Miskraam? Wat moet ik doen?

Discussion in 'Miskraam' started by Dominique71, Jun 5, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

Mar 25, 2006
    978
    0
    0
    Hey meiden,

ik heb een vraagje. De laatste dagen heb ik bruine en rode afscheiding en lichte kramp. Ook verlies ik stolsels. Ik denk daarom dat ik een miskraam ga krijgen.

Ik ben best een beetje overstuur. Misschien kan ik niet helder denken, maar wat moet ik nou doen?

Sommige mensen gaan naar het ziekenhuis, lees ik, maar ik voel me (nog) helemaal niet onwel.

Moet ik me accuut melden bij mijn verloskundige? Als ik dat doe, wat gebeurt er dan? Krijg ik een echo of zo?

Morgen moet ik gewoon werken. Kan ik beter gewoon naar mijn werk gaan en afwachten wat er gebeurt?

Ik weet het echt even niet meer. Kan iemand mij praktisch verder helpen?

Alvast bedankt!

Dominique

2. Niet meer actief

Lieve Dominique ik had net ook in het andere topic een berichtje voor je gezet, maar: bel gewoon je VK, die zijn ook op zulke dagen bereikbaar!! Juist voor zulke situaties denk ik dan! En wat werken betreft, ik zou gewoon lekker wat rust nemen en me ziek melden.. Nogmaals meid, heel, heel veel sterkte en ik duim nog steeds uit alle macht dat het loos alarm is!!

3. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Meid, ga ontspannen zitten en zorg dat er iemand in de buurt is om je te steunen. Het hoeft niet, maar je kan namelijk best forse kramp hebben. Als je het bloedverlies kan vergelijken met een forse menstruatie is er niets bijzonders aan de hand. Als je het niet meer met maandverband op kan vangen, dan moet je contact opnemen met je huisarts/verloskundige. Als je veel buikpijn hebt, kan je het beste paracetamol gebruiken. Ibuprofen helpt niet zo goed.

Meid, heel veel sterkte. Ik weet wat je doormaakt, en het is echt hartstikke akelig. Neem de tijd voor je verlies en voor jezelf.

Alle liefs en sterkte,
    Anouk.

4. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Oh nee, wat vreselijk voor je! Heel veel sterkte met alles meid.
    Zoals die andere meiden al zeggen: even bellen naar vk of ha, dat kan natuurlijk nooit kwaad.
    En als ik jou was zou ik morgen niet gaan werken, maar eens even rustig aan doen, maar dat is persoonlijk.

Groetjes, Anakin.

5. Silla

Silla VIP lid

Jan 31, 2006
    11,064
    0
    0
    Noord - Holland
    He meis,

Ik weet hoe je je nu voelt die onzekerheid. Bel je vlos of ga naar het ziekenhuis. Let wel bloedverlies hoeft niet per definitie slecht nieuws te betekenen. Ik zou gewoon bellen, tis heel gewoon dat je je nu overstuur voelt maar al is het maar voor je eigen gemoedsrust dat je je ff laat nakijken door een Vlos of arts...
    Hééél veel sterkte meis, ik weet hoe je je voelt en ik duim voor je dat er gewoon nog een sterk en gezond beebje in je buik zit...

Liefs Silla

6. Hope

Hope Fanatiek lid

Mar 1, 2006
    3,100
    0
    0
    Wat erg, ik hoop dat het allemaal nog goed komt.
    Maar als je het niet vertrouwd zou ik zeker de VK bellen of naar de HA gaan.
    Als het idd fout is, zou ik niet gaan werken morgen.
    Geloof me, daar heb je je hoofd niet naar staan.

Ik wens je heel veel sterkte, Hope

7. Duckie

Duckie Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    1,410
    0
    0
    Ik heb niet zoveel toe te voegen aan het bovenstaande, maar wil je even heel veel sterkte wensen.

8. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

Feb 3, 2006
    1,496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Hoi Dominique,

Hoe is het nu met je?

Veel liefs van Senna

9. chiesa

chiesa Fanatiek lid

Mar 4, 2006
    2,533
    0
    0
    Ik denk ook aan je... Hoop dat je gauw wat van je kan laten horen..

10. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

Mar 25, 2006
    978
    0
    0
    Hoi meiden,

bedankt voor jullie lieve reacties en praktische tips. Ik heb er echt wat aan gehad!

