Korst na hechten na 3 maanden nog niet weg.

Discussie in 'De lounge' gestart door edelweiss, 15 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hoi allemaal ik zoek even ervaringen ik heb een gat in mijn hoofd gehad
    3 maanden terug netjes gehecht door de huisarts. Maar nu is het nog steeds een dikke lelijke korst. Ik heb net wat zitten pielen maar zo gauw ik er aan kom bloed het. Zit die wond dan nog steeds niet dicht?

Wat kan ik hier aan doen de korst is dik en hij lijkt alleen maar dikker te worden.

2. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Misschien even langs de huisarts.

3. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Die is van het kaliber niet zeuren. Toen ik na 7 dagen een ei van 6 cm op de wond had en het heet voelde moest ik maar betadine erop doen

4. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik weet niet hoe oud je ben, maar ik merk dat nu (ik ben 25) mijn wondjes/wonden/sneeen/blauwe plekken/etc. veel minder snel helen als toen ik 18 was.

Als het een diepe wond was die gehecht moest worden, volgens mij kan dat echt even duren.

Als je twijfelt kan je altijd de HA bellen of langs een doktersassistent lopen en vragen of de wond er goed uitziet?

5. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Dan zocht ik me toch een andere huisarts:$

6. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Terug gaan en anders een andere HA zoeken... NA 3 maanden moet toch zeker helemaal genezen zijn

7. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Je kunt ook wat meer eiwitten eten. Die bevorderen het herstel van wonden.

8. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

3 maanden?

Dat is wel bizar lang. Moeilijk te hechten ook, want de huid is daar zo dun, er zit daar ook geen vet. Onze ha plakt een gat in het hoofd.

Maar het zal wel zijn gaan wijken, want anders heb je geen korst. Hoe ziet het eruit? (Man of kind laten kijken).

De hechtingen waren zelf oplosbaar? Dat kan wel heel lang duren hoor voordat die helemaal verdwenen zijn.

Ik zou ook terug gaan naar de ha, omdat het bloedt als je eraan zit.

9. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    oh zus... wat heb je nu weer gedaan :O

10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.304
    16.705
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Een korst die 3 maanden blijft zitten is niet normaal.
    Ik ben zelf dokters assistente en wij hechten ook wonden op het hoofd mits ze dusdanig klein zijn dat we ze kunnen plakken.
    Op het hoofd gebruiken we geen zelf oplosbaar hechtmateriaal.
    Hoe was de wond nadat de hechtingen waren verwijderd?
    Pasgeleden had ik een meneer die een week eerder een flink gat in zijn hoofd bij ons had laten hechten en bij verwijderen van de hechtingen sprong de wond open en hebben we er 1 nieuwe hechting in gedaan.
    1 week later verwijderd en het zag er keurig uit.

Wat bij jou aan de hand zou kunnen zijn is dat ze wellicht een hechting of knoopje hebben laten zitten en dit gaat ontsteken.
    Het is lichaamsvreemd materiaal en daardoor krijg je een wond/infectie.
    De wond is nadat de hechtingen zijn verwijderd onvoldoende beoordeeld en is gaan wijken en kan niet goed genezen omdat de randen teveel wijken en het daardoor continue vochtig is.
    De laatste mogelijkheid is dat ze wellicht toch materiaal hebben gebruikt wat zelf zou moeten oplossen maar dat het dit niet doet.

Ik zou dus naar de dokter gaan en om te beginnen een flinke klodder vaseline en /of baby olie op de korst smeren om hem los te weken.
    De assistente zal de korst moeten verwijderen om te zien hoe de huid onder de korst eruit ziet.
    Het klinkt raar maar is niet ongewoon om te doen en dan kunnen ze een nieuw behandelplan opzetten.Misschien is het een huidinfectie die vochtig blijft en goed te behandelen is met een antibiotica creme.
    Wel naar de dokter gaan en anders maar een andere huisarts zoeken maar ik zou eerst naar de assistente gaan want die vinden die klusjes doorgaans erg leuk. (ik wel ieder geval ;)

11. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Hihi ga maar naar anouk, ze heeft er zin in :D

12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.304
    16.705
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Haha,
    Ik sta altijd vooraan met dit soort klusjes hihi

13. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

Hahaha! Ze moeten er ook zijn!:D

14. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Ik ook!!

15. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Zit hij in je haar? Dan kan hij wat langer blijven, maar 3 maanden is lang. Ik zou proberen los te weken met vaseline/purol en warm water en dan kijken wat er gebeurd. Niet krabben.

16. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij is ooit een cyste verwijderd op m'n hoofd, dat werd met 3 hechtinkjes gehecht. Na een week konden die er uit en niet lang daarna liet de korst ook los met haren wassen. 3 maanden lijkt me erg lang, ik zou er dus even naar laten kijken door de (nieuwe?) huisarts.

Deel Deze Pagina