Inleiden en hoge bloeddruk

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Jasnoo, 21 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jasnoo

Jasnoo Lid

9 nov 2010
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste,
    Over 2 weken word ik i.v.m. onder andere een hoge bloeddruk ingeleid. Ik slik voor de bloeddruk 2x daags Adalat Oros 30 mg. Nu is de bloeddruk weer aan het stijgen (was vanmorgen bij de internist 150/100 en hij gaat overleggen met de gyn. over de vervolgstappen) en vraag me dus af of je met een zo'n hoge bloeddruk kan bevallen of dat er nog extra medicijnen tijdens de bevalling gegeven kan worden.
    Ik hoop dat je me kan helpen - ik maak me best wel zorgen en zie het eigenlijk niet zitten om nog meer medicijnen te gebruiken (zoveel nare bijwerkingen).
    Groet,

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Jasnoo,

als je bloeddruk zo blijft stijgen ondanks de medicatie heb je kans dat ze toch eerder gaan inleiden dan over 2 weken. Het beste medicijn tegen hoge bloeddruk is de zwangerschap opheffen door te bevallen! Het gaat buiten mijn expertisegebied om iets over die medicatie te zeggen. Overleg morgen even met de dokter, die moet je vraag kunnen beantwoorden.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina