Voor het eerst ovulatietesten

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Vlinders88, 27 sep 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinders88

Vlinders88 Nieuw lid

27 sep 2023
    2
    1
    3
    Vrouw
    Hii dames, ongeveer een jaar geleden ben ik met de anticonceptie pil gestopt. Inmiddels zouden we graag met behulp van ovulatietesten proberen zwanger te worden.

Nu ben ik hier helemaal nieuw in en zou graag jullie advies willen wanneer ik het beste begin met testen. Mijn cyclus van de afgelopen 5 maanden varieert tussen de 27-29 dagen. Voor deze maanden is de cyclus ook wel eens iets korter of langer geweest.

Ik heb de roze testen van Clearblue besteld (20stk.) Zouden jullie aanraden om alleen in de ochtend of ook in de avond te testen?

Ik hoor graag van jullie.

2. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.224
    4.456
    113
    Vrouw
    Richtlijn vanuit het ziekenhuis is:
    - niet met ochtendurine testen
    - tussen 10.00 en 20.00
    - maximaal 3l drinken verspreiden over de dag. Dus niet om 10.00 3 giga koppen thee drinken en dan om 10.30 testen, maar met normale urine.
    - een piek duurt tussen de 12 en 24 uur, als je heel zeker wil zijn dat je 'm niet mist 2x per dag testen.
    - een ovulatietest is alleen positief als het 2e lijntje even donker of donkerder is dan de controlestreep. Het kan dus zijn dat je constant een vaag lijntje hebt. Bij een zwangerschapstest telt dat als positief, maar voor een ovulatietest niet.
    - je ei springt 36-48 uur na de eerste positieve test.

Ik zou in jouw geval uitgaan van de korste cyclus dus 27 dagen. Zelf zou ik dan rond cyclusdag 9 a 10 starten met testen. Bij een cyclus van 27 dagen zou je de ovulatie rond dag 13 verwachten, en dus een positieve ovulatietest op dag 11. Bij een cyclus van 29 dagen een ovulatie rond dag 15 en een positieve test op dag 13.

3. Vlinders88

Vlinders88 Nieuw lid

27 sep 2023
    2
    1
    3
    Vrouw
    Ik wilde graag even een update plaatsen. Ik heb je advies meegenomen door twee keer per dag te testen. De tijden waren niet altijd exact hetzelfde, wel eind ochtend en eind avond.

Ik heb net (vrijdag 6okt.) dag 13, om 23.45 uur een smiley en dus LH piek ervoor gekregen. Best wel een opluchting. Aangezien ik het best spannend vond of ik wel een eisprong zou hebben na heel lang pil-gebruik, trage schildklier en al 35 ben. Thanks voor de tips!

Oilell vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina