Wanneer niet meer kolven op werk?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Natasja, 4 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Zoals de titel al zegt: wanneer stopte jullie met kolven op je werk?

Dean is bijna 10 maanden en drinkt nog zo'n 4 keer op een dag bij mij.
    Ik kolf op werk dagen 1 keer en nog altijd kolf ik voor het slapen gaan.

Hij begint nu steeds meer ander drinken redelijk goed te drinken en hij eet ook yoghurt.

Ik kolf 's avonds zo'n 100/120 ml en op mijn werk zo'n 150 ml.
    Hij krijgt meestal 250 cc mee naar oma maar dat gaat lang niet altijd op.

Smorgens drinkt hij bij mij, bij oma eet hij dan een boterhammetje met wat melk (tussen de 80/100) en smiddags eet hij ook een boterhammetje met zo'n 150 cc. (soms drinkt hij veel minder, maar vaak gaat de melk niet op)
    Voor het slapen gaan drinkt hij dan ook weer bij mij.

Ik vind het kolven prima hoor, kost me ook nog maar 15 minuutjes.

Wat zijn jullie ervaringen. (ik werk trouwens nu 3 dagen)

groetjes
    Natas

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ben met 11 maanden gestopt, Eva kreeg vanaf toen nog 2 voedingen, ze wilde de fles niet meer en ik wilde toch ook wat afbouwen. Met 's avonds kolven was ik al veel eerder gestopt. En nu heb ik dus nog zo'n 4 liter in de vriezer die Eva niet opdrinkt :(.

3. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik stop nu :whistle:. Op dinsdag kolfde ik 1x en kreeg ze een flesje mamamelk/volle melk rond 19u en op woensdag idem maar dan voor de voeding van 11u. Als de voorraad op is, krijgt Mirre gewoon volle melk (en tzt gaan we de voeding van 11u afbouwen, is nu echt een slaapmutsje).

4. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Mag je nog kolven op je werk, krijg je daar nog tijd voor of doe je dat in je pauze?

5. Sellie13

Sellie13 Actief lid

9 jul 2007
    210
    0
    0
    Ik werk ook drie dagen en ben met een maand of 9/10 gestopt met kolven, niet omdat het niet meer mocht (als ik mijn werk maar afkrijg, maakt het mijn leidinggevenden niet uit of ik dan nog ff kolf), maar omdat ik er genoeg van had eigenlijk. Tobias dronk toen 's middags nog wel BV (drie voedingen dus), ik ben overgestapt op een flesje kunstvoeding bij de boterham. We zijn toen eigenlijk ook echt oversgestapt naar een schema van drie maaltijden en tussendoortjes, maar dat kwam omdat Tobias niet gegroeid was en 300 gram was afgevallen.

Als Dean genoeg andere dingen eet en drinkt, dan wordt de keuze misschien wel makkelijker om te stoppen met kolven. Aan de andere kant moeten ze nog wel wat zuivel binnenkrijgen (iets van 500 ml per dag?)en dus moet er wel wat (moeder)melk in. Wil je dan KV wil geven? Ik weet niet hoe andere moeders dat hebben opgelost? Gewone melk is in ieder geval nog geen goed idee dacht ik.

6. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik werk in het onderwijs en ze hebben mij tussenuren gegeven ervoor. Maar die vallen nu wel erg vroeg. Ik doe het dus in de grote pauze om 12:15.

Kv wil ik eigenlijk niet geven. Straks kan hij over op gewone melk. Dan kolf ik nog wel even door die 2,5 maand.

7. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik werk 2 om 3 dagen, en kolfde met 10 maanden nog 2x per dag. Ik had toen ook nog zo'n goede opbrengst.
    Met 12 maanden 1x per dag t/m 14 maanden, toen was ik r wel klaar mee. Ik kolfde toen nog ong. 60 ml per keer, op zich niet slecht,maar die 2-3 dagen hoefde hij echt geen melk meer overdag, hij kreeg/krijgt gewoon yoghurt,water, caravancevitam of een sapje. 's Avonds en 's ochtends op werkdagen bleef hij gewoon goed drinken. Doet hij nu trouwens nog.

8. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Fijn dat je nog door kan kolven op je werk.
    Ben bang dat het op mijn werk met 9 maanden afgelopen zal zijn.

9. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Contractueel is het geloof ik 9 maanden toch? Vraag me af of mijn werkgever mij nog laat kolfen na die periode?

10. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ja je hebt 9 maanden kolf recht. Wat voor werk doe he?

11. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Ik begrijp je zin niet?

12. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    he moet je zijn.. typfoutje.. klom een jongetje tegen mijn benen aan. ;)

13. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Ah wat lief, laat 'm lekker klimmen hihi.
    Sorry, ik snapte 'm later pas hehe. Ik werk als receptioniste.

14. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ok, dan wordt het misschien wat moeilijker na je kolfrecht. Je zou het eventueel in je pauze kunnen doen.

15. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Tegen die tijd, regel ik wel wat met mijn WG, denk niet dat hij heel moeilijk gaat doen, maar je weet maar nooit.

Anders in de pauzetijd, alles voor de kleine..

16. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Precies, eerst maar eens kijken hoe alles gaat verlopen. Goed hoor dat je je zo verdieopt in borstvoeding en alles er om heen.

Deel Deze Pagina