Ik heb de VK gebeld en zij heeft voor morgen een echo voor mij geregeld in het ziekenhuis. Zij zei dat het op een miskraam lijkt die niet door wil zetten. Ik heb inderdaad nog bloedverlies en lichte krampen, maar verder niets. Ik voel wel dat er iets veranderd is. Dit kan niet goed zijn. Ik voel me ook niet zwanger meer.

Voor vandaag heb ik mij toch maar ziek gemeld, want ik trok het even niet om net te doen alsof er niets aan de hand is. Ik werk met mensen, en het valt even zwaar om er voor hen te zijn terwijl ik eigenlijk alleen aan mijzelf kan denken vandaag. Ik voel me er nog schuldig over ook. Stom stom stom.

Ik hou jullie op de hoogte!

Nogmaals bedankt voor jullie lieve reacties. Ik voel me echt een beetje minder alleen.

Groetjes,

Dominique

11. chiesa

chiesa Fanatiek lid

Mar 4, 2006
    2,533
    0
    0
    Hee, je moet je niet schuldig voelen maar juist aan jezelf denken meid!!! En dat heb je gedaan!!! Heel veel sterkte en ik leef met je mee naar morgen....

Knuf Chiesa

12. asjuh

asjuh Fanatiek lid

Dec 28, 2005
    3,028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    hey meissie , ik wens je heel veel sterkte toe voor morgen ...denk even alleen aan jezelf ...liefs en knuf asjuh

13. Anabella

Anabella Fanatiek lid

Feb 2, 2006
    2,742
    1
    0
    Jee Dominique, wat vreselijk dit.
    Ik hoop zo ontzettend dat het niks is!
    Heel veel sterkte morgen.

*knuffel*

14. sappie

sappie Fanatiek lid

Veel sterkte morgen,

Liefs sappie

15. Patricia1983

Patricia1983 Actief lid

Feb 23, 2006
    497
    0
    16
    Arnhem
    En meid,

Hoe laat moet je bij je VK zijn? Hoop echt voor je dat alles goed zit.
    Sterkte vandaag!

Liefs

16. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

Mar 25, 2006
    978
    0
    0
    Ik kan het niet geloven. Ik kan het gewoon niet geloven!

Vanmiddag is er een echo gemaakt en ik heb een frutseltje gezien van 4 mm lang, met een kloppend hartje.

De gynocologe zei dat ik een geirriteerde baarmoedermond heb, wat spontaan bloedverlies kan veroorzaken - ook met stolsels. Zij ziet op dit moment niets anders dat bloedverlies zou kunnen veroorzaken. Ze heeft wel een uitstrijkje gemaakt en we hebben over een paar weken een vervolgafspraak om te kijken wat daarvan de uitslag is. Dan krijg ik meteen nog een echo.

Ik geloof dat ik helemaal niet goed word, maar het ziet er naar uit dat het toch nog goed gaat komen.

Ik heb staan janken buiten het ziekenhuis, zo gelukkig ben ik met de uitslag.

Ik ben ook zo blij dat ik jullie berichtjes heb gehad de afgelopen dagen! Af en toe keek ik weer eens en voelde me weer een beetje gesteund en gesterkt door alle positieve berichten die ik kreeg.

Als ik een cadeautje kon versturen in dit bericht zou ik het doen, maar voor nu allemaal een vette virtuele smakkert van mij.

Dominique

17. Dagdag

Dagdag Actief lid

May 30, 2006
    467
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    Gefeliciteerd!!! Wat ontzettend fantastisch voor je! Ik ben echt zo enorm blij voor je! Ga lekker hiervan genieten! Een kloppend hartje, zucht.... geweldig!

Liefs,

DAGDAG

18. asjuh

asjuh Fanatiek lid

Dec 28, 2005
    3,028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    wow wat gaaf meid ...gelukkig is alles oke ...gefeliciteerd meid
    knuf asjuh

19. Silla

Silla VIP lid

Jan 31, 2006
    11,064
    0
    0
    Noord - Holland
    GEFELICITEERD MEIS!

IK BEN ZOOOOOOOOOO BLIJ VOOR JE!!!

Liefs Silla

20. chiesa

chiesa Fanatiek lid

Mar 4, 2006
    2,533
    0
    0
    Wauw wat super vet nieuws!! Kan me voorstellen dat jij zo blij ben zeg! Ik moet helaas nog 2 weken wachten voor een echo zei de verloskundige omdat ze nu anders niks konden zien.... En ik ben precies even lang zwanger als jij. (Hoop ik!!!) Ik wacht helaas nog maar af!!! Pff wat ben ik blij voor jou!!!!!!

:D :D :D

Share This Page