keizersnede

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door tweeling, 16 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    Hoi

    Ik had een paar vraagjes maar weet niet of ik bij VK goed zit?

    Ik heb 2 weken geleden een keizersnede gehad, en heb nu boven een bolle buik en onder want meer hangend(vanwege mijn grote toeter ;) ) is dit normaal en gaat het nog weg?

    Wanneer mag ik gaan sporten, bijvoorbeeld steppen en buikspieroefeningen?

    En Mag ik ivm mijn hangbuik en de wond (die goed geneest) corrigerende broekjes aan...ik heb er namelijk een die niet onwijs strak zit maar de boel een beetje bij elkaar houd.

    Ik ben benieuwd naar de antwoorden,
    alvast bedankt!
     
  2. Brigitte

    Brigitte VIP lid

    25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Tweeling,

    je mag corrigerende broekjes aan, maar doe dit met name als je weet dat je wat meer gaat doen op dat moment. Je buik moet namelijk zelf weer sterk worden en je spieren moeten dit weer oppikken.
    Na een keizersnede wordt 3 maanden herstel aanbevolen. Je lichaam mag er aan de buitenkant genezen uitzien. De wond vanbinnen doet er wat langer over. Dus begin over een maand maar eens langzaam met meer oefeningen thuis en sporten die je gewoon op geleide van je lichaam. Pijnklachten in je lichaam is echt de grens.

    En je buik kan er inderdaad een beetje ongelijk uitzien, maar dat is normaal. Je darmen zijn hun plek weer aan het innemen en je lichaam wordt langzaam weer zichzelf.

    Groetjes Brigitte
     

Deel Deze Pagina