Ongezonde traktaties

Discussie in 'De lounge' gestart door Thunder, 22 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Imensa

Imensa Niet meer actief

Eens. Regels heb je na te leven, Simpel zat.
    En als je het er niet mee eens ben maak je dat kenbaar en praat je erover.

Maar dat andere was in mijn ogen ook zeker een vraagstelling... Althans sowieso iets waaruit ik dat op maakte. En wat blijkbaar ook het betere discussiepunt is.
    Althans ik neem aan dat het nogal wiedes is dat je vindt dat iedereen zich aan de regels moet houden!

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik zou dan gewoon zeggen, dat dat is omdat de ouders van die kinderen niet goed luisteren.
    En ook jij slaat de plank volledig mis, want de discussie ging niet over wel of niet gezond trakteren, maar om je wel of niet aan de regels van school houden.

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Oh ik DURF dat wel, hoor! Ik KIES ervoor, om dat niet te doen. En je hebt verder helemaal gelijk. Te veel mensen KIEZEN er voor, om asociaal te zijn. Ik word daar ook verdrietig om, maar het enige wat ik kan doen, en wat ik ook echt doe, is mijn kinderen te leren, hoe het WEL moet.
    In ons geval hebben we ook echt bewust gekozen voor een basisschool, die veel aandacht schenkt aan maatschappelijke vorming en respect voor anderen.

4. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier ook zo'n beleid. Maar dat dan wel doorgevoerd in het niet samen opeten in de klas en dan gaat het in de ras mee naar huis. Zodat dat ouders er zelf over beslissen.

Tja wie hebben ze er het hardste mee? De regels zijn duidelijk houd je er aan zo simpel is het

5. p1982

p1982 Niet meer actief

waarom zegt iedereen dat de dingen met kaas en worst gezond is dat is niet zo weet jij hoelang al buiten de koelkast en daar kunnen kinderen ziek van worden

6. mama09

mama09 Fanatiek lid

21 jul 2009
    1.225
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik vind een koekje, cakeje of spekje geen probleem. Ik verbaas me er wel over dat we soms grote hoeveelheden snoep krijgen in 1 traktatie. Echt wel 3 zakjes met elk 10 snoepjes. Een kleine traktatie is wat mij betreft prima.

7. Thunder

Thunder Bekend lid

30 apr 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het gaat mij, zoals eerder gezegd, inderdaad om de vraag waarom ouders het beleid van de school/opvang/pszaal op het gebied van traktaties regelmatig negeren. En dus niet een discussie wat wel of geen gezonde traktatie is of de discussie of een traktatie wel of niet gezond zou moeten zijn.

Ik heb overigens al wel meer inzicht gekregen intussen, top! (Schreef ik ook al een aantal posts geleden.)

8. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

1e traktatie dochter toen ze 3 werd, op de psz: dikkie dik uitdeelboekje met doosje rozijntjes in een zelf geknutseld tasje

2e traktatie dochter toen haar broertje werd geboren: klein babypopje(action) met een blauwe en witte spekbol.

9. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

#149 Polletjepiek, 23 aug 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 aug 2014
    3e traktatie dochter toen ze 4 werd en afscheid nam van psz: zelf geknipt handje met een cupcake met een 4 erop en een notitieboekje met potloodje.

4e traktatie op de bs: een traploopveer met een dossje rozijntjes

10. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Oprecht willen weten waarom anderen zich niet aan de regels houden?
    Oh man. En daar zitten we dan, op pagina 15 inmiddels! :)

Gelukkig is niet iedereen hetzelfde dus krijgt onze dochter op het kdv niet alleen snoep/speeltjes/rozijntjes maar is het een mix.
    Ja ik ben zo'n sufmuts die zich aan de regels houd. Dus trakteert onze dochter worst/kaas/fruitbloemen. Waar ik slecht tegen kan zijn die over de top moeders die ALTIJD een extra speciaal cadeautje voor de juffen hebben en van die traktaties waaraan je ziet dat ze hele dagen bezig geweest zijn. En daar ben ik ook heel eerlijk in, dat komt omdat ik dan daar mijn dochter kijk en denk "ik moet het voor haar ook beter doen". Waanzin.

11. mimi83

mimi83 Niet meer actief

wij trakteren tot nog toe zelfgemaakte cupcakes ( zonder iets erop dat vinden ze toch niet lekker ) of een zelfgebakken cake. Dat willen mijn kids graag en ik vind het prima.

bakmeel, eieren, suiker. meer zit er niet in en ja wel suiker inderdaad, net als in fruit..

Dat zou bij ts haar school ook niet onder gezond vallen. Daar mag alleen kaas/worst/groente/fruit.

Nou kaas en worst vind ik helemaal niets gezonder als zelf gemaakt cupcake.. in kaas/worst zit zout, conserveringsmiddelen, uit koelkast etc.

Groente vind ik echt geen traktatie , we hebben het over peuters en kinderen , de helft zal een strijd voeren thuis over wel of niet groente eten. Shannon vind het heerlijk maar colin zal echt niets vrijwillig eten.

Fruit nemen ze elke dag mee, dat vind ik niet speciaal en een traktatie is wel iets speciaals vind ik .

Dus ik zou inderdaad me niet aan de regels houden en zal mezelf ook zeker uitleggen aan juf. zou het dan echt een probleem zijn, dan trakteren ze speeltjes.

maar dan mogen ze van school wel eerst uitleggen waarom kaas en worst gezonder zijn als cupcakes ( evt gemaakt met honing, als dat echt een punt zou zijn), popcorn etc.

12. Vagans

Vagans Niet meer actief

ik denk dat als ik commentaar zou krijgen ik is een lijstje uit ga printen met hoe slecht bepaalde dingen zijn die wel mogen en die even onder de neus duwen...

als je dan regels maakt omtrent gezond, heb dan wel de juiste informatie anders is het natuurlijk nog flut

Deel Deze Pagina