temperatuur: er komt maar geen eisprong lijkt het

Discussion in 'Temperatuurkaartjes' started by Azeb, Dec 28, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Azeb

Azeb Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    3,352
    5
    38
    Hoi!
    Hier mijn temperatuurkaartje van deze maand:
    Elke keer de laatste dagen denk ik: ja nu gaat ie stijgen (dan is ie 36,4 of 36,5), en dan is ie de volgende dag weer 36,2. grrrr.
    Normaal heb ik een cyclus van 30 dagen ongeveer, dus het wordt nu wel erg lang.
    De vorige maand (was de eerste maand dat ik temperatuurde) was het verschil tussen voor en na de eisprong echt enorm qua temp, meer dan een hele graad!
    Wat denken jullie?
    Groetjes
    Azeb

2. Gezond

Gezond Niet meer actief

Heee meid...

Ik kan hem ook niet vinden eerlijk gezegd en toch heb ik er al heeeeeeel wat gezien door de jaren heen tijdens mijn werk... Maar een templijst is niet het heilige middel meid... Je hoeft nl. niet je eisprong terug te kunnen vinden in je temperatuur... Wellicht zou je ernaast ovulatietesten kunnen gaan proberen. Deze kun je hier via de site spotgoedkoop kopen en dan kun je het vergelijken met je templijst... En als je een eisprong hebt, geeft de ovulatietest zeker positief aan... Geeft deze ook niets aan, kan je er vanuit gaan dat je geen eisprong hebt gehad...

Succes

3. Azeb

Azeb Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    3,352
    5
    38
    Hi!
    Fijn om te horen dat ie in ieder geval niet perse vindbaar hoeft te zijn in de temperatuur.
    Ovulatietesten heb ik twee maanden gebruikt (waaronder vorige maand dus naast het temperaturen), en omdat het vorige maand zo duidelijk was, dacht ik: ik doe het deze maand zonder. Maar misschien volgende maand maar weer wel. Eerst maar even afwachten hoe de maand afloopt :)
    Groetjes
    Azeb

4. Gezond

Gezond Niet meer actief

Dan zou ik hem in ieder geval er wel bij blijven gebruiken ja Azeb...

Succes!

5. Yule

Yule VIP lid

Dec 6, 2007
    8,059
    1
    36
    Misschien is dit nou een typisch voorbeeld van een anovulatoire cyclus? Heb nog nooit een kaartje daarvan gezien, maar het zou kunnen dat je gewoon geen ei hebt gehad deze maand, dat komt wel eens voor toch?

Ben benieuwd hoe het verder gaat!

yule

6. Gezond

Gezond Niet meer actief

Dat kun je alleen aan de hand van een templijst niet zien Yule...

En aangezien Azeb wel eisprongen heeft geconstateerd met ovulatietesten denk ik niet dat dat het geval is..

7. Yule

Yule VIP lid

Dec 6, 2007
    8,059
    1
    36
    Oh, die ovutesten had ik even gemist... oeps!

8. Gezond

Gezond Niet meer actief

Geeft niet.. maar ik denk ik zeg het wel even zodat ze zich niet ongerust gaat maken... Want dat is in mijn ogen niet nodig... ;)

9. Azeb

Azeb Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    3,352
    5
    38
    In het verleden (in eerdere cycli) heb ik wel een eisprong gehad. Maar in deze cyclus kan ik hem niet vinden. Kun je ook af en toe zo'n anovulatoire cyclus hebben?
    Ik heb ook wel eens gehoord (weet niet of dat hetzelfde is) van dat er tegelijk twee eitjes rijpen maar geen eentje springt omdat ze mekaar 'in de weg zitten' ofzoiets, en dat je dan een veel langere cyclus hebt zonder eisprong dus (heeft een vriendin van mij eens gehad). Is dat wat jullie bedoelen?

10. Gezond

Gezond Niet meer actief

Nee dat is niet wat er bedoelt wordt..

Aan annovulaire cyclus betekent dat er geen ovulatie is... dus geen eisprong.. Dit kan echter allerlei redenen hebben...

Eicellen zitten elkaar niet in de weg zodat ze niet springen.

Ik zou me geen zorgen maken meid... Gewoon met de ovulatietesten verder... Want je hoeft je eisprong niet terug te kunnen vinden in een templijstje...

Echt... geen zorgen maken..

11. Azeb

Azeb Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    3,352
    5
    38
    Oke :)
    Heb natuurlijk wel direct even gegoogled op 'anovulatoire cyclus' ;)
    Wat ik vind komt me niet bekend voor dus ik maak me helemaal geen zorgen!

12. Gezond

Gezond Niet meer actief

Daarom zeg ik: maak je geen zorgen! ;)
    En ik heb het allemaal als werk gedaan... ;)

13. Yule

Yule VIP lid

Dec 6, 2007
    8,059
    1
    36
    Je hoeft je zowiezo geen zorgen te maken. Heel veel mensen hebben wel eens een keer een cyclus zonder eisprong. Dat is normaal. Alleen als je nooit een eisprong hebt, dan kan er wat aan de hand zijn. Maar aangezien je je ei hebt gevonden deze maand, is dat dus niet aan de hand he? ;)

14. Azeb

Azeb Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    3,352
    5
    38
    Nee deze maand dus juist niet, vorige maanden wel. Maar ik maak me ook geen zorgen hoor, ik was alleen maar benieuwd of anderen er wel chocola van konden maken.

15. Yule

Yule VIP lid

Dec 6, 2007
    8,059
    1
    36
    O fijn! Ik was al bang dat ik misschien iets had gezegd waar je niet op zat te wachten...

16. Azeb

Azeb Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    3,352
    5
    38
    Vanmorgen was ik 36,7, dat is toch wel een flinke stijging. Ben benieuwd hoe het morgen is!

17. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ja.. misschien weer een lange cyclus? Ik zag dat je er al eerder een van 37 tussen hebt staan...

18. Azeb

Azeb Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    3,352
    5
    38
    Ja klopt... Ik wacht gewoon nu nog twee weken denk ik (als dat lukt)...
    En straks maar even aan de klus, hoewel we dan wrs tcoh al te laat zijn. Maar kwaad kan het nooit!

19. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ach en baat het niet... het schaadt ook niet he ;)

20. Azeb

Azeb Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    3,352
    5
    38
    Vanmorgen 36,5, nog steeds hoger dan eerst, maar wel weer minder hoog dan gister. We wachten maar af :)
    Wel vreemd dat ik nu al een dag of vijf geen 'eggwhite' cervixslijm heb, dat hoort toch ook bij de eisprong.... Dat was deze maand sowieso anders, meestal heb ik dat maar een dag, hooguit twee, nu wel vijf. Vreemde cyclus deze maand.....

Share This Page