc etc. Maar eerlijk gezegd niks houd mij tegen (misschien als het me overkomt dat ik anders piep) Maar ik hou het wel in me achterhoofd, thanks!
Herkenbaar. Ik was al wat te zwaar voor ik zwanger werd (mmm en emotievreter zijn geen goede combi) en nu door de misselijkheid ook veel moeten eten en dan merk ik ook dat ik naar ongezond grijp. Ik denk dat ik nu zo'n drie kilo aangekomen ben en durf niet meer op de weegschaal omdat ik bang ben dat ik nu over de 80 ben gegaan . Overigens ben ik de vorige keer in totaal maar 12 kilo aangekomen en vlogen de kilo's er ook meteen weer af maar met dit gesnaai... ben ik bang dat het wel wat meer wordt dan 12.
Mijn oog valt nu pas op dit topic, maar ik moet toch nog even reageren. Bij mijn tweede dochter- wetende dat het mn laatste zwangerschap zou zijn (we wilden er maar 2), had ik precies hetzelfde! Uiteindelijk had ik niet de discipline en ben ik ruim 28 kilo aangekomen (incl baby). Ik ben klein en normaal licht en kwam ruim 50% van mijn eigen gewicht aan. . Ergens dacht ik dat met bevallen en bv alles er zo weer vanaf zou vliegen. Echter, een week na mn bevalling woog ik nog steeds 20 kilo meer dan ik normaal woog. Ik baalde daar zo ontzettend van, dat ik als een idioot ben gaan lijnen. Eerste maand nog niet zo erg, omdat ik nog bv gaf, maar toen ik daarna door omstandigheden moest stoppen met bv heb ik mezelf nog 3 maanden lang op een gezonde manier uitgehongerd (alleen groente fruit en paar nootjes of wat eiwit of magere yoghurt) en ging ik elke dag 3 uur lang lopen met mn nieuwe dochertje (kon zij lekker buiten slapen en ik calorieen verbranden). Toen ik na 4 maanden weer aan het werk ging, woog ik 1 kilo minder dan voor ik zwanger was. Uiteindelijk ging het afvallen door die rare nieuwe baby periode eigenlijk heel makkelijk. Ik vond het veel makkelijker dan normaal om weinig te eten en ben erg blij dat ik het gedaan heb zoals ik het heb gedaan. Tijdens mn zwangerschap heb ik heeeeeerlijk kunnen genieten van bonbonbloc, tony chocolony, frietjes en foute snacks (ook groente en fruit uiteraard) en daarna kon ik mezelf 4 maanden lang goed voelen over hoe stoer ik aan het afvallen was . Kortom, het werkt vast niet voor iedereen, maar soms is het helemaal niet erg om er even aan toe te geven in zo;n bijzondere tijd als je zwangerschap.
Ik heb bij mijn zwangerschap toen vooral in het eerste trimester heul veul behoefte gehad aan snoep en zoetigheid, terwijl ik normaal juist meer van hartig ben. Ik had toen met mezelf de afspraak gemaakt dat ik het eerste trimester los mocht gaan, en daarna weer een betere balans zou zoeken. Uiteindelijk nog iets van 33 kilo aangekomen, maar dat kwam helaas door enorm vocht vasthouden. Dus uiteindelijk me voor niks ingehouden betreft het aantal kilo's aankomen Overigens ook 2 keer getest op suiker (ook omdat mijn moeder suiker heeft gehad), maar beide keren negatief. Wellicht een idee om met jezelf af te spreken dat je 1x per dag iets lekker mag? Zodat je iets hebt om naar uit te kijken, maar niet de hele dag ongezond eet of snoept?